Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ۲۳ هزار و ۷۲۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری شده و ۲۰ هزار و ۱۴۹ نفر نیز ترخیص شدند.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار بستری جدید داشتیم و ۸۷ بیمار نیز ترخیص شدند، ادامه داد: به این ترتیب از ابتدای اسفند تاکنون ۲۳ هزار و ۷۲۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری شده و ۲۰ هزار و ۱۴۹ نفر نیز ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: با اشاره به مرگ ۱۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان، گفت: جمعا ۸۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۷۷ نفر آنها در آی سی یو بستری هستند و  ۹۶ نفر آنها با دستگاه های کمک تنفسی نفس می کشند.

وی با تاکید براینکه پیش بینی ما از وضعیت ابتلا و مرگ و میر بر اثر بیماری کووید۱۹ کاملا بستگی به شرایط اجتماعی و مراعات دستورالعمل های بهداشتی دارد، تصریح کرد: معمولا در بازه زمانی ۲ تا ۶ هفته آثار مراقبت یا عدم مراقبت مردم خودش را نشان می دهد، همانطور که افت نسبی بیماری حاصل استفاده از ماسک و رعایت بیشتر پروتکل ها است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و سیر نزولی را حفظ کنیم، در غیر این صورت ممکن است با افزایش ناگهانی مواجه شویم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان مرگ کرونا کرونا در اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان مدیرکل انتقال خون اصفهان با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» گفت: در اصفهان بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی موسوم به «۸ و ۹» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.


کیان دهراب پور افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد (۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتور‌های موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»»فاکتور ۹» و... برای دیگر بیماری‌ها استفاده شد.


او گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد (۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتور‌های انعقادی به مصرف رسید.


هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد، فاقد پروتئینی به نام «فاکتور‌های لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است که بر به همین دلیل خون فرد مبتلا به این بیماری بدرستی لخته نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد