Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اشاره به تربیت نیروی انسانی ماهر، خود اشتغال و خود اتکا گفت: دانشگاه علمی کاربردی دسترسی اقشار مختلف جامعه به آموزش عالی را تسهیل کرده است.

شبیر اشکپور مطلق ظهر امروز در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت های موجود در استان و شهرستان‌ها و بر مبنای نیاز سنجی بومی رشته‌ها را تبیین کرده و اقدام به پذیرش دانشجو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرایند آموزش‌ها اظهار کرد: رویکرد و ماهیت آموزش های علمی کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر، خود اشتغال و خود اتکا است، در واقع هدف ما آموزش نیروی انسانی همراه با مهارت است تا نیاز به اشتغال در دستگاه دولتی نداشته باشد زیرا نیاز شغلی دانشجو برای ما بسیار مهم است.

این مسئول با بیان اینکه یادگیری و تحقق مهارت در حد تسلط و در حداقل زمان اتفاق می‌افتد، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا به ناچار فعالیت‌های ما عمدتاً در حوزه مجازی انجام شده است، اجرای ۴۲۸۷ کلاس آموزشی مجازی، برگزاری ۳۰۷۵ آزمون دروس نظری آنلاین، قرارداد با شرکت های شتاب دهنده، راه اندازی دو مرکز نوآوری در حوزه های صنعت و کشاورزی و اجرای سطح‌بندی مراکز از جمله اقدامات ما در این مدت بوده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اشاره به تقلیل کد رشته ها از ۲۱۰ به ۱۳۵ رشته گفت: این اقدام با رویکرد مأموریت‌گرا شدن فعالیت های مراکز و اجرای مصوبه شورای عالی اداری، الزام مراکز به تشکیل دفاتر کارآفرینی، فعالیت در حوزه‌های پژوهشی و همچنین اجرای آموزش های تک پودمانی (آموزش کوتاه مدت با تخصص خاص) انجام شده است.

اشکپور مطلق خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان بوشهر، جذب خبرگان در رشته‌های مختلف و همچنین احیای فنون فراموش شده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در این خصوص نیاز به همراهی رسانه ها داریم.

وی با اشاره به تمرکز بر حوزه پژوهش و تاکید بر اهمیت کارآفرینی گفت: مخاطبان ما دو قشر شاغل و غیرشاغل هستند که با گذشت زمان از قشر شاغل کم شده و افراد غیرشاغل و دانش‌آموزان وارد این دانشگاه می‌شوند. در زمینه کارآفرینی نیز سعی بر برگزاری استارتاپ ها و رویدادهای عملی است که منجر به پرورش ایده، تشکیل هسته های فناور و شرکت‌های تولید محصول می‌شوند.

این مسئول با اشاره به توسعه مراکز جوار صنعت با توجه به مزیت های استان و شهرستان ها یادآور شد: پذیرش دانشجوی جدید در ۷۲ رشته کاردانی و ۴۳ رشته کارشناسی در ۲۰۶ کد رشته محل از چهارم تا هفدهم شهریورماه سال جاری آغاز می شود که علاقمندان می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس Sanjesh.org و سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر به آدرس bu.uast.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی اداری استان بوشهر استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی سازمان سنجش دانشگاه آموزش علمی کاربردی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود