Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@16:53:42 GMT

لبنان به طرحي مشابه مارشال نياز دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۲۱۷

لبنان به طرحي مشابه مارشال نياز دارد

خبرگزاری آریا- یکی از نمایندگان مجلس سنای فرانسه با تاکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر کمک‌هایی که به لبنان شده و آنهایی که قرار است ارسال شوند، گفت: لبنان به طرحی مشابه طرح مارشال نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ناتالی گوله، سیاستمدار و نماینده مجلس سنای فرانسه در مقاله‌ای در روزنامه "هاف پست" نوشت: لبنان امروز به طرحی از نوع طرح مارشال (طرح اقتصادی ژنرال جورج مارشال برای بازسازی اروپا پس از اتمام جنگ جهانی دوم) نیاز دارد که هدف آن اولا اجرای عملیاتی فوری برای اسکان هزاران نفری که همه چیز زندگی خود را از دست داده‌اند، بوده و در ادامه هدفش متمرکز کردن و مدیریت کمک‌ها مطابق با نقشه راهی باشد که به شکلی شفاف با ساکنان بیروت و مسؤولان لبنانی و نیز با حضور ناظران خارجی توافق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوله در ادامه نوشت: باید طرحی را برای مدیریت بازسازی‌ها به راه اندازیم، تشکیل یک کمیته بازسازی به شرطی که مستقل بوده و اعضای آن کارنامه خوب و شفافی داشته باشند، می‌تواند ایده خوبی باشد، این کمیته می‌تواند با اتصال به بانک بازسازی و توسعه اروپا به بهبود وضعیت مالی و برطرف کردن تردیدهای قابل قبول شهروندانی که دهه‌ها از فساد رنج برده‌اند، کمک کند. بنابراین نیاز به یک نظارت بهتر بر پول‌های کمکی اروپا وجود دارد.
این نماینده فرانسوی در ادامه مدعی شد: مساله کنترل لبنان و یا نقض حاکمیت آن نیست بلکه مساله مربوط به نجات هر آن چیزی است که می‌تواند امید را به لبنانی‌ها بازگرداند.
وی افزود: ماکرون (رئیس جمهور لبنان) حرف خوبی زد که کمک‌ها به صورت شفاف و روشن مدیریت خواهند شد زیرا پیشتر با یک فساد بزرگ مواجه بودیم و کمک‌های اروپا اختلاس شده و در بهترین حالت به شکل نادرستی از آنها استفاده شد همانگونه که از وضعیت مرکز دفن زباله‌ها در طرابلس اطلاع دارید بنابراین رئیس جمهور فرانسه اهمیت این نکته را به خوبی درک می‌کند.
پیش از این تییری ماریانی، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا نیز دسامبر 2019 تحقیق درباره پول‌های اهدایی اتحادیه اروپا به لبنان در طول سال‌های گذشته را خواستار شده بود.
گوله نیز فوریه گذشته طرح اروپایی را به مجلس سنای فرانسه پیشنهاد کرد که هدف از آن مبارزه با فشاد در کمک‌های مالی اروپا به کشورهای همسایه بود.
این نماینده فرانسوی در ادامه گزارش خود نوشت: ما به کنفرانس حامیان مالی نیاز داریم اما نباید همانند همیشه رفتار کنیم که در بیشتر درگیری‌ها کنفرانس‌ها را در مکان‌های مختلف برگزار می‌شوند و وعده‌هایی داده می‌شوند اما تحقق نمی‌یابند، با وجود بی‌توجهی های همه، ما نباید لبنان را رها کنیم تا دچار فروپاشی شود، این کشور استراتژیک در منطقه‌ای بسیار پیچیده قرار دارد و مردم لبنان نباید در منطقه‌ای ملتهب رها شده و به تنهایی متحمل هزینه‌های جنگ‌های خارجی شوند بلکه حاکمیت و ثبات این کشور باید بازگردانده شود.
او با هشدار نسبت به احتمال فروپاشی لبنان در تمامی سطوح امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در مقاله خود مدعی شد: لبنان امروز به یک جمهوری سومی نیاز دارد و برای عبور از این وضعیت باید اصلاحات سیاسی اساسی را انجام دهد تا به کار دولت "طایفه‌گرا" پایان دهد و یک حکومت سکولار واقعی که ضامن عدم تبعیض میان شهروندان و برقراری برابری باشد، تشکیل شود.
گوله تبدیل پارلمان به یک مجلس موسسان جهت تدوین اصول قانون اساسی جدید و پایان دادن به توافقنامه‌های تاریخی که زمان بر آنها گذشته را خواستار و مدعی شد: برای مبارزه با فساد نیاز مبرمی به یک دادستان کل وجود دارد تا بتواند با اختیاراتی گسترده اعتماد لبنانی‌ها را به دولتشان بازگرداند و قوانین جدیدی را برای سامان‌دهی به بانک‌ها و نیز مبارزه با فساد و حمایت از کسانی که موارد فساد را گزارش‌ می‌کنند، تصویب کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان مشابه مارشال کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم