Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@01:08:33 GMT

تاثیر پلاسما درمانی در بهبودی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۶۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود پلاسما برای استفاده در درمان بیماران کرونایی در اصفهان گفت: پلاسمای بهبودیافتگان کرونا حاوی آنتی بادیهای موثر در درمان کروناست. ناطقان: طاهره چنگیز ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در میانه راه بیماری کرونا قرار داریم، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا وضعیت استان اصفهان با سیر کند و شیب نسبتاً ثابت همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در دو هفته اخیر، همواره تعداد پذیرش روزانه بیماران در استان اصفهان از ابتدا تاکنون بین بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر متغیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه میزان فوتی‌های کرونا در استان اصفهان در مقام مقایسه با میزان فوتی‌های کشوری بر حسب جمعیت از سرعت کمتری برخوردار است، تصریح کرد: در همین راستا، میزان بستری‌های کرونا در استان اصفهان هم نسبت به نرخ کشوری پایین‌تر است که ریشه در مراقبت‌های درمانی در بیمارستانها دارد.

وی با تاکید بر پیشگیری و پایبندی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کنترل بیماری کرونا گفت: چنانچه پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود می‌توان به سیر نزولی ابتلاء به کرونا در جامعه امیدوار شد در غیر این صورت با مراسم‌های پیش رو از قبیل محرم با یک افزایش ناگهانی مواجه خواهیم شد.

نگران کمبود ماسک نیستیم

چنگیز با اشاره به اینکه تولید ماده «ملت بلون» ماسک در دو کارخانه تولید می‌شد، اظهار شد: با افزایش تعداد کارخانه‌های تولید «ملت بلون» و دستگاه‌های تولید ماسک سه لایه نیاز چندین برابر شده آن تأمین شد. تأمین مواد اولیه «ملت بلون» هم در درون استان اصفهان توسط پتروشیمی فراهم شده است و در حال حاضر مشکلی برای تأمین «ملت بلون» ماسک‌های سه لایه نیست.

وی افزود: توزیع ماسک پس از تأمین و توزیع در مراکز درمانی برعهده وزارت صمت است. از دو هفته گذشته در حال رایزنی هستیم که سهمیه بخش بهداشت و درمان استان اصفهان را به طور کامل دریافت کنیم و کمبودی در تأمین ماسک نداشته باشیم؛ مضاف بر اینکه ذخایری هم از ابتدا توسط بیمارستانها و معاونت غذا و درمان استان اصفهان برای تأمین ماسک در نظر گرفته شده است و امیدواریم مشکلی در تأمین ماسک نداشته باشیم.

پزشکان عمومی به کمک رزیدنت‌ها و کادر پرستاری بیایند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه فشار کاری سنگینی بر روی دوش رزیدنت‌ها، کادر پرستاری واحدهای آموزشی درمانی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار داشت: در این شرایط گاهی فقط لطف خداست که فشار کاری را بر کادر بهداشت و درمان تسهیل کرده است؛ اگر راهی باشد که این فشار کاری بر روی رزیدنت‌ها و کادر پرستاری کمتر شود دریغ نخواهیم کرد. در بیمارستان‌های آموزشی علوم پزشکی، فشار کار جدی بر روی دوش رزیدنت‌ها، هیئت علمی، کادر پرستاری و پشتیبانی است و در این شرایط بحرانی نیاز است پزشکان عمومی استان اصفهان وارد چرخه یاری رسانی شوند.

وی بیان داشت: کادر بهداشت و درمان به شدت خسته و فرسوده هستند و اگر شهروندان همراهی نکنند بیم آن می‌رود که توان آنها از دست برود.

تخصیص تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا به کرونا بستگی به شرایط کرونا در آینده دارد

چنگیز انتخاب و تخصیص تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا برای کرونا از ابتدای مهرماه را توضیح داد و گفت: انتخاب بیمارستان الزهرا به عنوان بیمارستان ریفرال و مرجع از ابتدا برای کرونا تصمیم اشتباهی بود چرا که در این مدت بیماران خاص و مادران پرخطر نمی‌توانستند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

وی افزود: تخصیص تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا برای بیماران کرونا منوط به شدت افزایش بیماران مبتلا به کرونا در آینده خواهد بود و چنانچه مسیر ابتلاء به کرونا در پاییز روند کاهشی به خود بگیرد الزامی به اینکه تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا به کرونا تخصیص پیدا کند، نخواهد بود.

پروتکلی برای واکسیناسیون آنفولانزا برای کادر درمان و خبرنگاران تعریف نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هنوز پروتکلی مبنی بر واکسیناسیون آنفولانزا کادر درمان اعلام نشده است، گفت: «هپاتیت نوع B» تنها واکسنی است که کادر درمان طبق پروتکل موظف به واکسیناسیون آن هستند و چنانچه امسال آنفولانزا به عنوان واکسیناسیون کادر درمان و مشاغل پرخطر اعلام شود مشمول خبرنگاران هم خواهد شد.

تعداد تخت‌های آی سی یو بیش از بیماران نیازمند است

وی بیان داشت: دستگاه‌های ونتیلاتور توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته می‌شود و نیاز به واردات نداریم.

چنگیز با اعلام اینکه به جز کاشان و آران و بیدگل تعداد ۸۰۰ تخت آی سی یو در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: بیمارستان‌های شهر اصفهان به ۵۰۰ تخت آی سی یو مجهز هستند؛ تعداد بیمارانی که نیاز به آی سی یو داشتند هیچ گاه به نصف تجهیزات آی سی یو هم نرسیدند و به شدت مدل اسپانیایی در اصفهان را رد می‌کنیم.

پلمب ۴۰۰ واحد متخلف مواد غذایی در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصفهان

وی اشاره‌ای هم به ده هزار بازدید از اصناف و کسب و کارهای استان اصفهان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشت و افزود: بیش از ۴۰۰ مورد پلمب فروشگاه‌های مواد غذایی توسط بهداشت محیط انجام شد که بیشتر ارجاعات به تعزیرات از صنف نانوایی گزارش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بازدیدهای مشترک در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات هم اشاره‌ای کرد و گفت: نمایندگان اصناف، استانداری و بهداشت هم موظف شدند تا نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند؛ لازم است موارد تخلف به سامانه ۱۹۰ گزارش داده شود.

ذخیره صفر پلاسما در اصفهان

وی اشاره‌ای هم به پلاسما درمانی و اثربخشی این روش کمک درمانی داشت و گفت: پلاسمای بهبودیافتگان کرونا حاوی آنتی بادی ضدویروس کووید ۱۹ است بر این اساس پلاسمادرمانی یکی از روش‌های کمک درمانی مؤثر در ارتباط با بیماری کروناست، امروز اعلام شد که ذخیره پلاسما در استان اصفهان به صفر کاهش یافته است و لازم است که بهبودیافته گان کرونا نسبت به اهدای پلاسما پیش قدم شوند.

راه اندازی بخش روان‌پزشکی کودکان در بیمارستان امین

چنگیز با اشاره به تعطیلی بخش روان‌پزشکی کودکان بیمارستان الزهرا گفت: بخش نوساز و مجهزی به منظور روان‌پزشکی کودکان در بیمارستان امین در نظر گرفته شده است که در ده روز آینده به فعالیت مشغول خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تست پی سی ار ۴۵۰ نفر از کادر بهداشت هم مثبت اعلام شده است. سرعت مرگ و میر در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان زیر ۱۰ درصد اعلام شده است که علت موفقیت آن به اقدامات مراقبتی در بیمارستانها با تلاش و دلسوزی کادر بهداشت و درمان بر می‌گردد و تفاوت مرگ و میر بین زنان و مردان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در طی شبانه روز گذشته، ۱۱ نفر بیمار مشکوک به کرونا فوت شده اند و ۷۷ نفر بیمار با شرایط حاد هستند و تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل ۸۶۰ نفر ثبت شده است. منبع: مهر برچسب ها: پلاسما درمانی ، بهبودی ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پلاسما درمانی بهبودی کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی استان اصفهان بهداشت و درمان بیماری کرونا کادر پرستاری کادر بهداشت کادر درمان رزیدنت ها ملت بلون آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود

مهرداد شریفی در یک نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت برگزار شد، با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

او در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسئولان ارشد دانشگاه، روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روز‌های آینده شیوه نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تا کنون، مجموعه درمان فارس را شبکه‌ای گسترده شامل ۷۱ بیمارستان با هشت هزار و ۱۹۰ تخت فعال، هزار و ۳۰۰ درمانگاه و موسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمام خدمات مورد نیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

او با اشاره به اعزام ۵۱۳ پزشک فوق تخصص، متخصصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیند‌های ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام ۷۳۹ پیوند عضو، ۱۳۰ جراحی کاشت حلزون شنوایی، ۳۸۰ پیوند قرنیه، ۱۸۰ پیوند مغز استخوان، انجام بیش از ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ام. آر.‌ای و ۵۰۰ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارایه شده مجموعه‌های درمانی در سال ۱۴۰۲ بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد.

شریفی همچنسن با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵۵۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده است، گفت: بسیاری از مراکز غیرمجاز به صورت مخفی و زیرزمینی با دخالت در امر سلامت فعالیت می‌کنند که با نظارت کارشناسان این حوزه و گزارش‌های مردمی، شناسایی می‌شوند.

او همچنین از تعطیلی بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

 شریفی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای طرح شکایت یا ارایه گزارش در زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله گر در حوزه پزشکی، با شماره تلفن‌های ۱۸۱۹ و ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این سامانه‌ها در میان بگذارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه در سال گذشته، پروانه بهره برداری ۴۱۷ موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است، گفت: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر