Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی مفتح، با اشاره به نشست عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه و وبودجه که با حضور ظریف وزیر امور خارجه و انصاری معاون اقتصادی وی برای بررسی موضوع استرداد ارز‌های بلوکه شده کشور در بانک‌های کشور‌های مختلف برگزار شده بود، گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه با ارائه گزارشی به اقدامات این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اشاره و اعلام کرد که وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ما بویژه در شرایط تحریمی باید در حوزه دیپلماسی فعال‌تر عمل کنند، همچنین اقدامات و سیاست‌های ما در این شرایط به نحوی است که بتوانیم اقتصاد کشور بخوبی مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وزیر خارجه همچنین سوالات و ابهاماتی را که در اذهان مردم نسبت به مسایل سیاست خارجی کشور در حوزه اقتصادی وجود دارد را برای نمایندگان تشریح و در ادامه نمایندگان سوالات خود را در حوزه سیاسی و اقتصاد کشور در حوزه بین‌الملل مطرح کردند. عمده پاسخ‌های وزیر امور خارجه حول این موضوع بود که رفتار کشور‌های خارجی براساس منطق اقتصادی است، آن‌ها سود و منافع بلند مدت را به عنوان مبنا در تعاملات خود با کشور‌های دیگر قرار می‌دهند. آقای‪ ‬ظریف همچنین اعلام کرد که ما هم با استفاده از ابزار‌های خود و عمق مسایل استراتژیک در منطقه اقتصاد خارجی خود را اداره می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ظریف کمیسیون بودجه مجلس پارسی خبر دیپلماسی اقتصادی ارزهای بلوکه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان یکشنبه شب در مکالمه تلفنی درخصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت وگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس