اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۶۵۷
اخبار مهم امروز یک شنبه 19 مرداد ماه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛به این شرح است.
بخش کودک و نوجوان جشنوارۀ تئاتر مقاومت؛ میزبانی از آثار برتر و موفق حوزه کودک و نوجوان 2 سال اخیرهفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت ، از آثار برتر و موفق حوزه کودک و نوجوان 2 سال اخیر میزبانی خواهد کرد.
از بازیگری تا سوپر مارکتی بازیگر تلویزیون!/ببینید
محمدنادری در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت : باید کرونا را هم رد کنیم تا ببینیم غول مرحله بعدی چیست!؟
فیلم تلویزیونی "27 برج" در روزهای پایانی پیش تولید+عکس
تهیه کننده فیلم تلویزیونی "27 برج" از روزهای پایانی پیش تولید این فیلم وآغاز فیلم برداری آن از دو هفته دیگر خبر داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
روزبه حصاری؛ افتخار می کنم تئاتری هستم !/ببینید
روزبه حصاری گفت: افتخار می کنم که کارم را از عرصه تئاتر شروع کردم.
احترام برومند: نشان «داود رشیدی» امسال اهدا نمیشود
احترام برومند تأکید کرد به دلیل همدردی با مردم آسیبدیده طی یک سال اخیر، چهاردهمین دوره مراسم اهدای نشان «داود رشیدی» به شیوه ۳ دوره گذشته خود، برگزار نمیشود.
«ایرانزاد» کلید خورد/ روایتی بیپروا درباره عشق
ساخت مستند بلند سینمایی«ایرانزاد» به نویسندگی و کارگردانی مجید عزیزی با رعایت پروتکلهای بهداشتی ایام کرونا در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورد.
پگاه آهنگرانی به «برای مرجان» پیوستفیلمبرداری «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد طی چند روز آینده در تهران آغاز میشود.
شبکه یک حضور رضا رشیدپور را تکذیب کرد
رایزنیها و گمانهزنیهایی در فضای مجازی خبر از حضور رضا رشیدپور در برنامه "صبح بخیر ایران" میداد که شبکه یک با تکذیب این خبر اعلام کرد که خط مشی شبکه ملی منطبق با چارچوب کمیته مجریان معاونت سیما است.
داستان زندگی و موفقیت چهارکارآفرین در چهار برنامهچهارکارآفرین موفق با حضور در برنامه جشنواره کارآفرینی سیما،از داستان کار و موفقیت شان می گویند.
گیسو کلید خورد | آغاز فیلمبرداری یک پروژه معمایی و عاشقانه /ببینیدسریال نمایش خانگی «گیسو» در تهران کلید خورد و برخی از بازیگران اصلی این پروژه جلوی دوربین رفتند.
پوستر «بچه زرنگ» با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شدپوستر انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در استدیو هنرپویا رونمایی شد.
علیرضا سبط احمدی: صداوسیما باید به شبکه نمایش خانگی نظارت داشته باشد/ نظارت به معنی محدود کردن نیستعلیرضا سبط احمدی با اشاره به اینکه تلویزیون میتواند فضای افسارگسیخته شبکه نمایش خانگی را کنترل کند تأکید کرد که صداوسیما باید به تولیدات این رسانه نظارت داشته باشد و نظارت به معنی محدود کردن نیست.
تهیهکننده تلویزیون: صدور مجوزها در شبکه نمایش خانگی و سینما باید به صنوف سپرده شودعلیاکبر تحویلیان با اشاره به قدرت رسانههای توزیعکننده در شبکه نمایش خانگی تأکید کرد که امروز رسانههای توزیعکننده مدیریت تولید را در دست گرفته و برای جلوگیری از انحصار باید صدور مجوزها به صنوف سپرده شود.
در سالهای اخیر چند نمایش روی صحنه رفته است؟همیشه در طول سال نمایشهای بسیاری هستند که به دلیل عدم فراهم شدن شرایط مساعد که بیشتر مربوط به نبود سالن برای اجرا میشود، روی صحنه نمیروند و این مشکل را میتوان یکی از اصلیترین مشکلات تئاتر ایران دانست که تقریباً در تمام دورانها اهالی تئاتر با این مشکل دست و پنجه نرم کردهاند. قطعاً بیشتر شدن سالنها و فراهم شدن امکان اجرای نمایش از سوی گروههای مختلف میتواند به فراهم شدن شرایط مساعدتر برای اجرای نمایشهای مختلف و به تبع آن امرار معاش اهالی تئاتر کمک بسیاری کند.
خاطره ی عجیب بازیگری که در جریان بیماری ماهچهره خلیلی بود/کلی کمکم کردی لباس عروس انتخاب کنم!نیلوفر شهیدی در پستی از خاطرات آخرین همکاری اش با ماهچهره خلیلی نوشت.
بازیگر احساساتی و مهربان سینمای ایران؛ صدای ماهچهره خلیلی در یک پیام صوتی در روزهای بیماری/ بشنویدپیام صوتی ماهچهره خلیلی برای نعیمه نظام دوست که توسط این بازیگر در فضای مجازی منتشر شد.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: بازیگری پگاه آهنگرانی 27 برج روزبه حصاری شبکه نمایش خانگی ماهچهره خلیلی کلید خورد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
میخواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرمها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
پرداختن به موضوعات و معضلات اجتماعی در تولیدات تصویری از مقولههای پراهمیت و البته حساسیتبرانگیزی است که همیشه با نقد و اعمال نظرهای مختلفی روبهرو میشود. جریانی که البته گریزی از آن نیست و یکی از ملزومات خلق داستانی واقعگرایانه و برگرفته از دل جامعه محسوب میشود. با این حال هنوز که هنوز است برخی گسترش آمار این معضلات، مانند استعمال دخانیات یا موارد دیگر را بر گردن همین انعکاسها انداخته و در آمار ارائه شده از فضایی مثل شبکه نمایش خانگی نام میبرند.
در این بین شکی در پرداخت عریانتر نمایش خانگی به موضوعات مختلف وجود ندارد اما نقش این جریان در تشدید معضلات اجتماعی و اینکه آیا واقعاً چنین جریانی وجود دارد از مواردی است که کم و کیف آن را از محمدعلی الستی، استاد دانشگاه و جامعهشناس ارتباطات جویا شدیم.
الستی، در خصوص شیوه پرداختن به معضلات و انعکاس آن در تولیدات تصویری بیان کرد: در تولیدات مختلف رسانهای دو مسئله و یک مرز وجود دارد که باید آنها را روشن نمود. از آنجایی که خیلی از موضوعات مطرح و نمایش دادهشده، بخشی از واقعیتهای اجتماعی هستند، باید در رسانه منعکس شوند و مورد بحث و پردازش قرار بگیرند، در حالی که همواره این خطر مطرح است و وجود دارد که نحوه پرداختن به بعضی از آسیبها و مسائل اجتماعی، خود میتواند ضمن از بین بردن قبح موضوع، سبب الگو سازی و تشدید معضل در سطح اجتماع شود. در سوی دیگر اما این مسئله، به قوت خود باقیست که اگر به بهانه تشدید یک معضل به آن نپردازیم، با خطر از دست دادن واقعگرایی مواجه میشویم. این همان مرزی است که در صورت زیادهروی در آن خطر ترویج وجود دارد و در نبود و سانسورش، بحث دوری از واقعیت مطرح میشود. بنابر این همانقدر که نگرانی دلسوزان از ترویج فساد به جا است، دغدغه مصلحان نسبت به تهدید پوشانده شدن و مخفی ماندن و نتیجتاً باقی ماندن انبوه مشکلات و مسائل اجتماعی، بر حق است.
او با تأکید به لزوم در نظر گرفتن مرز این دو امر، افزود: در مسیر تولید یک اثر و انعکاس موضوعات گوناگون باید دید که درجه واقعگرایی در نهاد تولیدکننده آن چقدر است؟ با نگاهی اجمالی به شبکه نمایش خانگی نیز میتوان گفت که این فضا اتفاقاً واقعگراست و افراطی که گاه برخی به آن اشاره میکنند، در آن وجود ندارد. بنابراین نباید با زدن برچسب سیاهنمایی، این رسانه را هم از واقعنمایی دور کرد و آن را به سمت قالب تلویزیونی سوق داد که خیلی وقتها با فرم کلیشهای سراغ موضوعات مختلف میرود. در واقع باید مرز بین نمایش واقعیتها و ترویج و تشدید معضلات را در این برآوردها در نظر گرفت تا بتوان درست در مورد آن قضاوت کرد.
حضور عدهای غیرمتخصص در ارائه آمار و اظهارنظر در خصوص جریان موجود در فضاهای مختلف مثل شبکه نمایش خانگی هم از موضوعاتی بود که این جامعهشناس با اشاره به آن تصریح کرد: همانطور که گفته شد، به عقیده من جریانی که شبکه نمایش خانگی در انعکاس معضلات پیش گرفته، عموماً و عمدتاً واقعگرا و نزدیک به جامعهای است که در آن زندگی میکنیم.
او ادامه داد: در این میان عدهای هستند که صلاحیت و تخصص ندارند ولی خود را به کارشان متعهد میدانند، در صورتی که آن تعهد با تخصص معنا پیدا میکند و تا وقتی که شما در کاری متخصص نباشید، نمیتوانید خود را به آن متعهد بدانید و یا به آن بپردازید. اساساً نخستین شرط و نشانه تعهد این است که اگر در کاری تخصص نداریم، آن را بر عهده نگیریم، در دنیای رسانه و تولیدات آن نیز همین قواعد حکمفرماست. گاهی افرادی خارج از این فضا اظهارنظرهای غیراصولی میکنند و با تلاش برای عدم انعکاس واقعیت به دنبال آن هستند تا همان بلایی را که سر تلویزیون آوردند، برسر دیگر رسانهها هم بیاورند.
الستی ادامه داد: دوری از حقیقت و ارائه تصویر غیر واقعی از یک جامعه که میخواهیم آن را در ساحت نمایش، به صورت آرمانی نزدیک و منعکس کنیم (که انصافاً شعبهای از شعبات کفر به معنای پوشاندن حق و حقیقت است)، همان بلایی است که تلویزیون را درگیر کرده و به گمانم همانگونه که در میان موحدان و یکتاپرستان، آفت و انحراف «شرک خفی» در برابر «شرک جلی» مشرکان مطرح است، بدین گونه میتوان از عارضه «کفر خفی» در اجتماعات و جوامع مسلمان سخن گفت که با گسترش روزافزون بساط انکیزیسیون و تفتیش عقاید قرون وسطایی، به نام ترویج دین، روز بهروز از محبوبیت و اقبال آن میکاهند؛ چرا که اگر امر مقدس را امر بیعیب و بدون نقص یا به عبارتی نقدناپذیر بدانیم، اعتقاد توحیدی ما ایجاب میکند که فقط ذات اقدس الهی را مقدس بدانیم و هرگاه هرکس یا هرچیز غیر از خدا را مقدس یعنی مصون از نقد به شمار آوریم، برای خداوند، شریک قائل شده و در عین ادعای توحید، مرتکب شرک خفی شدهایم.
هر نظامی برای استمرار حیات، نیازمند نقد مستمر و اصلاحات دائم است، در حالی که ما نظام خود را نظام مقدس میخوانیم و مینامیم، نتیجه آن است که نمیخواهیم و پس از مدتی اصلاً نمیتوانیم آن را نقد و اصلاح کنیم. پس به ناچار مرتکب کفر خفی میشویم و واقعیات منعکس شده دررسانهها، از عوارض، آسیبها و بحرانها را، نشر اکاذیب، سیاهنمایی و تشویش افکار عمومی مینامیم.
این جامعهشناس در پایان با یادآوری اینکه نباید از انعکاس حقایق هراس داشت، خاطرنشان کرد: خلاصه عرض کنم، از انعکاس واقعیتها در رسانهها نهراسیم، اخلاقیات و نظام اخلاقی بسیار عزیز و مهم است و باید جلوی ترویج فساد و فحشا را از هر دست که باشد گرفت ولی اشاره به گسترش سرسامآور استعمال دخانیات در سطح جامعه و یا فساد بعضی از مدیران و مسئولان، نه دروغ و نشر اکاذیب است، نه بدآموزی محسوب میشود.
وی افزود: اما در مورد اصطلاح «تشویش اذهان عمومی»، باید گفت، ذرهای تشویش برای بیداری وجدانها و بیداری افکار عمومی، نه تنها بد نیست که بسیار هم لازم و ضروری است. راضی نباشیم تا گردانندگان رسانهها با لالایی «شهر در امن و امان است»، مردم را به خواب خرگوشی فرو ببرند و در آن نگاه دارند. «آینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن، آیینه شکستن خطاست»، اگر آنچه امروز در شبکه نمایش خانگی میبینیم به واقعیتی که آن را زندگی میکنیم، نزدیکتر است، به خود بیاییم و با هم در اصلاح واقعیتهای تلخ بکوشیم. آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنیم، پاک کردن صورت مسئله و ندیدن آن، فقط حل آن را به تعویق و ما را از چاله به چاه خواهد انداخت.