Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@08:18:11 GMT

لبنان، همچنان درگیر امواج انفجار بیروت (فیلم)

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۶۵۵

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه: asriran.com/0036vV

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انفجار لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

***

تصویر روز ناسا

کوه اتنا (Etna) گاهی اوقات می تواند حلقه های دودی را آزاد کند که از نظر فنی حلقه های گردابی نامیده می شوند. دیواره های آتشفشان باعث کند شدن قسمت بیرونی دود ساطع شده می شود و باعث می شود گاز داخلی سریعتر حرکت کند و دایره ای با فشار کم را تشکیل دهد. این حلقه‌های دود نادر هستند و به شرایط خاصی مانند هندسه هوای مناسب، سرعت خروج دود و جو آرام بیرون نیاز دارند. در عکسی که اخیراً در گانگی، سیسیل، ایتالیا گرفته شده است، حلقه‌های دود آتشفشانی در پس‌زمینه طلوع سرخ خورشید و هلال ماه دیده می‌شود.

تصویر روز  skyandtelescope

این عکس در بلومفیلد ایالات متحده آمریکا به تاریخ 8 آوریل 2024 با دوربین کانن با لنز و فیلتر مخصوص گرفته شده و تصویر نور رنگارنگ خورشید را در هنگام کسوف نشان می دهد.

تصویر روز سازمان ملی تلسکوپ استرالیا

مَگنِت‌اَختَر یا مگنتار، ستارگانی با میدان مغناطیسی بسیار قوی هستند. آنها عمدتاً با استفاده از فناوری اشعه ایکس و گاما دیده می شوند. فقط تعداد کمی از آنها پالس های رادیویی را ارسال می کنند. یک مَگنِت‌اَختَر به نام XTE J1810-197 در سال 2003 زمانی که انرژی انفجاری داشت و سیگنال های رادیویی منحصر به فردی را نشان داد، خبرساز شد. پس از سال ها سکوت، در سال 2018 چشمک زد و محققان تغییراتی را در سیگنال های رادیویی آن مشاهده کردند. دانشمندان چگونگی تغییر امواج رادیویی آن را در محدوده 0.7 تا 4 گیگاهرتز پس از انفجار سال 2018 بررسی کردند. آنها فکر می کنند این تغییرات با تغییرات میدان مغناطیسی ستاره مرتبط است. دانشمندان همچنین در مورد ارتباط بین مگنتارها و انفجارهای رادیویی سریع صحبت کردند.

در تصویر سمت چپ امواج مستقیم و در سمت راست امواج دایره ای را مشاهده می کنید. آنها با استفاده از تلسکوپ های ویژه در فرکانس 1.5 گیگاهرتز شناسایی شدند. رنگ های قرمز و آبی مقادیر مثبت و منفی را نشان می دهند. قبل از 13 دسامبر 2018، امواج تغییرات ملایمی را نشان می دادند اما اتفاق بزرگی در آن روز رخ داد. امواج دایره ای به سرعت تغییر کردند و سپس در عرض 12 روز محو شدند. پس از آن امواج مستقیم در طول زمان به آرامی تغییر مکان دادند.

تصویر روز astronomy

فردی به نام آبهیجیت پاتیل (Abhijit Patil) در پارک ملی دره مرگ (Death Valley) کالیفرنیا عکس جالبی گرفت. این عکس کهکشان راه شیری را نشان می دهد که در آب برکه این پارک بازتاب پیدا می کند. آبهیجیت برای این عکس از دوربین و لنز مخصوص استفاده کرده است. او عکس های زیادی گرفت و آنها را کنار هم گذاشت تا تمام آسمان را نشان دهد

تصویر روز earthsky

پیتر لوونشتاین (Peter Lowenstein) از موتار، زیمبابوه، در 20 آوریل 2024 در ساعت 6:22 بعد از ظهر با استفاده از دوربین Panasonic Lumix DMC-ZS40 روی سه پایه عکس گرفت. او 9 تصویر از 26 عکس را که بین ساعت 6:22 تا 6:30 بعد از ظهر گرفته شده بود با یک نمای دور که روز قبل در ساعت 6:28 بعد از ظهر گرفته شده بود ترکیب کرد. این تصویر غروب مشتری را نشان می دهد. در آن روز مشتری در آسمان غروب در غرب و شمال غربی موتاره دیده شد. تشخیص آن به دلیل نزدیکی به افق و نور محو شده خورشید دشوار بود. پیتر حوالی ساعت 6 بعدازظهر مشتری را از ظاهرش با حوصله دنبال کرد تا اینکه حدود نیم ساعت بعد در زیر افق ناپدید شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتفاع ۲۰ متری امواج در خلیج سن سباستین (فیلم)
  • ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان برجای گذاشت
  • شنیده شدن صدای آرام امواج در سواحل مازندران
  • صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
  • خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
  • صحرا اسداللهی از جشنواره زنان بیروت جایزه گرفت
  • جایزه جشنواره بین‌المللی زنان بیروت به بازیگر ایرانی رسید