Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:06:32 GMT

شمار فوتی های سرصحنه تصادف در مازندران ۵۷ درصد کاسته شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۹۱۸

شمار فوتی های سرصحنه تصادف در مازندران ۵۷ درصد کاسته شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از کاهش ۵۷ درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی در تیر ماه سال جاری در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی‌های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون شهری و روستایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به کاهش ۵۷ درصدی فوتی‌های سر صحنه در محورهای استان درتیر ماه امسال اشاره و اظهار داشت: در همین راستا در چهار ماه اول سال جاری نیز شاهد کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌های سر صحنه در جاده‌های مازندران به نسبت مشابه سال قبل بودیم.

نجفی در ادامه افزود: هر ساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده‌ای از سفرهای بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی‌های رانندگی هستیم که خوشبختانه در سال جاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های منجر به آن بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: بدون تردید کاهش فوتی‌های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های اجرایی ایمنی در سطح استان می‌باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مازندران افزود: در راستای کاهش تصادفات و فوتی‌های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امیداست باتداوم اقدامات اجرایی وآموزشی، روند کاهشی تصادفات وفوتی ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.

کد خبر 4994424

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راهداری مازندران سانحه تصادف ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان قزوین عید سعید قربان ماه محرم شهرکرد کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر از کاهش ۶۴ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای نوروزی خبر داد و گفت: خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات در جاده‌های استان بوشهر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از 24 اسفند اظهار داشت: در طرح نوروزی تا 6 فروردین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان بوشهر 5 نفر ثبت شده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد 14 نفر بود، فوتی حوادث رانندگی برون شهری 64 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: طی این مدت، در اثر تصادفات 156 نفر از هموطنان در جاده‌های استان مصدوم شده‌اند.

وی با اشاره به ثبت 181 تصادف در جاده‌ای استان بوشهر در ایام نوروز امسال خاطرنشان کرد: این تعداد تصادف در مقایسه با با مدت مشابه سال قبل 59 درصد کاهش یافته است.

اخترشناس خواب‌آلودگی و خستگی، را مهمترین عوامل تصادفات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان دانست و تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر 15 دقیقه استراحت بعد از 2 ساعت رانندگی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از تصادفات منجر به واژگونی و خروج خودرو از جاده شده، به مسافرین نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه در پارکینگ‌های امن جاده‌ای یا مجتمع‌های خدمات رفاهی استراحت شود در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاه‌های متولی است، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت‌پذیری بیشتر، شاهد سفر بی‌خطر و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده‌ای باشیم.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان / ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد و جان باختن ۳۶ نفر
  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • ثبت ۲۰۰ تصادف در جاده‌های استان بوشهر
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی تصادفات جاده ای در استان سمنان