Web Analytics Made Easy - Statcounter

« هوشنگ فرجی» روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران اراک افزود: در صورت اجرای طرح توسعه سولفات سدیم در اراک و تولید ۱۰۰ هزار تن از این ماده معدنی، کشور تا ۱۰ سال آینده از واردات سولفات سدیم بی‌نیاز می‌شود و انتظار است همکاری‌های لازم در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: بیماری کرونا نیاز کشور به استفاده از مواد شوینده را افزایش داده و همه تلاش‌ها در این شرکت برای تامین سولفات سدیم که ۳۵ تا ۶۰ درصد پودرهای شوینده را تشکیل می‌دهد، به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: نیاز سالانه کشور به سولفات سدیم ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن است که شرکت معدنی املاح ایران، ۱۸۷ هزار تن آن را تامین می‌کند.
فرجی اظهار داشت: این واحد صنعتی سالانه علاوه بر تولید سولفات سدیم، سالانه ۴۸ هزار تن نمک تبلور مجدد و ۳۷ هزار تن نمک هیدرومیل در کارخانه گرمسار تولید می‌کند.
وی گفت: واحد معدنی املاح ایران در چهار ماه امسال، ۶۵ هزار تن سولفات سدیم تولید داشته که این میزان نسبت به برنامه سال جاری ۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران افزود: مجموع تولیدات نمک تصفیه تبلور مجدد و هیدرومیل این شرکت در چهار ماه اول امسال، ۲۸ هزار تن است که در این مدت نمک هیدرومیل نسبت به برنامه و مدت مشابه قبل مقداری کاهش داشته است. 
فرجی عنوان کرد: نمک هیدرومیل از ۲ دریاچه حوزه سلطان در کنار اتوبان قم _ تهران و دریاچه نمک کاشان تامین می‌شود اما به دلیل بارندگی‌های زیاد پارسال در این مناطق و بالا بودن حجم اب، امکان برداشت نمک از این دریاچه‌ها میسر نشد.
وی تصریح کرد: واحد تولیدی معدنی املاح ایران در چهار ماه نخست امسال، ۶۰ هزار و ۸۰۰ تن سولفات سدیم، ۱۵ هزار تن نمک تصفیه تبلور مجدد و ۱۱ هزار تن نمک هیدرومیل به فروش رسانده است.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: این شرکت چندین طرح توسعه در پیش دارد که یکی از مهمترین آنها طرح تولید سولفات پتاسیم با ظرفیت ۴۰ هزار تن است که پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری در گرمسار به بهره‌برداری برسد.
فرجی اظهار داشت: کشور سالانه به بیش از ۲۰۰ هزار تن سولفات پتاسیم نیاز دارد که بیشتر این مواد از طریق واردات تامین می‌شود و با بهره‌برداری واحد گرمسار، بخشی از نیاز کشور به این ماده تامین می‌شود.
وی عنوان کرد: این واحد تولیدی، تولید نمک گیاهی ضد فشار خون را از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت تحقق، ارزش افزوده خوبی برای کشور کسب می‌شود.
شرکت معدنی املاح  ایران از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که واحد گرمسار آن در سال ۷۳ و مرحله نخست واحد اراک آن در سال ۱۳۷۹ و مرحله دوم آن در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید شرکت معدنی املاح ایران سولفات سدیم هزار تن نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ تیمور پورحیدری با اشاره به اینکه ۶۰ نشان تجاری شاخص صنعتی در گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: برای انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی، این ارزیابی‌ها در راستای انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی، بهره‌برداران نمونه معدنی و انتخاب کارآفرین ملی انجام می‌شود.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ارزیابی‌ها در استان انجام می‌شود افزود: واحد‌های صنعتی و معدنی برای حضور در این فرایند پس از تکمیل فرم‌های مربوطه تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند که به صورت حضوری به دفتر معاون امور صنایع و معادن اداره کل مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • سامسونگ وضعیت فوق العاده اعلام کرد!
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • ◄ 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!