Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@15:24:13 GMT

استقبال از یک کتاب در روز عید غدیر/ نگاهی متفاوت به زندگی امام علی(ع)

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۳۷۱

استقبال از یک کتاب در روز عید غدیر/ نگاهی متفاوت به زندگی امام علی(ع)

‍‍‍‍‍‍

کتاب «علی از زبان علی(ع)» با استقبال مخاطبان در روز عید غدیر خم به چاپ هجدهم رسید. این اثر با قلمی شیوا، نگاهی دارد به زندگی و زمانه امام علی (ع). - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «علی از زبان علی(ع)»، نوشته محمد محمدیان، همزمان با عید سعید غدیر خم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب که درباره امام علی(ع)، زندگی و زمانه ایشان نوشته شده، با استقبال عمومی به چاپ هجدهم رسیده است.

کتاب «علی از زبان علی(ع)» دربردارنده گزارش‌های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی. در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی نیز برای ارائه برخی از توضیحات دارد.

این اثر از 10 فصل شامل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت‌ها و دوران شهادت تشکیل شده است. از جمله ویژگی‌های این اثر پیوستگی و انسجام درونی آن است که در موضوعات و متن کتاب دیده می‌شود. این امر سبب می‌شود تا ذهن مخاطب از آشفتگی رها شده و با سیر منظم تاریخی که در سراسر آن به چشم می‌خورد، تا پایان اثر همراه نویسنده باشد.

"علی از زبان علی" شنیدنی شد

کتاب «علی از زبان علی» در طرح تابستانه کتاب که همزمان با روز عید غدیر خم شروع شده است، نیز با استقبال مواجه شده است. این اثر از سوی نشر معارف به چاپ رسیده و این انتشارات در نظر دارد تا آثار خود را تا پایان مردادماه با 30 درصد تخفیف عرضه کند. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

وقتی رسول خدا صلی‌الله علیه و آله به مدینه آمدند و مسجد مدینه را بنا نهادند، جمعی از مهاجران در اطراف مسجد خانه‌هایی ساختند و برای سهولت رفت‌وآمد به مسجد، دری از خانة خویش به مسجد باز کردند. چندی به این گونه گذشت تا اینکه دستور الهی نازل شد که همة این درها مسدود شود؛ اما تنها خانه‌ای که از این دستور مستثنا بود، خانه من بود. این استثنا بر یاران رسول خدا صلی‌الله علیه و آله سنگین آمد.

در توضیح این مسئله رسول خدا صلی‌الله علیه و آله دست مرا گرفتند و فرمودند: موسی از خدا خواست که مسجد او به دست هارون تطهیر شود. من نیز از خدا خواسته‌ام که مسجد مرا به دست تو و نسل تو تطهیر کند...

پس از این اقدامات رسول خدا صلی‌الله علیه و آله به اصحاب خویش چنین توضیح دادند: «من به میل و خواست خویش ورودی خانه‌های شما را به مسجد نبستم و به خواست خودم اجازه باز بودن در خانه علی را صادر نکردم. این هر دو دستور از جانب خداوند بود. ...

«آن سوی مرگ»، «شکار هیولا»، «ماجرای فکر آوینی»، «حسین از زبان حسین(ع)»، «اصول دین نوجوان»، «همه نوکرها» و کتاب تازه چاپ «اهل بیتی‌ها» از دیگر عناوین پرمخاطب نشر معارف هستند. علاقه‌مندان برای تهیه این آثار می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات امام علی (ع) بیشتر بخوانید... کتاب «علی از زبان علی» سرچشمه‌ای زلال و دارای مصارف گوناگون معرفتی است «علی از زبان علی» کتابی روان، جذاب و خواندنی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کتاب «علی از زبان علی» سرچشمه‌ای زلال و دارای مصارف گوناگون معرفتی است «علی از زبان علی» کتابی روان، جذاب و خواندنی است واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات امام علی (ع) پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ زن فقیری که گاو مرده خود را با معجزه امام کاظم (ع) زنده یافت ۲ فروش «سه دقیقه در قیامت» از یک میلیون نسخه گذشت ۳ شبکه یک حضور رشیدپور را تکذیب کرد ۴ "زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون ۵ جلالی: نذورات محرم در قالب کمک‌های مؤمنانه باشد/ دسته‌روی ممنوع است + فیلم ۶ ابهاماتی درباره شیوه‌نامه جدید عزاداری محرم/ حیدری: مواضع جدید ستاد کرونا با شیوه‌نامه قبلی مغایرت دارد ۷ غدیر؛ رسالت ما و رسانه ۸ تلویزیون برای ادای دین به کارگران فیلم می‌سازد مهمترین اخبار فرهنگی شگردهای تازه برون‌مرزی/ باز شدن پای بی‌رمق چاپخانه‌ها در افغانستان به قاچاق کتاب امیرخانی: تمام حرف من یک کلمه است: «آموزش»/ جای خالی هنر در کشور ما احساس می‌­شود اکران فیلم‌های خارجی بدون رایت و دردسر ادامه دارد/چرا «تنت» را اکران نکنیم؟! آغاز به کار نمایشگاه ایران‌نوشت/ توزیع ۵۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در مناطق محروم مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم نقشه‌ انگلیسی‌ها برای حذف آسمان ایران از مسیر پروازی ایرلاین‌ها/بیانیه نهایی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به‌زودی صادر می‌شود آغاز تست انسانی واکسن کرونا در ایران تا ۲ هفته آینده لبنان| واکنش شخصیت‌ها به ناآرامی‌های بیروت/ هدف آشوبگران جلوگیری از انجام تحقیقات مربوط به انفجار است دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات امام علی ع کتاب و ادبیات امام علی ع رسول خدا صلی الله علیه و آله علی از زبان علی عید غدیر امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال متفاوت میلاد عرفان‌پور از غزل رهبر انقلاب

در پی انتشار سروده رهبر انقلاب، میلاد عرفان‌پور از شاعران جوان کشور با سرودن غزلی به استقبال این غزل رفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، میلاد عرفان‌پور از شاعران جوان کشور با سرودن غزلی به استقبال شعر رهبر انقلاب رفته است که متن و صوت این شعر به شرح زیر است:

«دلا! ز معرکه محنت و بلا مگریز
چو گردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز»

ما را مباد، از دل طوفان گریختن
ننگ است از میانه‌ی میدان گریختن

از خط خون بخوان که نبوده‌ست رسم ما
از پاسخ ندای شهیدان، گریختن

جانا تو جان بخواه! که معنای زندگی‌ست
دل را بهانه کردن و از «جان» گریختن

اسفند روی آتش عشقیم و روشن است
از این بلا نمی‌شود آسان گریختن

کم سو شدیم در قفس شهرها، خوشا
همچون ستارگان به بیابان گریختن

یاایهالعزیز! گوارای جان ماست
محض رضای دوست به زندان گریختن

با اشک شوق، می‌گذریم از میان نیل
فرعون مانده است و هراسان گریختن

ما در امان «انّ معی ربّیِ» توایم
از فتنه‌ها خوش است به قرآن گریختن

کد خبر 747445

دیگر خبرها

  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • استقبال متفاوت میلاد عرفان‌پور از غزل رهبر انقلاب
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه
  • نگاهی بی‌پروا به شعرهای شفیعی کدکنی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)