Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، تولید صادرات‌محور را ضرورت اصلی برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و از وزیر پیشنهادی این وزارتخانه خواست تا بر روی حمایت از تولید صادرات‌گرا، تسهیل صادرات و رفع موانع صادراتی متمرکز شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به عملکرد سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوران مسئولیت خود در حوزه قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز دوران سه ماهه سرپرستی در این وزارتخانه گفت: شرط موفقیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت آن است که ایشان همچون گذشته، بر روی محور تولید صادرات‌گرا متمرکز شده و برنامه‌های خود را پیش برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس توجه به حمایت از تولید با نگاه صادراتی، باید هدفگذاری اصلی سیاست‌های یکساله وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا از این طریق، ضمن افزایش تولید و ایجاد اشتغال و ارزآوری که امروز یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است؛ بتوان به اهداف دست یافت.

به گفته لاهوتی، اکنون که ارزآوری کشور صرفا از طریق صادرات غیرنفتی فراهم است، این موضوع راهی جز حمایت از تولید صادرات‎‌محور، تسهیل صادرات و رفع موانع صادراتی ندارد و دولت باید بر روی این موضوع متمرکز شده و برنامه جدی داشته باشد.

متن مجموعه‌های اکسپورتنا در مورد اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را اینجا بخوانید.

منبع:اکسپورتنا 

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران محمد لاهوتی تولید صادرات محور حمایت از تولید وزیر پیشنهادی تولید صادرات معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم