Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای همکاری خلیج فارس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شورای همکاری خلیج فارس از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند و این در راستای تلاش های دولت آمریکا برای متقاعد کردن روسیه و چین دو عضو شورای امنیت برای جلوگیری از وتوی قطعنامه ای است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تمدید این تحریم ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه ای که شورای همکاری خلیج فارس روز شنبه نوشته و بلومبرگ نیز رونوشتی از آن را رویت کرده است، از شورای امنیت درخواست شده است این تحریم تمدید شده و در راستای جلوگیری از آنچه" اشاعه بی ثبات کننده تسلیحات ایران" عنوان شده است، "اقدامات لازم دیگری نیز مانند توقیف دارایی ها و ممنوعیت سفر برای افراد مشارکت کننده در تامین، فروش و انتقال تسلیحات به ایران و یا از آن انجام شود".

این نامه از سوی کشورهای عض، شورا یعنی بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال جاری میلادی با پایان می رسد و وزارت امور خارجه آمریکا اخیر برایان هوک نماینده پیشینش در امور ایران را برای رایزنی با سران کشورهای عربی در این باره به منطقه فرستاده بود.

دولت آمریکا پیش نویسی از این قطعنامه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است. روز گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات های سازمان ملل نوشت که این قطعنامه در شورای امنیت به دلیل عدم برخورداری از پذیرش حداکثری رد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج فارس شوراي امنيت شورای همکاری خلیج فارس تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش قدس آنلاین،‌ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، تعداد ۲۸ نویسنده تصمیم گرفتند کتاب‌های خود را از این رویداد خارج کنند و این تصمیم پس از آن صورت گرفت که نویسندگان مشهور در یک سری نامه‌های سرگشاده از انجمن قلم آمریکا به دلیل حمایت نکردن از نویسندگان فلسطینی انتقاد کردند.

مراسم اهدای جوایز قرار بود در ۲۹ آوریل در تاون هال شهر نیویورک برگزار شود، اما اکنون لغو شده است.

این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند و بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم آمریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تاکید کرد. در بخشی از این نامه آمده بود که انجمن قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل شده‌اند و خواستار اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، انجمن قلم آمریکا هیچ انتقادی به همدستی آمریکا در بمباران غزه نداشته است.

به گزارش ایندیپندنت، در این نامه همچنین آمده بود که انجمن قلم آمریکا به تعهد اعلام‌شده سازمان به صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه جا خیانت کرده است.

پیش‌تر نیز در ماه فوریه بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای نامه‌ای سرگشاه نسبت به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرده بودند. در این نامه سرگشاده نویسندگان و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» به انجمن قلم آمریکا (PEN) از این سازمان خواسته بودند تا موضع محکم‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

البته انجمن قلم آمریکا به این انتقادها پاسخ داد و با استناد به اینکه آنها «در کنار نویسندگان غزه ایستاده‌اند» خواستار آتش‌بس فوری شد و بر گسترش حمایت خود از نویسندگان فلسطینی از طریق صندوق اضطراری خود تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران