Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:31:06 GMT

هسته اصلی گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۳۱۷

هسته اصلی گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس دینی تبریز با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند، افزود: طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب هستند و در پیش‌برد این حرکت نقش مهمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف طلبه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است، ادامه داد: طلاب شاگردان مکتب اهل‌بیت و ره‌پویان همان راه هستند که همواره با انرژی بخش و نشاط آوری و با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان عمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تحصیل اصلی ترین وظیفه طلبه است که کار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد؛ و تدین را باید در زندگی خود اصل دانست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: امروز باید با اخلاص و با تلاش و با جهاد حرکت کنیم تا در جامعه ثمر داشته باشیم چرا که این عمل ماست که تأمین کننده و تعیین کننده‌ی آینده و آثار و ثمرات ما است.

وی اظهارکرد: طلبه باید خودش را با شرایط و امکانات و پیشرفت‌های زمان هماهنگ کند؛ همین درس را بخواند، همین علم را بیاموزد، همین سلوک اخلاقی و معنوی را داشته باشد اما از ابزارهای روز جهان هم استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید با معارف روزگار خودشان آشنا بشوند و علوم روز را بشناسند گفت: برنامه‌های حوزه باید فراگیر باشد و به قدر لازم و کافی طلاب را آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بصیرت یعنی داشتن آگاهی و مطلع شدن از حوادث و اتفاقات دیروز، شناخت حال و پیش بینی برای آینده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

در این مراسم ۱۹ نفر از طلاب به لباس روحانیت ملبس شدند.

کد خبر 4994388

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام جمعه تبریز ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان قزوین عید سعید قربان ماه محرم شهرکرد کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و فرودها، تلخی‌ها و شیرینهایش پایان یافت و سرانجام هم در ماه پایانی آن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار شد. در این سال حوزه سیاست تحولاتی مهی را به خود دید که قصد داریم نگاهی بر تحولات سیاسی آذر ماه در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. شاید بیان همه اخبار این حوزه مهم مقدور نباشد، اما با این حال تلاش شده خبرسازترین رویداد‌های ماهانه در حوزه سیاسی در آذر ماه سال ۱۴۰۲ در این مجموعه گردآوری شود.

 

پایان ماراتن بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس
پنجاه و هفتمین جلسه و سی‌یکمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به پایان رسید؛ 1 آذر آخرین روز رسیدگی به لایحه برنامه بود و مصوبات مجلس برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

 

خزعلی: نگفتم طلبه‌ها بازیگر شوند؛ شیطنت کردند!
انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ـ در گفت و گو با برنامه «و اما امروز» شبکه آموزش درباره سخنان خود نسبت به ورود زنان طلبه به عرصه بازیگری که در چند روز گذشته حاشیه‌برانگیز شد، توضیح داد.

خزعلی ابتدا در پاسخ به اینکه سخنانش درباره طلبه‌های بازیگر یک ایده صرف بوده است یا برایش برنامه‌ریزی داشته‌اند؟ بیان کرد: این بحث نه ایده بود و نه برنامه‌ریزی‌ برایش انجام شده است. یک پیشنهادی در یک جمع خصوصی از (طرف خانم‌های طلبه) مطرح کردند که توانمندی‌هایی دارند و کارهایی هم کرده‌اند؛ فیلمنامه نوشته‌اند و می‌توانند در زمینه فیلمسازی، کارگردانی و تربیت بازیگر فعالیت کنند؛ نه اینکه بازیگر شوند چون بعضی تعبیر کردند که خانم‌های طلبه می‌خواهند، بازیگر شوند.

او اضافه کرد: بحث، کمک در تربیت بازیگر بود. ما هم مثل همه نشست‌هایی که با جوانان داریم، وظیفه‌مان این است که از توانمندی‌ها و استعدادهایی که جوان‌ها دارند استقبال کنیم و گفتیم ما در حد توانمان کمک می‌کنیم. شما بروید آموزش ببینید، طبیعتا باید با مهارت باشد، ما هم پشتیبانی می‌کنیم از اینکه شما آموزش ببینید. حیطه هنر، شعر و... حیطه‌های مهارتی است که استعداد می‌خواهد و همه اقشار از دانشجو و طلبه باید شناسایی شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تخصص طلبه‌ها در تربیت بازیگر نیز پاسخ داد: گفتند، می‌خواهیم وارد این عرصه شویم و یاد بگیریم ما هم گفتیم پشتیبانی می‌کنیم و معرفی می‌کنیم. ما که خودمان در کار اجرایی نیستیم و دستگاه‌هایی که متصدی هستند، آموزش می‌دهند.

خزعلی درباره بحث بازیگران طلبه عنوان کرد: اصلا بحث بازیگری نبود؛ این‌ها شیطنت‌هایی است که همیشه وجود داشته است. طبیعت کار این است، کسانی که استعداد دارند آموزش ببینند، این‌ها زمان می‌برد نه اینکه الان کارگردان شوند!

 

سال تمام شد پول نیامد!
در 5 آذر عزت‌الله ضرغامی از چالش‌های انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور، که به دلیل نظام اداری، که آن را «فشل»، «ناکارآمد» و «عین بختک» خواند، یک سال زمان برد تا راه‌اندازی شود، سخن گفت و از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که هنوز اختصاص داده نشده است، گله کرد.

 

۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، گفت:از ۱۴۰ حزب کشور فقط ۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند.عبدلله مرادی در نشست خبری 7 آذر خود با اشاره به ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اظهار کرد: این ماده درباره چگونگی فعالیت احزاب در انتخابت و انتشار فهرست های انتخاباتی است. براساس این ماده وزارت کشور موظف است آخرین فهرست احزاب و جبهه های قانونی را منتشر کند تا جامعه از احزاب و جبهه های قانونی اطلاع داشته باشند.

 

واکنش دولت به گزارش «فساد چای»
در پی انتشار گزارش فساد در حوزه واردات چای در برخی رسانه‌ها، بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای، با اشاره به کشف موضوع به وسیله نهادهای نظارتی درون دولت تأکید کرد: در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و بر خلاف برخی ادوار گذشته که در درون دولت برای مفسدان حاشیه امن ایجاد و از برخورد با آن‌ها جلوگیری می‌شد، در این دولت و مشخصا در پرونده مذکور، دولت هم فساد را کشف کرده و هم دولت مدیران مربوطه را نیز تا بالاترین سطوح برکنار کرده و پرونده انحراف ارزی را برای رسیدگی و صدور حکم در اختیار دستگاه قضایی داده است.

همچنین دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به انتشار پستی در کانال محمدجواد آذری جهرمی درباره کشف فساد در واردات چای، نوشت: کشف فساد درپی گزارش مردمی، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و کار مشترک نهادهای نظارتی دولت انجام و پرونده تحویل قوه قضائیه شد. این دولت نه‌تنها در برخورد با فساد خط قرمز ندارد خود پیشگام کشف و مبارزه با آن است.

 

موافقت مجلس با مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه 12 آذر خود، درخواست عده‌ای از نمایندگان برای مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی کرده و در نهایت با درخواست مسکوت ماندن این لایحه به مدت شش ماه موافقت کردند.

 

رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه علنی سه‌شنبه 14 آذر مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطرح کرد و سپس این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

 

فرمانداران کشور برای انتخابات آموزش دیدند
در 29 آذر نشست آموزشی ویژه انتخابات برای پنجمین گروه از فرمانداران سراسر کشور با محکومیت اقدامات تروریستی در شهرستان راسک، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات در راستای تقویت ظرفیت امنیت ملی در سالن الغدیر وزارت کشور آغاز به کار کرد.

 

دیگر خبرها

  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • رهبر انقلاب در دیدار جمعی از شاعران: رسانه‌ها بیش از موشک بر دشمن اثر می‌گذارد/ رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانی‌گری» باشد/ باید با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود + عکس
  • رسانه‌ شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد
  • جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات جدید اسراییل تجمع کردند
  • ابطحی: حوزه نجف فضایی باز دارد و این را طلبه های آشنا با محدودیت های قم بیشتر می فهمند
  • همه مردم در جهش تولید پای کار بیایند