Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:22:48 GMT

برای ارتقای امنیت تلفن همراه خود چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۹۱۷

برای ارتقای امنیت تلفن همراه خود چه کنیم؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه تلفن‌های هوشمند حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند، گفت: با رعایت برخی نکات نه ‌چندان سخت، مانند بروزرسانی سیستم‌ عامل و برنامه‌ها، نصب نکردن برنامه‌های نامطمئن، استفاده از رمز عبور قوی، استفاده نکردن از وای‌فای‌های عمومی، کلیک نکردن برروی لینک‌های مشکوک می‌توان تا حدودی امنیت گوشی تلفن‌همراه و اطلاعات درون آن را بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای افزایش امنیت تلفن همراه، کاربران می‌توانند از آنتی‌ویروس و نرم‌افزار‌های امنیتی استفاده کنند تا از اطلاعات شخصی آن‌ها در برابر حملات سایبری، مانند: جاسوس‌افزارها، تروجان‌ها، ویروس، فیشینگ و بدافزار‌های دیگر محافظت شود.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: کاربران حتما برای افزایش امنیت تلفن همراه خود و جلوگیری از آسیب‌پذیری در آن، برنامه‌های مورد نیاز خود را فقط  از فروشگاه‌های رسمی و معتبر دانلود کرده و به هیچ عنوان از فروشگاه‌های غیررسمی و سایت‌های مختلف اقدام به دانلود نکنند؛ چرا که هیچ اعتباری به آن‌ها نیست و امنیت اطلاعات شما به خطر می‌افتد.

او یکی از راه‌های ارتقای امنیت تلفن همراه کاربران را استفاده از رمز‌های سخت و پیچیده دانست و بیان کرد: همان‌گونه که می‌دانید گوشی‌های هوشمند دارای بخشی به نام امنیت یا Security هستند که در این بخش، شما می‌توانید از روش‌های مختلف قفل‌گذاری بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. 

رئیس پلیس فتا استان کرمان درباره نصب برنامه‌های مختلف نیز  بیان کرد: در موقع نصب برنامه مورد نیاز، ابتدا لیستی از مجوز‌های مختلف به شما نمایش داده خواهد شد، در صورتی که از دسترسی‌ها اطمینان دارید، اقدام به نصب برنامه کنید، در غیر این صورت آن برنامه را به هیچ عنوان نصب نکرده و امنیت تلفن همراه خود را به خطر نیندازید.

او درباره استفاده از آنتی‌ویروس مناسب و امن نیز تاکید کرد: برای امنیت تلفن همراه خود و جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها از یک آنتی‌ویروس مناسب و امن استفاده کنید؛ زیرا آنتی‌ویروس‌ها اطلاعات گوشی و کارت حافظه را اسکن و تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته را مسدود کرده و وبگردی با این نرم‌افزار‌ها از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلفن همراه فضای مجازی پلیس فتا امنیت تلفن همراه خود آنتی ویروس برنامه ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!