Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق نیوز، لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که دو روز پیش آغاز شده بود، امروز یکشنبه با صدور یک قطعنامه ۲۵ ماده‌ای در خصوص رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان به کارش پایان داد.

اشرف‌غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در سخنرانی‌اش در این نشست گفت که امروز حکم آزادی این زندانیان را امضا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده است که در صورتی که این زندانیان آزاد شوند، آنان حاضر اند تا یک هفته دیگر به مذاکرات بین‌الافغانی حاضر شوند.

او افزوده که اکنونی مانع دیگری در برابر آغاز این مذاکرات وجود ندارد و هیأت ۲۱ نفری آنان به رهبری شیر محمد عباس استانکزی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر برای آغاز مذاکرات آماده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته‌است که مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار خواهد شد و آتش‌بس نیز در این مذاکرات مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گفته سهیل شاهین، طالبان سطح خشونت‌ها را نیز نسبت به گذشته کاهش داده است.

گفته شده در نشست لویی جرگه اخیر افغانستان ۳۲۰۰ نفر از سراسر این کشور شرکت کردند و این نشست حدود ۴.۳ میلیون دلار هزینه داشته است.

کد خبر 4994518

منبع: مهر

کلیدواژه: سهیل شاهین طالبان مذاکرات صلح افغانستان لویی جرگه ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه بیروت فلسطین امارات متحده عربی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • برخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود