Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:52:50 GMT

شکایت از رئیس مجلس به دلیل تخلف از آیین نامه داخلی مجلس

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۳۵۹

شکایت از رئیس مجلس به دلیل تخلف از آیین نامه داخلی مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری مهر در اصفهان، اظهار داشت: بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب و گفت و گوی ایشان با نمایندگان مجلس، این موضوع را برخی افراد مطرح کردند که ایشان مخالف استیضاح رئیس جمهور هستند، در حالی که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند نقش نظارتی مجلس را بسیار مهم می‌دانم و در چارچوب شرع و قانون بدون توهین از ابزارهای نظارتی خود بایستی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به صراحت فرمودند استفاده از سوال، تحقیق و تفحص و مواردی مشابه بدون توهین و به تعبیر من بداخلاقی باید انجام شود؛ بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب اگر مجلس به نتیجه برسد سوال از رئیس جمهور را انجام دهد یا رئیس جمهور را استیضاح کند یا این کارها را انجام ندهد، اختیارات لازم را دارد اما برخی افراد بخش‌هایی از صحبت‌های رهبر را نقل نکردند و به این صحبت‌ها جهت دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبیعی است زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که بر عملکرد رئیس جمهور نظارت کنید اجازه استفاده از ابزارهای نظارتی را هم به مجلس داده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای حدود ۲۰۰ نماینده مجلس برای سوال از رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: ۲۵ تیرماه این سوالات به هیئت رئیسه مجلس رسیده است و تا کنون رئیس مجلس وظیفه قانونی خود مبنی بر ارجاع سوالات به کمیسیون‌های تخصصی مجلس را انجام نداده است و این تخلف از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ از شکایت خود از رئیس مجلس در این کمیسیون به دلیل تخلف از آئین نامه داخلی مجلس و عدم ارجاع سوالات نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و تصریح کرد: بنده ابراز کردم که آقای قالیباف باید از قانون پیروی کند و این ماده قانون که تصریح می‌کند رئیس مجلس در اسرع وقت باید سوالات نمایندگان از رئیس جمهور را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهد را اجرایی نکرده است.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه از رئیس مجلس خواهش می‌کنم که از قانون تخلف نکنند، عنوان کرد: اگر این طرح سوال از رئیس جمهور انجام نشود مجلس متهم به معامله کردن خواهد شد، اگر قرار است سوال از رئیس جمهور مطرح نشود نباید از ابتدا نمایندگان سوالات را طراحی و آنها را امضا می‌کردند؛ باید از آبرو و حیثیت مجلس دفاع کنیم.

وی اعمال قانون و دفاع از حیثیت مجلس را علت شکایت از رئیس مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ عنوان کرد و گفت: پیش از هر کسی وظیفه رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه آن است که از حیثیت مجلس دفاع کنند.

کد خبر 4994350

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین میرزایی مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور رئیس مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان قزوین عید سعید قربان ماه محرم شهرکرد کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سوال از رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو قدرت مطرح منطقه و دو قدرت جهانی به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: پاکستان ظرفیت‌های خوبی دارد که ایران می‌تواند از آن استفاده کند همچنین ایران یکسری ظرفیت‌هایی دارد که پاکستان می‌تواند استفاده کند لذا همکاری دو کشور یک فرصت هم‌افزا ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمینه‌های مشترک زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ علامه اقبال لاهوری در ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است تا در پاکستان همچنین حافظ و سعدی هم در پاکستان خیلی شناخته شده هستند.

وی گفت: در طول تاریخ معاصر با پاکستان تنش جدی نداشتیم، اما یکسری سوءتفاهماتی بوده که باید رفع شود. 

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: تروریست‌ها از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و به امنیت ما آسیب می‌زنند و شهروندان ما قربانی اقدامات تروریستی می‌شوند لذا پاکستان نباید از تروریست‌ها میزبانی کند کمااینکه ما اجازه نمی‌دهیم از خاکمان علیه پاکستان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور می‌تواند در رفع سوءتفاهمات در شکل‌گیری توافقات جدید و عملیاتی کمک کند و موانع توسعه روابط را بردارد، چون حیف است دو کشور از ظرفیت‌های خود استفاده نکنند و در این راستا ایران هم حسن‌نیت و هم جدیت دارد و امیدواریم پاکستان هم جدیت و حسن‌نیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم