Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@18:59:55 GMT

کشف فعاليت‌هاي مخفيانه اتمي کره شمالي

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۲۱۳

کشف فعاليت‌هاي مخفيانه اتمي کره شمالي

خبرگزاری آریا- تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان دهنده پایگاه مخفیانه ساخت تسلیحات هسته‌ای کره شمالی آن هم چند روز پس از آن است که سازمان ملل اعلام کرد رهبری این کشور حالا ابزار اتمی دارد که می‌تواند بر روی موشک‌های بالستیک سوار شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته روزنامه سان، این تصاویر ماهواره‌ای از "مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک" نشان دهنده افزایش نگران کننده فعالیت‌ها در کارخانه کنسانتره اورانیوم پیونگسان در کره شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحلیلگران می‌گویند، این تصاویر نشان دهنده ظرفیت کره شمالی در افزایش برنامه تسلیحات اتمی است.
ویکتور چا، مشاور ارشد و رئیس بخش کره مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک گفت‌: این کارخانه در 45 کیلومتری منطقه غیرنظامی شده کره شمالی قرار دارد و کنسانتره اورانیوم را که برای سوخت راکتورهای اتمی در بازتولید مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید می‌کند.
وی ادامه داد:‌ این تصاویر جدید سرنخ‌هایی را می‌دهد که کره شمالی در حال توسعه برنامه مناقشه برانگیز اتمی خود آن هم به صورت مخفیانه است. در میان فعالیت‌های اخیر می‌توان به افزایش پسماندهای معدنی در منطقه اشاره کرد. این پسماندها پس از استخراج سنگ معدن محتوی اورانیوم برجای می‌ماند. البته براساس این فعالیت‌ها هنوز دقیق مشخص نیست که کره شمالی چه تعداد سلاح اتمی دارد.
اخیرا، اطلاعات به دست آمده از کره شمالی نشان داده که این کشور ظرفیت استفاده از موشک‌های مسلح به کلاهک اتمی برای هدف قرار دادن آمریکا و سایر اهداف در غرب را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشف فعالیت کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما اکنون تعداد قابل توجهی موشک از این نوع اریم که از خط تولید خارج شده و وارد ذخایر آمریکا می‌شوند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تصویب لایحه کمک نظامی و امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل گفت: «تصویب این لایحه پیامی قدرتمند به بقیه جهان درباره قدرت پایدار رهبری آمریکا ارسال می‌کند.»

سالیوان افزود: تصویب این لایحه پس از "ماه‌ها حمایت، تلاش چند ماهه بایدن، جلسات بی شمار، جلسات توجیهی، جلسات استماع انجام می‌شود. این یک مسیر خیلی طولانی بود. "

این مقام ارشد دولت جو بایدن در مورد اوکراین گفت: «جبران تاخیر ۶ ماهه، زمان می‌برد. دیدگاه ما این است که اوکراین باید مزایای کلیدی را در نبرد حفظ کند. ارتش اوکراین همچنان یک نیروی جنگی شجاع، انعطاف پذیر و مؤثر است.»

سالیوان همچنین گفت: متحدان ما در حمایت از اوکراین در کنار ما بسیج شده اند. انگلیس دیروز بسته بزرگی را اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین تصریح کرد: «مسیر پیش رو آسان نخواهد بود. روسیه به حملات خود علیه اوکراین ادامه می‌دهد، هیچ کس نباید مردم اوکراین را دست کم بگیرد و هیچ کس نباید اراده بایدن یا اراده مردم آمریکا را دست کم بگیرد.»

او همچنین گفت: روسیه از موشک‌های دوربرد سایر کشور‌ها به ویژه کره شمالی در میدان نبرد استفاده کرده است.

سالیوان درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل نیز گفت: «این لایحه همچنین به تکمیل دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند، که پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است و اطمینان حاصل می‌کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود در برابر تهدید واقعی ایران با آن مواجه است، در اختیار دارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال در حمایت از رژیم اسرائیل مدعی شد: از زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد، "ما شاهد افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به غزه بودیم، اما این کمک‌ها باید تداوم داشته باشد و حتی بیشتر شود. "

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) را به اوکراین جهت استفاده در جنگ با روسیه ارسال کرده و اوکراین هفته گذشته برای نخستین بار از آنها استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است