Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دفتر تسهیل صدور اسناد مالکیتی حاشیه شهر مشهد به همت مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین‌المللی‌ امام رضا(ع) افتتاح شد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)؛ دفتر تسهیل صدور اسناد مالکیتی حاشیه شهر(متصا) با ابتکار عمل و پیگیری دفتر توسعه و بازآفرینی محلات انصار و اروند در شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر مشهد  افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین افتتاحیه این دفتر که به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور نمایندگان معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی، برخی اعضای شورای اجتماعی محلات و اعضای دفتر توسعه محلات انصار و اروند و دفتر توسعه محله پورسینا برگزار شد، دکتر قدیر صیامی رئیس مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به مسأله اساسی و بنیادین اراضی قولنامه ای حاشیه شهر به عنوان سد محکم توسعه قانونمند این بخش از شهر اشاره کرد و افزود: معضل قولنامه ‌ای بودن اراضی حاشیه شهر، چالشی بنیادین برای توسعه قانونی و نظامند این نواحی و زمینه ای برای محروم شدن بخش اعظم ساکنین شریف، مومن و زحمت‌کش حاشیه کم ‌برخوردارتر شهر مشهد از حقوق شهروندی در این گونه مناطق است.
مشکلات املاک قولنامه ای در حاشیه شهر مشهد
وی افزود: کاهش ارزش مطلوبیت اراضی، بلاتکلیفی مردم در دریافت خدمات از دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری، عدم امکان پاسخگویی شهرداری به درخواست های مردمی برای نوسازی واحدهای مسکونی، افزایش تعداد دعاوی و تخلفات حقوقی ناشی از فروش همزمان اینگونه املاک توسط فرصت طلبان به چند نفر، تنها گوشه ای از مشکلات حقوقی، اقتصادی، اجتماعی – فرهنگی املاک قولنامه ای در نواحی کمتر برخوردار شهر مشهد است.
دکتر صیامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدتی که آستان قدس رضوی در اجرای مصوبه مساعدتی در توانمندسازی ساکنین این مناطق دارد، سایر دستگاه ها بویژه استانداری و شهرداری مشهد نیز در ادامه این مسیر، یاری گر آستان قدس رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) باشند.
رئیس مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین‌المللی‌ امام رضا(ع) با بیان این نکته که ما با بکار بردن واژه متصرف برای تمامی ساکنین و بهره برداران از املاک قولنامه ای حاشیه شهر موافق نیستم، اضافه کرد: بخش اعظم ساکنین حاشیه شهر میهمان خوان امام رئوف و ولی نعمتان حضرت امام رضا(ع) هستند که رابطه مالکیتی و قدسی آن ها با آستان قدس منقطع شده است و مأموریت داریم مجدداً این پیوند میمون را که اساس توسعه های آتی و برخورداری شهروندان از ثمرات و برکات ناشی از آن است را فراهم کنیم که با همت و مشارکت مردم، مسئولین و مساعدت آستان قدس رضوی امیدواریم این مهم زودتر محقق شود.
افتتاح دومین دفتر (متصا) در شهرک طرق
در ادامه مهندس سرباززاده معاون مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و مدیر دفتر توسعه محلات انصار و اروند از افتتاح دومین مرکز تسهیل صدور اسناد مالکیتی (متصا) در شهرک طرق مشهد خبر داد و گفت: رویکرد این مرکز در همراهی با معاونت املاک و اراضی آستان قدس در این موضوع، حضور در میان مردم، گفتگو و ارائه مشاوره و تسهیل در بازکردن گره اسناد قولنامه ای حاشیه شهر است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه امام رضا ع صدور سند مالکیت حاشیه شهر مشهد دانشگاه بین المللی امام رضا ع آستان قدس رضوی دفتر توسعه قولنامه ای حاشیه شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد