Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@07:07:34 GMT

هسته اصلی گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۶۲۰

هسته اصلی گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس دینی تبریز با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند، افزود: طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب هستند و در پیش‌برد این حرکت نقش مهمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف طلبه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است، ادامه داد: طلاب شاگردان مکتب اهل‌بیت و ره‌پویان همان راه هستند که همواره با انرژی بخش و نشاط آوری و با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان عمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تحصیل اصلی ترین وظیفه طلبه است که کار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد؛ و تدین را باید در زندگی خود اصل دانست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: امروز باید با اخلاص و با تلاش و با جهاد حرکت کنیم تا در جامعه ثمر داشته باشیم چرا که این عمل ماست که تأمین کننده و تعیین کننده‌ی آینده و آثار و ثمرات ما است.

وی اظهارکرد: طلبه باید خودش را با شرایط و امکانات و پیشرفت‌های زمان هماهنگ کند؛ همین درس را بخواند، همین علم را بیاموزد، همین سلوک اخلاقی و معنوی را داشته باشد اما از ابزارهای روز جهان هم استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید با معارف روزگار خودشان آشنا بشوند و علوم روز را بشناسند گفت: برنامه‌های حوزه باید فراگیر باشد و به قدر لازم و کافی طلاب را آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بصیرت یعنی داشتن آگاهی و مطلع شدن از حوادث و اتفاقات دیروز، شناخت حال و پیش بینی برای آینده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

در این مراسم ۱۹ نفر از طلاب به لباس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود

علیرضا دادیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: دریافت ۱۵ مجوز استقرار هسته‌های فناور و عقد ۱۰ قرارداد استقرار قطعی با درآمد ماهانه ۴۰ میلیون تومان از اقدامات واحد فراهان بوده است.

وی درباره اینکه اکنون چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌تان مستقر هستند؟ چنین پاسخ داد: ۱۰ هسته فناور در حوزه‌های بازیافت شیشه، تولید بلور، تولید و آموزش نوازندگی ساز چوگور، تولید UPVC مصنوعات رزینی گردشگری، تولید خلّاقانه رشته آشی، تولید فناورانه پودر و کپسول آتش‌نشانی و برگزاری دوره‌های HSE، تولید اسباب‌بازی چوبی و تهیه و فروش غذا تحت اپلیکیشن بافت فرش ازجمله واحدها و شرکت‌های فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان درباره فعالیت شرکت‌ها و محصولات خاص فناورانه در این دانشگاه و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ تشریح کرد: مقرر شده در سال جاری (۱۴۰۳) در حوزه ایزوگام یک شرکت دانش‌بنیان مستقر کنیم.

دادیان متذکر شد: در حوزه مهارت و کارآفرینی هم همه هسته‌های فناور با رویکرد کارآفرینی مستقر شده‌اند.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا، نجات تالاب میقان را ضروری برشمرد و افزود: نجات تالاب «میقان» باید در اولویت استان مرکزی قرار گیرد؛ چراکه تبعات ناشی از مرگ این تالاب جبران‌ناپذیر است و در این راستا راهکار علمی باید مدنظر قرار بگیرد.

مخالفت دانشگاه علوم پزشکی با استقرار تولیدکنندگان بهداشتی و کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان توضیح داد: در این دانشگاه ساختمانی منحصربه‌فرد داریم که برای استقرار هر تولیدکننده صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و نیز کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی استاندارد‌های لازم را دارد، اما متأسفانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با استناد به اینکه این ساختمان در یک مجموعه آموزشی قرار دارد با هرگونه استقرار شرکت‌ها مخالفت می‌کند.

دادیان تبیین کرد: این در حالی است که از یک سو این ساختمان هرسال که بدون استفاده بماند، روند تخریب را طی خواهد کرد و از سوی دیگر استقرار شرکت‌های غیربهداشتی آسیب‌های زیادی به این ساختمان وارد می‌کند.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • حمایت طلاب حوزه‌های علمیه از عملیات «وعده صادق»
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد