Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت البرز نانو پارس شیمی از تولید نانوذرات سیلیکا برای کمک به بهبود کیفیت تایر‌های ساخت داخل خبر داد و گفت: تولید این نانوذرات، شرکت‌های تولیدکننده تایر را از واردات سیلیکا از خارج بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، طاهر رحیمی اقدم، مدیرعامل شرکت البرز نانو پارس شیمی درباره پیشینه این شرکت گفت: از سال ۹۳ تحقیق پیرامون نانومواد مورد نیاز صنعت را آغاز کردیم و در نهایت متوجه شدیم که صنعت تایرسازی به نانوذرات سیلیکا نیاز دارد، محصولی که به صورت وارداتی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سالانه ۳ هزار تُن از این نوع سیلیکا برای تامین نیاز صنعت تایرسازی وارد کشور می‌شود، از این رو با دو شرکت بارز و ایران تایر وارد گفتگو شدیم تا نیازسنجی به منظور توسعه این فناوری انجام شود. پس از جلساتی، از نوع نیاز این صنعت از منظر کیفیت و جزئیات فنی مطلع شدیم و کار توسعه فناوری ساخت این نوع سیلیکا آغاز شد.

رحیمی اقدم افزود: در حال حاضر به فناوری تولید نانوذرات سیلیکا با گرید موردنیاز صنعت تایرسازی رسیده‌ایم و تولید اولیه به صورت پایلوت انجام شده است. به دنبال خرید تجهیزات و ادوات برای تولید در مقیاس انبوه هستیم تا اولین سفارش‌ها را تحویل شرکت‌های تولیدکننده تایر بدهیم.

دانش‌آموخته دانشگاه امیرکبیر درباره پیشینه استفاده از افزودنی‌های تایر تصریح کرد: مدت‌ها قبل از دوده به عنوان افزودنی و پُرکننده برای تایر استفاده می‌شد، اما با تغییر استاندارد‌های جهانی، تولیدکنندگان داخلی ملزم به استفاده از سیلیکا شدند که این محصول از کشور‌هایی نظیر چین، اسپانیا، هند و ترکیه وارد کشور می‌شد. امیدواریم با تجهیز و استقرار دستگاه‌های موردنیاز به زودی تولید انبوه این نانوذرات آغاز شود تا هرچه زودتر نیاز صنعت تایرسازی با نانومواد ساخت داخل تامین شود. استفاده از این نانوذرات سیلیکا موجب افزایش طول عمر تایر، کاهش مصرف سوخت و فرمان‌پذیری بیشتر می‌شود.

وی از کاربرد‌های دیگر نانوذرات سیلیکا در بخش رنگ، پلیمر و حتی بخش بهداشت خبر داد و گفت: این نانوذرات در صنایع مختلفی کاربرد دارد، اما در فاز اول اولویت ما تامین نیاز بخش تایرسازی است، اما در فاز‌های بعدی به سراغ صنایع دیگر خواهیم رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانومواد تایرسازی نانو ذرات ستاد نانو نانوذرات سیلیکا صنعت تایرسازی نیاز صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها