Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:29:08 GMT

استقبال طالبان از بیانیه لویه جرگه صلح افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۱۰۰

استقبال طالبان از بیانیه لویه جرگه صلح افغانستان

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن استقبال از آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه از آغاز مذاکرات بین الافغانی طی هفته آینده در قطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به تصمیم آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه از سوی دولت افغانستان، گفت که در صورتی که این زندانیان آزاد شوند، طی هفته آینده وارد مذاکرات بین‌الافغانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنونی مانع دیگری در برابر آغاز این مذاکرات وجود ندارد و هیأت ۲۱ نفری آنان به رهبری شیر محمد عباس استانکزی؛ عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر برای آغاز مذاکرات آماده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته‌است که مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه؛ پایتخت قطر برگزار خواهد شد و نیز آتش‌بس در سرفصل این مذاکرات جا دارد.

به گفته سهیل شاهین، طالبان سطح خشونت‌ها را نیز نسبت به گذشته کاهش داده‌اند.

به گزارش فارس، لویه جرگه مشورتی افغانستان، امروز یکشنبه (19 مرداد) به آزادی 400 زندانی طالبان رای مثبت داد.

لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که دو روز پیش آغاز شده بود امروز (یکشنبه) با صدور قطعنامه ۲۵ ماده‌ای در خصوص آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان به کارش پایان داد.

اشرف‌غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی‌اش در این جرگه گفت که امروز حکم آزادی این زندانیان را امضا می‌کندو طالبان باید از این فرصت برای صلح و ثبات در افغانستان استفاده کند

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان لویه جرگه آزادی زندانیان دفتر سیاسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی

کریم‌الله محبوبی اُناری گفت: دانش‌آموزان با واریز ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه در پویش دانش‌آموزی مدارس استان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شرکت کردند و باقیمانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم و امروز زندانی مذکور آزاد شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل افزود: تا فرا رسیدن دهه کرامت امسال، هفت زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا از زندان‌های استان اردبیل آزاد خواهند شد.

به گفته او، در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه در زندان‌های استان هستند و امیدواریم با کمک مردم نیکوکار استان زمینه آزادی آنها نیز فراهم شود.

محبوی افزود: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و شماره حساب ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان نیکوکار و سخاوتمند است.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل تصریح کرد: ۳۴۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در سال ۱۴۰۲ با کمک این ستاد و خیرین، مشاوره مددکاران و همت روسای زندان‌ها، اندرزگاه‌ها و کارکنان اجرای احکام دادگستری‌ها آزاد شده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی