Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس نتایج این نظرسنجی، که توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت محمد آسایی مشاور وزیر در امور بهداشتی و مصطفوی، عضو هیئت علمی و اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور در تیرماه جاری انجام شد، پس از تهیه پرسشنامه مجزا برای دو گروه بستری و سرپایی شماره تلفن های بیش از ۱۰ هزار نفر که در سه ماهه اول سال جاری به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از سیستم آمار و اطلاعات وزارت متبوع اخذ و جهاد دانشگاهی برای رسیدن به تعداد حدود ۲۰۰۰ نمونه مجبور به تماس تلفنی با ۹۱۸۳ شماره تلفن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، با ۱۱۶۸ مورد سرپایی و ۸۰۱۵ مورد بستری تماس حاصل شده که ۴۷۵ نفر در بخش سرپایی و هزار و ۵۴۸ مورد در بخش بستری به تماس ها پاسخ داده اند که ۲۸ درصد از مبتلایانی که در منزل تحت مراقبت بودند، معتقدند بعد از آنها فرد دیگری از اعضای خانواده شان نیز به کرونا مبتلا شده است.

در این بررسی میزان رضایت دو گروه پرسشگری (درمان در منزل و بیمارستان) از تیم سلامت، مجموعه وزارت بهداشت و همه دستگاه های اجرایی مشخص شد که در جدول زیر از ۱۴ تا ۲۰ نشان داده شده است.

در خصوص فرآیند پذیرش در بیمارستان، ۱۱.۴ درصد افراد نمونه گفته اند به محض مراجعه به بیمارستان بستری شده اند. ۴۳ درصد یک ساعت و کمتر، زمان بستری شدن شان طول کشیده است. همچنین ۲۳.۸ درصد افراد ۲ تا ۲ ساعت، ۱۰.۱ درصد چهار تا پنج ساعت و مابقی (کمتر از ۱۲ درصد) بیش از ۵ ساعت برای بستری شدن منتظر ماندند.

در مجموع درصد قابل توجهی از بستری شدگان معتقدند فرآیند پذیرش در بیمارستان خوب و بسیار خوب بوده است.

بر اساس این گزارش، ۵۵ درصد از بیماران بین ۲ تا ۷ روز در بیمارستان بستری بوده اند. ۸۴.۲ درصد افراد مورد مطالعه نحوه برخورد پرستاران و ۸۷.۶ در نحوه برخورد پزشکان را خوب یا خیلی خوب ارزیابی کرده اند.

همچنین، مهارت و دانش پزشکان از نظر ۸۰.۷ درصد افرادی که در بیمارستان ها بستری بوده اند، خوب یا خیلی خوب ارزیابی شده است.

۳۳.۳ درصد پاسخگویان هزینه‌ای در زمان ترخیص پرداخت نکرده اند. ۷.۴ درصد افراد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، ۹.۲ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ۱۷.۸ درصد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و تنها ۹ درصد بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان پرداخت کرده اند. مابقی یا بیش از یک میلیون، از میزان پرداخت خبر نداشته اند.

کد خبر 4994469

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری کووید 19 روز خبرنگار ماسک طبی سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار کرونا سازمان نظام پزشکی سازمان انتقال خون ایران محرم 99 اهدای خون تغذیه درصد افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه؛ شعار این هفته «سلامت خانواده با مشارکت مردم»، گفت : برنامه سلامت خانواده اصلی‌ترین برنامه وزرات بهداشت در سال‌جاری است به این صورت که هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک‌پزشک خانواده خواهند داشت.

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده برای همه مردم استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اقدام برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار خانوار، سال گذشته به صورت پایلوت در کنگاور اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه غربالگری فشار خون و دیابت در کل استان طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال برنامه غربالگری در حوزه سرطان به ویژه سرطان‌های پستان و روده بزرگ با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت و اجرای برنامه‌ها متناسب با شعار هر روز؛ شنبه: سلامت خانواده، حق و مسوولیت همگانی؛ یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی؛ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت تمامی کلینیک‌های ویژه علوم پزشکی، تمامی درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در سطح استان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه خدمات ویزیت به صورت رایگان ارائه خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد