Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:20:30 GMT

یارانه نقدی ۱۱۴‌تایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۳۰۷

یارانه نقدی ۱۱۴‌تایی شد

خبرگزاری ایسنا: از آذرماه سال ۱۳۸۹ تاکنون یارانه نقدی با مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

پرداختی مردادماه سال جاری که فردا (دوشنبه) انجام می شود، صدوچهاردهمین مرحله از واریزی این یارانه است که بدون تغییر مبلغ طی این سال‌ها بوده است.

چندماهی است که دولت آخرین وضعیت تعداد یارانه‌بگیران را طی نکرده ولی براساس گزارشی که در اواخر سال گذشته اعلام شده بود همچنان حدود ۷۸ میلیون نفر در لیست یارانه‌بگیران قرار داشتند که البته طی تکلیف قانون بودجه برای امسال و سال‌های گذشته دولت مکلف به حذف سه دهک بالایی از دریافت یارانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همراه با یارانه نقدی مردادماه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز پرداخت می‌شود.

از سوی دیگر از یارانه پرداختی به حساب خانوارها مبلغ اقساط وام یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه نیز کسر خواهد شد که این دومین قسط آن است.

وام یک میلیون تومانی همان تسهیلاتی است که در جریان شیوع ویروس کرونا و برای حمایت از خانوارها با پیشنهاد بانک مرکزی برای ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر پیش‌بینی شد که می‌توانستند با اعلام تقاضا آن را دریافت کنند. این در حالی است که حدود ۲۲ میلیون خانوار از وام یک میلیون تومانی استفاده کرده و کسر اقساط آن نیز از تیرماه از حساب یارانه آنها شروع شده است.

قسط وام یک میلیونی ۳۵ هزار تومان و به مدت ۳۰ ماه از حساب یارانه‌بگیر کسر می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی خانوارها وام یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟

منظور گفت: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.

وی افزود: برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

منظور در ادامه در تشریح جزئیات یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: یکی از نقش‌های مهمی که دولت ایفا می‌کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب باز توزیع درآمد یا یارانه‌هایی است که پرداخت می‌شود، طبیعی است که در قالب‌های مختلفی در بودجه به این موضوع پرداخته می‌شود و بخش مهمی از منابع کشور، صرف باز توزیع و یارانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، افزود: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف باز توزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که عملاً منابع حاصل از بخش نفت و گاز ما که در فروش انواع حامل‌های انرژی حاصل می‌شود، عیناً در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از انواع پرداخت‌ها، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند که برخی ۳۰۰ هزار یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه حسب آزمون وسع دریافت می‌کنند که کل منابع آن، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی تصریح کرد: برای کمک هزینه‌های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می‌شود در حالی که سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

منظور گفت: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مجموعه یارانه‌هایی که در سایر قالب‌ها داده شده و به سفره مردم ختم می‌شود که یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان است که ۲۰۰ همت در سال جاری بابت این امر هزینه خواهد شد.

به گزارش زی‌سان، کالابرگ اردیبهشت ماه مطابق روال گذشته هجدهم هر ماه شارژ می‌شود. 

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • دختران فوتبال ایران، ترکمنستان را هفت‌تایی کردند