Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:47:23 GMT

۳۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۷۹۷

۳۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد بعدازظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی استانداری سمنان بابیان اینکه ۳۲ هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم است، اظهار داشت: گندم در ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی به‌صورت دیمی کشت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فرآیند خرید گندم در استان سمنان از نیمه دوم خردادماه آغازشده است، افزود: تاکنون ۷۶ هزار تن گندم از مزارع برداشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع شمالی استان برداشت شود.

انتقال ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف به استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه در سال جاری ۲۸ مرکز خریداری گندم در استان ساماندهی شده است، اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی، برداشت ۳۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میامی برنامه‌ریزی‌شده بود که این رقم به دلایل مختلفی محقق نشد.

میرعماد از انتقال ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف به استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: قیمت جو به ازای هر یک کیلوگرم سه هزار تومان است و قیمت گندم به ازای یک کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان است.

طرح توزیع الکترونیک گاز مایع در استان سمنان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود نیز در این جلسه بابیان اینکه ۲۵ استان کشور مشمول اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع هستند، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای اجرای این طرح اندیشیده شده است.

علی‌اکبر عرب عامری بابیان اینکه طرح الکترونیکی گاز مایع در استان سمنان هم‌ردیف با دیگر نقاط کشور انجام می‌شود، افزود: هفت هزار خانوار استان بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده از نفت سفید استفاده می‌کنند.

کد خبر 4994460

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان گندم کشاورزی ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم قزوین عید سعید قربان شهرکرد آمار کرونا کمک مومنانه ستاد ملی مقابله با کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۷ روز ملی در حوزه مواد غذایی در کشور وجود دارد که اکثر این محصولات در استان نیز کاشت می‌شود و روز ملی گندم و نان مهم‌ترین روز است که همزمان با فصل برداشت گندم و جو در استان است.

او افزود: در این زمینه چه تولید کننده، چه کارخانجات و چه نانوایی‌ها نقش مهمی در تضمین سلامت و امنیت غذایی نان مصرفی مردم دارند و نظارت بر این حوزه‌ها باید بیشتر شود.

جعفری بیان کرد: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ۹۸ کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و ۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و ۲۲ عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

بیشتر بخوانید

کشت قراردادی گندم و جو در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد

او عنوان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، ۴ همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زند و به همین دلیل چه در صورت برداشت دستی که بسیار کم صورت می‌گیرد و چه برداشت با کمباین باید دقت زیادی شود و کمباین‌ها قبل از استفاده و بعد از برداشت اول می‌بایست تنظیم شوند تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: ۱۷ مرکز خرید در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان هم امکان خرید وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت