Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:43:51 GMT

کانون پرورش فکری عرصه‌ هویت‌سازی جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۹۲۹

کانون پرورش فکری عرصه‌ هویت‌سازی جامعه است

 به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی امروز در دیدار مدیران و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در مجموعه فرهنگی آموزشی حجاب که پس از بازدید از مرکز انیمیشن و همچنین استودیو هنر پویا اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در آینده این سرزمین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ارزیابی نظام تعلیم و تربیت می توانیم ببینیم تا چه حد در تحقق اهدافش موفق بوده است. بی شک دستاوردها و موفقیت‌هایی داشته است و در برخی زمینه‌ها موفقیت‌ها چشم‌گیر و تاثیرگذار بوده است اما وقتی از زاویه توجه به ماموریت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت به عملکرد نظام تعلیم و تربیت نگاه می‌کنیم، نقدهای بسیاری وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: درصدد هستیم انسانی را به جامعه ارائه کنیم که ظرفیت‌های او محرز شده و توانمندی‌ها و استعدادهایش شکوفا باشد و مجال کافی برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها  فراهم شده باشد ما انسان‌ها را برای یک زندگی سخت و پیچیده آماده می‌کنیم زیرا دنیایی که فراروی ماست، دنیایی پیچیده و پرمساله است.

حاجی میرزایی ادامه داد: شرایط دنیا باعث شده تا انسان‌ها در برابر هجوم بی‌امان تغییرات و تحولاتی که تصویر روشنی از آن‌ها وجود ندارد، مستاصل و ناتوان شوند اینکه ما چگونه مصونیت بخشی کنیم و انسانی را بسازیم که در برابر این هجمه‌ها روی پای خودش بایستد و نقش آفرینی کند؛ فوق العاده ماموریت مهمی است که بخش مهمی از آن در سبد ماموریت‌های کانون قرار داده شده است.

وی افزود: اینکه به افراد این امکان را بدهیم تا درک دقیق‌تری از خودشان و فضای موجود داشته باشند و موقعیتی را فراهم کنیم تا شایستگی‌های خودشان را پرورش دهند مهم است. امروز این باور وجود دارد که اگر نظام تعلیم و تربیت ما توانایی این را داشته باشد که انسان‌ها را پرسشگر بار بیاورد خیلی بهتر از آن است که ذهن او را انباری از محفوظات و دانش‌هایی قرار دهد که معلوم نیست چقدر به کار او می‌آید.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: به انسان‌هایی نیازمندیم که قدرت صورت بندی مسائل و پرسشگری را دارند و می‌توانند در مورد مسائل بیندیشند، خوب فکر کنند و خوب تصمیم بگیرند؛بنابراین اگر نتوانیم این قابلیت را به نسل جدید بدهیم هر چیز دیگری به او بدهیم راه‌گشا نخواهد بود.

حاجی میرزایی ادامه داد: اینجا یکی از نقطه‌های امید سرزمین ماست، اینجا یکی از عرصه‌هایی است که برای فرهنگ سازی، تمدن سازی، هویت سازی و شخصیت سازی امید بیشتری به آن می‌رود؛ خوشبختانه کانون سوابق درخشانی در فرهنگ ایران زمین دارد و همواره نامش با خلاقیت و اقبال و اشتیاق جوانان و نوجوان همراه بوده است و امیدوارم که این موجودیت ارزشمند کماکان به حیات خودش ادامه و توسعه دهد و این نقش را به درستی و به بهترین وجه ایفا کند.

وی اضافه کرد: کرونا ما را درشرایطی قرار داده است و ما در شرایط عدم قطعیت کامل هستیم هیچ تصویری از آینده که ممکن است یک ماه آینده باشد نداریم؛ بنابراین کارهایی را برای سال‌های سال انجام می‌دادیم که آنها را بلد بودیم و جنس هوشیاری در آن کارها، هوشیاری عملی است؛ در حالی که امروز باید هوشیارانه رفتار کنیم.

 وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز از هوشیاری عملی کاری برنمی‌آید امروز نیازمند هوشیاری استدلالی هستیم به این مفهوم که در لحظه بتوانیم در مورد خودمان و کارمان فکر کنیم و تصمیم بگیریم و شرایط را بفهمیم و متناسب با آن کنش و واکنش درستی داشته باشیم. دنیای امروز مانند حرکت در یک جاده بسیار پرخطری است که باید در لحظه حاضر بوده و چالش‌های آن را مدیریت کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: اینکه ما چگونه می‌توانیم در برابر مخاطرات واکنش سریع و بهنگام بدهیم یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که امروز بروز و ظهور پیدا می‌کند؛ توانایی پاسخگویی مدیران به نیازهایی که تاکنون در معرض آن نبودند و در آن شرایط قرار نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه ما در کمتر از یک ماه پس از شیوع کرونا، شبکه شاد را فعال کردیم و در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون مخاطب به آن ورود پیدا کرده‌اند، افزود: هر چند ممکن است شاد نقص‌هایی هم داشته باشد اما از لحاظ سرعت و تنوع، واکنش آموزش و پرورش به مانند یک مجموعه زنده و پویا بود و در آینده مشخص می‌شود که آموزش و پرورش بار سنگینی را به دوش گرفته است الان نیز با شروع سال تحصیلی با یک شرایط غیر منتظره‌ای روبه رو هستیم، بنابراین باید خوب فکر کنیم و خوب تصمیم بگیریم، همه ماموریت‌های کانون نیز مورد مخاطره قرار گرفته است؛ بنابراین نمی‌شود هیچ ماموریتی را تعطیل کنیم؛ پس اگر کرونا مسیری را مسدود کرده باید از مسیری دیگر کار را به پیش بیریم.

در این نشست تعدادی از مدیران و کارکنان مسائل و مطالبی را با موضوع کاری در حضور وزیر ارائه کردند.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مدارس وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: نقش معلم همواره در جامعه برجسته و پذیرفته شده است و در نظرسنجی‌ها فرهنگیان، مورد اعتمادترین قشر در جامعه معرفی شده‌اند.

وی افزود: چنانچه بخواهیم آینده درخشانی را برای کشور و جامعه رقم بزنیم باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه، نقش خطیر آموزش و پرورش را در توسعه امیدآفرینی در جامعه به درستی نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به گرامیداشت هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در تمام مدارس این استان، بزرگداشت مقام معلم توسط دانش آموزان و اولیا برگزار می‌شود و این از معدود مراسمی است که مردم در صحنه حضور دارند.

مولوی اضافه کرد: در هر منطقه آموزشی نیز یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود که اغلب در این برنامه‌ها از زحمات بازنشستگان فرهیخته قدردانی می‌شود هرچند زحمات ۳۰ ساله معلم را نمی‌توان در یک مراسم پاس بداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در سطح استان یک ویژه برنامه، معرفی معلمان ماندگار استان مرکزی نیز برگزار می‌شود که معلمان دارای ویژگی شاخص و بارز، معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: از ۴۵ معلم نمونه منطقه‌ای و ۳ معلم استانی نیز در این هفته تقدیر خواهد شد.

مولوی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات اضافه کرد: مقرر است این جشنواره در سطح کشور به عنوان یک حرکت نمادین به صورت مستمر برگزار شود.

وی تصریح کرد: دیدار ۴۵ نفر از فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری، دیدار معلمان نمونه با ریاست جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه از جمله برنامه‌های شاخص پیش بینی شده در این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی ۳ سال اخیر تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال نیز مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر جمع آوری خواهند شد.

مولوی تاکید کرد: در استان مرکزی ۱۷ هزار معلم در بیش از ۲ هزلر مدرسه تدریس می‌کنند.

کد خبر 6088510

دیگر خبرها

  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند