Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام اس ان، از گذرگاه‌های کوهستانی پوشیده از برف و مسیر‌های پر پیچ و خم با راه‌های مرگبار گرفته تا مسیر‌های ناهموار کویری و بزرگراه‌های ساحلی گسترده، جاده‌های خیره کننده‌ای در سراسر جهان وجود دارند. در اینجا، دیدنی‌ترین جاده‌های جهان را انتخاب کرده ایم و به شما معرفی می‌کنیم:

ترانسفاگاراسان در رومانی

این جاده یکی از باشکوه‌ترین مسیر‌های کوهستانی در اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور رومانی در دهه ۱۹۷۰ جاده ترانسفاگاراسان را با اهداف نظامی ساخت. این جاده ساخته شد تا استان‌های ترانسیلوانیا و والاچیا را به هم وصل کند. 

جاده ترانسفاگاراسان با ۶۶۹۹ پا معادل ۲۰۴۱ متر ارتفاع در بلندترین مکان خود یکسری خم ها، تونل‌ها و جاده‌های باریک دارد.

بزرگراه هانا در هاوایی

چشم انداز سرسبز مائویی بسیار جالب است. جاده پر پیچ و خم هانا نیز که در امتداد خط ساحلی شمال شرقی جزیره مار‌ها قرار گرفته است، جذابیت خاص خودش را دارد. این جاده رانندگان را از کنار جنگل‌های بارانی، بالای پل‌های کوچک، کنار آبشار‌های حیرت آور و پیچ و خم‌های متعدد تنگ عبور می‌دهد. جاده شگفت انگیز ساحلی هانا ۵۲ مایل معادل ۸۴ کیلومتر طول دارد.

گذرگاه استلویو در ایتالیا

دوچرخه سواران، موتورسواران و رانندگان نیز می‌گویند این کوه که یکی از کوه‌های آلپ ایتالیا به شمار رفته و در نزدیکی مرز سوئیس قرار گرفته علاوه بر اینکه برای کوهنوردی مناسب است، یکی از جذاب‌ترین جاده‌های جهان را در خود دارد.

گذرگاه استلویو ارتفاعی بیش از ۹۰۰۰ پا معادل ۲، ۷۴۳ متر دارد، اما  ۴۸ چرخش تنگ است که آن را شگفت انگیز می‌کند. جاده استیلویو در دهه ۱۸۲۰ ساخته شد.

جاده کوهستانی ترولستیگِن در نروژ

ذکاوت خود را در ترولستیگِن تست کنید؛ جاده‌ای کوهستانی که در بین دهکده‌های والدال و alsndalsnes در (Romsdalen) رامسدالن قرار گرفته است. این جاده کوهستانی در سال ۱۹۳۹ به عنوان یک گذرگاه مهم حمل و نقل افتتاح شد و به یکی از دیدنی‌های مشهور نروژ تبدیل شد.

جاده کوهستانی ترولستیگِن با ۱۱ پیچ و خم تیز که هرکدامشان به نام یکی از کارگران ساختمانی نامگذاری شده اند و یک شیب تند، جاده خارق العاده و باورنکردنی به حساب می‌آید. این جاده در زمستان بسته است.

جاده یونگاس در بولیوی

یکی دیگر از مدعیان گذر‌های خطرناک کوه باید جاده یونگاس بولیوی باشد. این جاده که  با نام ال کامینو دو لا مورت (جاده مرگ) نیز شناخته می‌شود، ۳۸ مایل معادل ۶۱ کیلومتر طول و ۱۵۰۰۰ معادل ۴۵۷۲ متر ارتفاع دارد.

بیشتر بخوانید

۱۵ میراث جهانی که در معرض نابودی هستند+تصاویر

جاده یونگاس مستعد بارندگی شدید، لغزندگی زمین و سقوط صخره‌های سنگین است. این جاده در دهه ۱۹۳۰ توسط زندانیان پاراگوئه در طول جنگ چاکو ساخته شد.

دره دادس در استان اووارزازات، مراکش

این جاده گنبدی در دره دادس در استان اوورزازات به درون یک تفرجگاه می‌رود. یکی از بخش‌های جاده R۷۰۴ که در درون دره قرمز رنگ رودخانه دادس ساخته شده است، از چشمگیرترین مناظر کوه‌های اطلس به حساب می‌آید.

جاده اقیانوس بزرگ در استرالیا

جاده اقیانوس بزرگ در ویکتوریا، همه چیز‌ی است که از نامش انتظار می‌رود.‌ این جاده مناظر زیبایی از اقیانوس، صخره‌های بی نظیر و سواحل گشت و گذار در نزدیکی کویر را به ما ارائه می‌دهد.

 جاده اقیانوس بزرگ ۱۵۱ مایل معادل ۲۴۳ کیلومتر طول دارد. معروف‌ترین ویژگی آن، دوازده سازه سنگی برجسته است.

جاده گلنورچی-کویینستون (Glenorchy-Queenstown) در نیوزیلند

شما در امتداد لبه رودخانه واکاتیپو در جزیره جنوبی نیوزیلند، جاده گلنورچی-کویینستون را مشاهده خواهید کرد. جاده خمیده‌ای که از طرف رودخانه به شکلی غیرمعمول مانند رعد و برق به نظر می‌رسد و بسیار عمیق است. این جاده از کوئینستاون تا گلنورشی در انتهای شمالی را دربرگرفته است. در طول مسیر گلنورچی-کویینستون تعداد زیادی از نقاط خطرناک وجود دارند.

بزرگراه خارج از کشور (Overseas Highway) در فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

بزرگراه خارج از کشور فلوریدا که یکی از طولانی‌ترین جاده‌های زیر آب جهان به حساب می‌آید، از میامی تا کی وست، دورترین جزایر ایالات متحده آمریکا امتداد دارد. ساخت این جاده در سال ۱۹۳۸ به اتمام رسید. بسیاری از بخش‌های آن در طول مسیر راه آهن قسمت شرقی ساحل فلوریدا ساخته شد.

طول بزرگراه خارج از کشور ۱۱۳ مایل معادل ۱۸۲ کیلومتر است. این جاده دارای ۴۲ پل از جمله پل معروف سون مایل است. مسیر بزرگراه خارج از کشور منظره‌ای باشکوه از تنگه‌های فلوریدا را در معرض دید رانندگان قرار می‌دهد.

پل (Djurdjevica) جوردژویکا در مونته نگرو

با گذر از رودخانه تارا در شمال مونته نگرو، پل تاریخی جوردژویکا یکی از دیدنی‌های کشور مونته نگرو را خواهید دید . این پل قوسی بلند در بین سال‌های ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰ ساخته شده است و پس از اتمام ساختش بزرگترین پل قوس بتونی در اروپا بود.

در طول جنگ جهانی دوم قوس مرکزی پل جوردژویکا برای متوقف کردن حمله ایتالیا منفجر شد و این قسمت پل در سال ۱۹۴۶ بازسازی شده است.

از جاده‌های زیبای دیگر جهان می‌توان به جاده اسکیپر کانیون در نیوزیلند، گذرگاه سان بولدو در ایتالیا، مسیر ساحلی Causeway در ایرلند شمالی، پل معلق Millau در فرانسه، جاده کوهستانی جبل هافه در ابوظبی، مسیر ۴۰ در آرژانتین، گذرگاه هاردکنوت در کامبریای انگلستان، بزرگراه ۱۶۳ در آریزونا و یوتا (ایالات متحده آمریکا)، جاده جاکوبز نردبان در تاسمانی (استرالیا)، جاده سه سطح زیگزاگ در هند، کامب لاوال در فرانسه، گذرگاه کاردونگ در هند، جاده رفتن به سمت خورشید در مونتانا (ایالت متحده آمریکا)، جاده کوهستان تیانمن در چین، گذرگاه ثانی در آفریقای جنوبی، جاده اقیانوس اطلس در نروژ، جاده بزرگ دولومیت‌ها در ایتالیا، مسیر۶۰در شیلی، جاده تونل گولیانگ در چین و بزرگراه کاراکورام در پاکستان و چین اشاره کرد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری جاده های جهان جاده کوهستانی متحده آمریکا جاده اقیانوس مایل معادل ساخته شد پیچ و خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در بازدید از مسیر ارتباطی سی‌سخت به یاسوج، اظهار کرد: این پروژه از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت‌نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفته است، هر ساله نیز به این پروژه اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این پروژه فعال است و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها، گفت: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده است و تونل دوم پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به احداث پل قوسی «سردار شهید عبدالله نجفی» تصریح کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه، مسیر یاسوج به سی‌سخت در محدوده «ده برآفتاب» مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

روستا خاطرنشان کرد: دو مسیر «بیاره» و «توت‌نده» به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی‌سخت در نظر گرفته شده‌است که باید ساماندهی و نقاط حادثه‌خیز آنها رفع شود.

وی افزود: مسیر «توت‌نده» دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود، همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش پیدا کند تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مسیر «بیاره» مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد و با رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی‌سخت در محدوده «ده برآفتاب» مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، تصریح کرد: به دلیل گردشگرپذیر بودن سی‌سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود.

روستا خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده‌است.

کد خبر 745361

دیگر خبرها

  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • ارمغان طروات بهاری با بارش باران
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • مسدود شدن جاده گچساران به زیدون
  • لک لک‌های سفید دیگر برای تهرانی‌ها خوشبختی نمی‌آورند؟ چرا لک لک‌ها از تهران رفتند؟ (فیلم)
  • فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون
  • مسدود شدن جاده بشاگرد به میناب و جاسک