Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر طالب‌زاده حالش خوب شده، صدایش به ما این خبر را می‌داد؛ در خانه متمرکزِ "عصر" جدیدی برای هفته آینده است از انفجار بیروت که حرف‌های گفتنی دارد تا تجربه کرونایی‌اش که او را یادِ آن بیماری دوران حج تمتع می‌اندازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند هفته‌ای از کرونایی شدنِ نادر طالب‌زاده می‌گذرد، او راهی بیمارستان مسیح دانشوری شد و همه نگرانِ حالش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی تلفن را برداشت و صدایش را شنیدیم، خیلی خوشحال شدیم طالب‌زاده پژوهشگر، برنامه‌ساز و مجری شناخته‌شده تلویزیون از بستر بیماری بلند شده و کرونا را شکست داده است. او به تازگی از بیمارستان مرخص شده و در تلاش است برنامه "عصر" را هرچه زودتر با موضوع ویژه انفجار بیروت به آنتن برساند. 

او از پزشکان که در این روزها بیش از همه مجاهدت می‌کنند و دکتر ولایتی که پا به پای آنها در بیمارستان مسیح دانشوری خدمت می‌کند تقدیر کرد و گفت: داروهای بیمارستان مسیح دانشوری بسیار مؤثر است که متأسفانه به این مرکز تخصصی و داروهایش کم توجهی شده است. این بیمارستان، گروه‌های تحقیقاتی بسیار خوبی دارد که به نتایجی هم رسیده‌اند اما تنها هستند و باید از آن‌ها حمایت شود. تلاش می‌کنم در همین زمینه در برنامه "عصر" موضوعاتی را مطرح کنم.

او در جریان این گفت‌وگو اعلام کرد که "عصر" را روی آنتن می‌بریم اما برنامه را در داخل خانه طراحی می‌کنم و فعلاً تولیدی خواهد بود و نمی‌توانیم برنامه را زنده پخش کنیم و تاریخ دقیق این برنامه را اعلام کنیم. در کنار این موضوع به همین جریان بیماری حج و اتفاقات کرونایی هم خواهیم پرداخت. اما چند هفته دیگر هم به استراحت نیاز دارم که در منزل استراحت خواهم کرد. دغدغه پرداختن به انفجار مشکوک بیروت را دارم و از اتفاقاتی که برای کرونا افتاده، مفصل در "عصر" صحبت کنیم. 

طالب‌زاده درباره ترور بیولوژیکش به خبرنگار تسنیم،‌ گفت: وقتی کرونا گرفتم یادِ آن دوران بیولوژیک در عراق و بیماری در دورانِ حج تمتع افتادم. وقتی در عراق تعقیب شدم چند روزی کیفم دستِ کسی بود و آدم مسلح آمد بالای سر ما و جلوی 50 نفر شاهد چمدانم را تحویل دادند،  خمیر دندان و لباس‌هایم را آلوده کردند. سه سال بعد هم تحریم شدم؛ وقتی آن زمان برای ما این اتفاق افتاد و بعدها در موردش صحبتی کردیم. آنچه که در حج اتفاق افتاد امروز جهانی‌اش کرده‌اند و همه مبتلا شده‌اند. هزاران لابراتواری که آمریکایی‌ها دارند بیکارند؛ همه حجاج سنی و شیعه را بعد از آن حج خونین بیمار کردند. 

وی افزود: آن جنس ویروس و اتفاقی که افتاد را در جهان اسلام کسی پیگیری‌ نکرد؛ مسلمانان آب زمزم را به انگلیس بردند و تازه معلوم شد چه اتفاقاتی افتاده است. در برنامه "عصر" هم درباره‌اش صحبت کردم. این روزها بیشتر به این موضوع فکر می‌کنم که سال بعد از حج خونین که آب زمزم آلوده شد که تمیزترین آب بود؛ نمونه‌اش همه پلیس‌‌‌ها و سربازان مجاور خانه خدا فقط آب معدنی می‌خوردند و حجاج از آب زمزم و همه دچار تب می‌شدند. این همان جنس بیماری است که امروز در سطح گسترده و با نام کرونا در جهان فراگیر شده است. دقیقاً این ویروس سیاسی است. 

این مجری شناخته شده درباره کرونایی شدنش، توضیح داد: تقریباً 10 روز پیش احساس کردم که به کرونا مبتلا شده‌ام. به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کردم آنجا تست ریه و سی‌تی‌اسکن گرفتند که ریه‌ام را درگیر کرده بود و پیشنهاد دادند بستری شوم. 5 روز در بیمارستان دانشوری بودم و دوره داروهای فاویپراویر که ژاپنی، چینی، هندی و ترکیه‌ای است گذراندم. متأسفانه این دارو در داروخانه‌ها موجود نیست و فقط مسیح دانشوری دارد. 24 ساعت بعد از مصرف این دارو، خوابم برگشت، سرفه‌ام بهتر شد و دوره‌اش که تمام شد از بیمارستان مرخص شدم. این دارو برای بیماران کرونایی ملایم، معمولی و معتدل بسیار درمان مناسبی است و باید مورد حمایت قرار بگیرد. 

وی در پاسخ به این سؤال که چطور به کرونا مبتلا شدید، گفت: من در برنامه‌های "عصر" که روی آنتن می‌رفت متوجه شدم دوستی از عوامل ما مشکوک به کروناست،‌ خیلی اهمیت ندادم و فکر نمی‌کردم که جدی باشد. متأسفانه من هم به کرونا مبتلا شدم. متأسفانه کرونا به هر کسی به طور خاص حمله می‌کند من شبیه‌ترین چیزی تجربه کردم را به یاد آوردم و آن دوران بیماری بعد از حج تمتع و آن سرماخوردگی و آنفلونزای شدید بود. چند برنامه هم درباره‌اش پخش کردم که چطور این اتفاقات افتاد. به واسطه آن بیماری، حس بویایی و چشایی‌ام را از دست دادم و دچار تب شدیدی شدم. آن بیماری روحیه‌ها را بسیار منفی می‌کرد همان اتفاقی که با کرونا افتاد و حسّ منفی‌بافی و ناامیدی در انسان شکل می‌گیرد. از همان کاروان 200 نفره صداوسیما همه تب کردند و این بیماری را گرفتند. 

نادر طالب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: الان کاری نمی‌شود کرد و باید به همین فاصله‌گذاری‌ها، ماسک زدن و آب نمک قرقره کردن ادامه دهیم و اهمیت قائل شویم. اما بیمارستان‌هایی مثل مسیح دانشوری را نیز حمایت کنید که مؤثرند. 

"زیرخاکی 2" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیونپخش تلویزیونی 10 مجلس تعزیه محرمی/ قسمت باشد در کار داود میرباقری خواهم بود

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا مجریان تلویزیون تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی بیشتر بخوانید... شرایط سخت فیلمبرداری سریال پُربازیگر دفاع‌مقدس/ "سامو بندری" همچنان بلاتکلیف سریال بعدی شبکه دو "بوم و بانو" یا "مرضیه"؟ فصل تازه‌ای از برنامه‌سازی و سریال‌سازی دینی/ جای خالی "ستاره‌ها"ی قرآنی در پربیننده‌های تلویزیون قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شرایط سخت فیلمبرداری سریال پُربازیگر دفاع‌مقدس/ "سامو بندری" همچنان بلاتکلیف سریال بعدی شبکه دو "بوم و بانو" یا "مرضیه"؟ فصل تازه‌ای از برنامه‌سازی و سریال‌سازی دینی/ جای خالی "ستاره‌ها"ی قرآنی در پربیننده‌های تلویزیون واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا مجریان تلویزیون تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ زن فقیری که گاو مرده خود را با معجزه امام کاظم (ع) زنده یافت ۲ فروش «سه دقیقه در قیامت» از یک میلیون نسخه گذشت ۳ شبکه یک حضور رشیدپور را تکذیب کرد ۴ "زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون ۵ جلالی: نذورات محرم در قالب کمک‌های مؤمنانه باشد/ دسته‌روی ممنوع است + فیلم ۶ ابهاماتی درباره شیوه‌نامه جدید عزاداری محرم/ حیدری: مواضع جدید ستاد کرونا با شیوه‌نامه قبلی مغایرت دارد ۷ غدیر؛ رسالت ما و رسانه ۸ تلویزیون برای ادای دین به کارگران فیلم می‌سازد مهمترین اخبار فرهنگی شگردهای تازه برون‌مرزی/ باز شدن پای بی‌رمق چاپخانه‌ها در افغانستان به قاچاق کتاب امیرخانی: تمام حرف من یک کلمه است: «آموزش»/ جای خالی هنر در کشور ما احساس می‌­شود اکران فیلم‌های خارجی بدون رایت و دردسر ادامه دارد/چرا «تنت» را اکران نکنیم؟! آغاز به کار نمایشگاه ایران‌نوشت/ توزیع ۵۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در مناطق محروم مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم نقشه‌ انگلیسی‌ها برای حذف آسمان ایران از مسیر پروازی ایرلاین‌ها/بیانیه نهایی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به‌زودی صادر می‌شود آغاز تست انسانی واکسن کرونا در ایران تا ۲ هفته آینده لبنان| واکنش شخصیت‌ها به ناآرامی‌های بیروت/ هدف آشوبگران جلوگیری از انجام تحقیقات مربوط به انفجار است دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا مجریان تلویزیون تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی ویروس کرونا مجریان تلویزیون تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی بیمارستان مسیح دانشوری طالب زاده آب زمزم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: نتیجه آزمایش چهار نفر از بیمارانی که دچار علائم بودند نسبت به ابتلاء به تب کریمه کنگو مثبت اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حبیب غزنوی اظهار داشت:  نتیجه آزمایش چهار نفر از بیمارانی که دچار علائم بودند نسبت به ابتلاء به تب کریمه کنگو مثبت اعلام شد که در حال حاضر سه بیمار تحت درمان هستند و یک بیمار به دلیل مراجعه دیر هنگام فوت شده است.

وی در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حادی است که می‌تواند از طریق گزش کنه آلوده یا تماس مستقیم با خون، ترشحات یا لاشه گوشت دام آلوده یا خون، بزاق، ادرار، مدفوع و استفراغ فرد مبتلا به بیماری انتقال یابد، این بیماری در دام هیچ گونه علایم مشخصی ندارد و خطر انتقال آن به انسان در زمان ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این بیماری کشندگی بالایی داشته و متأسفانه در صورت تاخیر در شروع درمان می تواند منجر به مرگ 40 درصد از بیماران شود.

وی بیان کرد: علائم بیماری شبیه به سرماخوردگی بوده و می توان به مواردی مانند شروع ناگهانی تب، سردرد شدید، درد شدید در ناحیه پشت و کمر، تهوع و استفراغ، اسهال و درد شکم و در برخی از مواقع خونریزی از تمام نقاط بدن بویژه بصورت زیرپوستی اشاره کرد که در صورت تاخیر فرد بیمار در مراجعه به بیمارستان می تواند منجر به مرگ وی شود.

غزنوی با توصیه به مردم سیستان و بلوچستان در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزود: گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز و قصابی‌های معتبر و زیر نظر اداره دامپزشکی تهیه کرده و از خرید لاشه‌های بدون مهر اداره دامپزشکی(کشتار غیرمجاز) خودداری کنید و قبل از خرد کردن، دستکاری و مصرف گوشت تازه دام ذبح شده باید حداقل به مدت 24 ساعت و امعاء و احشای آن مانند دل، جگر و قلوه به مدت 48 در یخچال و در دمای چهار تا هشت درجه نگهداری شود.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده فردی دارای علایم شبیه به سرماخوردگی و یا خونریزی از نقاط مختلف بدن بویژه زیرپوستی بوده که سابقه تماس با دام داشته، فورا به بیمارستان «بوعلی» زاهدان و در سایر شهرستان‌ها به نزدیکترین بیمارستان یا مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • گاندو و پایتخت جدید امسال ساخته می‌شوند؟
  • چهره‌های خبرسازی که تیتر شدند/از اوج‌گیری رشیدپور تاپرونده مدیری
  • راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • حادثه نهمین روز نوروز ۱۲۹۱؛ حرم رضوی به توپ بسته شد | روایت کشتار هولناک روس‌ها +تصویر
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد