Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تاکنون نظرسنجی‌های متعددی در خصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توسط ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) و به صورت مصاحبه تلفنی با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران انجام شده است.

در نظرسنجی اخیر، مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه مدت خوش‌بین نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از نیمی از شهروندان معتقدند از سال آینده به بعد باید منتظر مهار ویروس کرونا باشیم.

در نظرسنجی ایسپا از مردم شهر تهران پرسیده شد «به نظر شما بیماری کرونا چه زمانی مهار می‌شود و زندگی به حالت عادی بر می‌گردد؟» نتایج نظرسنجی از شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران نشان می‌دهد ۵۹.۵ درصد از شهروندان گفتند «از سال آینده به بعد» ویروس کرونا کنترل می‌شود. ۷.۶ درصد تا پایان زمستان، ۵.۹ درصد تا پایان پاییز و تنها ۴ درصد گفتند تا پایان تابستان ویروس کرونا کنترل شده و زندگی به حالت عادی بر می‌گردد.

 نظرسنجی مذکور به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران و اندازه نمونه ۱۰۸۰، به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

نتایج اجرای هفت موج نظرسنجی توسط ایسپا و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می دهد که نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است و ۵۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال تهرانی به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند.

 به نظر می‌رسد در روزهای اخیر آمار بالای افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ و نیز افزایش تعداد جانباختگان، باعث افزایش نگرانی مردم از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا شده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در ایران | خبر بد؛ شیب نزولی مبتلایان و جان‌باختگان دوباره صعودی شد | کاهش بیماران بدحال آمار تازه‌ای از تعداد چند ۱۰ میلیونی بیماران کرونا در ایران | یک مسئول انستیتو پاستور: کرونا از یک ماه پیش از شناسایی رسمی در ایران بود

کد خبر 538748 برچسب‌ها بهداشت عمومی كرونا در ايران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی كرونا در ايران تهران ویروس کرونا شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت: بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899080

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟