Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@06:00:57 GMT

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با وعده شراکت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۱۹۲

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با وعده شراکت

جانشین پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از دستگیری فردی که با وعده سرمایه گذاری در پرورش مرغ تخم گذار ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه مسعود برجی گفت: اوایل امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت.

جانشین پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار کرد، از طریق آگهی روزنامه برای مشارکت در تولید و پرورش مرغ تخم گذار با مردی میانسال آشنا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی بود سال هاست که در این حرفه فعالیت دارد و برای توسعه فعالیتش نیاز به سرمایه گذار دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی ادامه داد، قرارداد مشارکت کاری تنظیم کردیم و مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به ازای شراکت در توسعه سایت تولید در ورامین و دفتر فروشی در تهرانپارس پرداخت کنم و در این مکان‌ها سهیم شوم و سود حاصله نیز به صورت برابر بین من و او تقسیم شود.

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس فتا درباره «حراج های تابستانه»

وی ابزارداشت: شاکی افزود، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال طی دو فقره چک رمز دار بانکی به وی تحویل دادم. مدتی به بهانه اخذ مجوز از وزارت بهداشت، دامپزشکی و ... سپری شد تا اینکه متوجه شدم از دفتر کار و منزل مسکونی اش واقع در شرق تهران گریخته است.

این مقام انتظامی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی قرارداد تنظیمی مال باخته بررسی و در پاسخ استعلام انجام شده به دست آمد متهم مشخصات هویتی خود را جعلی ارائه کرده است.

سرهنگ برجی اظهار کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با ادعای بیماری فرزندش مبلغ ودیعه مسکن محل مسکونی اش را از موجر گرفته و بلافاصله محل سکونتش را تخلیه و تحویل موجر داده است.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با مبالغ دریافتی سکه و ارز خریداری کرده است، در ادامه تحقیقات پلیسی هویت واقعی وی شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه محل‌های تردد متهم در محدوده لویزان و شیان شناسایی شد، گفت: متهم با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به جرم ارتکابی با استفاده از کارت ملی جعلی اعتراف کرد.

سرهنگ برجی تصریح کرد: متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و با دستور شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه ۴ تهران روانه زندان شد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین پلیس کلاه برداری پایگاه چهارم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، فرمانده انتظامی کازرون گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید ارز دیجیتال از وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که مدتی قبل در شبکه‌های اجتماعی با یک سایت که مدعی بود در زمینه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شدم و پس از اینکه اعتمادم را جلب کرد؛ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سرمایه گذاری در زمینه ارز‌های دیجیتال به آدرس فردی در تهران واریز کردم که بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدم.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان کازرون پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی، اطلاعاتی از مجرم در استان تهران به دست آورده و وی را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار داشت: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، وجه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته برگشت داده شد و تلاش برای شناسایی محل اختفا و دستگیری متهم در دستور کار است.
زراعتیان به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند.

دیگر خبرها

  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد