Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد علی ارزنده گفت: افرادی به دنبال این هستند که تاریخ ما را تحریف کرده تا دستاوردهای انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود و وظیفه خبرنگاران این است که با بیان حقایق و واقعیت ها جلوی این کار را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه شهرستان بهار ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان بهار با تبریک روز خبرنگار و عید غدیر به شرح واقعه غدیر خم پرداخت و اظهار داشت: در واقعه غدیر خم حدود ۱۲۴ هزار نفر شرکت داشتند و شاهد واقعه غدیر خم بودند اما این اتفاق به گونه‌ای تحریف شد که از هر هزار نفر تنها یک نفر آن را نقل کرد و هم اکنون ۱۲۰ روایت در مورد واقعه غدیر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ارزنده ادامه داد: به فاصله دو ماه و چند روز از واقعه غدیر پیامبر خدا رحلت یافت و در همین مدت کوتاه این اتفاق به گونه‌ای تحریف شد که افراد زیادی که در واقعه غدیر خم حضور داشتند و با امام علی علیه السلام بیعت کرده بودند این واقعه را به فراموشی سپردند.

امام جمعه شهر بهار در ادامه به سخنان رهبر معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان فرمودند “اگر تحریم ها از بین برود تحریم ها نیز از بین خواهد رفت” و الان می بینیم که دشمنان ما چگونه در شبکه های مجازی خبر پراکنی می کنند و چگونه ظالم را مظلوم نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: این افراد به دنبال این هستند که تاریخ  را تحریف کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود و وظیفه خبرنگاران این است که با بیان حقایق و واقعیت ها جلوی این کار را بگیرد.

در ادامه حبیب شهنوازیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگاری را شغلی پرمخاطره و اثربخش خواند و گفت: هم اکنون در سطح شهرستان بهار دو سایت خبری و یک نشریه محلی دارای مجوز و سه نمایندگی روزنامه های سراسری فعالیت می کنند.

فرماندار شهرستان بهار نیز با تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیر خم مصادف شدن این دو روز را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: در جامعه فردی که آگاه تر است، مسئول تر است و خبرنگارانی که از آگاهی بالایی در برخی مسائل برخوردارند، مسئولیت بیشتری دارند و باید واقعیت را بیان کرده و انتقال دهند.

احسان قنبری افزود: اگر می‌بینید انتقادی منجر به پیشرفت شهر می شود حتماً آن را بیان کنید و به ما کمک کنید تا این که مسائل و مشکلات شهر حل شود اما این نکته را فراموش نکنید که هیچگاه امید را در جامعه از بین نبرید و همواره بذر امید و آرزو در دل مردم بکارید.

در ادامه این مراسم از خبرنگاران شهرستان بهار با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. همچنین پس از پایان مراسم خبرنگاران و مسئولین در مزار شهدای شهرستان حضور یافتند و با اهدای گل یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واقعه غدیر خم شهرستان بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مجلس ایرانشهر» در تنگستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن برزگر بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن دعوت از علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی گفت: با توجه به نشست‌های متعدد تخصصی و رایزنی‌های فراوان و تاکید در امسال، تصمیم گرفته شد موضوع پانزدهمین سالانه بهار تنگستان را به حوزه تمدنی ایران بزرگ تحت عنوان «مجلس ایرانشهر» اختصاص دهیم.

دبیر همایش بهار تنگستان افزود: تنوع در آئین‌ها و سنت‌های نیاکان، ما را بر آن داشت که نخست، اشتراکات فرهنگی را در شعر پارسی که جلوه گاهی از ماهیت یکپارچگی ایران بزرگ است را دست مایه اصلی مجلس ایرانشهر قرار دهیم، از این روی با دعوت از ادیبان و فردوسی پژوهان کشورهای پاکستان، افغانستان و ایران و همچنین سفیر و رایزنان فرهنگی کشورهای ازبکستان و تاجیکستان مجلسی برای هم آوایی و هم پایگی ایران در مرزهای سیاسی و فرهنگی برگزار کنیم.

دبیر همایش بهار تنگستان در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت‌های حوزه تمدنی ایران، آیا می‌توانیم بار دیگر شاهد یکپارچگی فرهنگی شویم.؟ وی گفت یکپارچگی فرهنگی محصول سال‌ها تلاش در این عرصه است، ادیبان و شعرای بی بدیلی پا به عرصه وجود گذاشتند تا ما اکنون بر خود ببالیم که زبان فارسی به مدد فردوسی، رودکی در کشورهای آسیای میانه، پاکستان و بخشی از هند و کشمیر تکلم و در مدارس تدریس می‌شود.

برزگر گفت نه تنها زبان بلکه آئین‌ها و از جمله نوروز این پیوند را عمیق و نا گسسته می‌کند و ما نیز به لطف تنوع آئین در حوزه تمدنی بزرگ می‌توانیم اشتراکات خود را تقویت و مطالبات جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: لذا بر این باوریم که مهندسی فرهنگی و در ادامه شناسایی ظرفیت‌های استان می‌تواند حوزه تمدنی ایران بزرگ را در پیدا و پنهان تاریخ فراموش شده منطقه و حتی کرانه خلیج فارس باز یابد.

وی افزود: شهرستان تنگستان با ۱۰۳ روستا و ۳ شهر نیازمند داشتن «مرکز پایش و مطالعات روستایی» است تا بتواند تاریخ گذشته و افق پیش روی را مطالعه و مستند کند، البته تأسیس «بنیاد تنگستان شناسی» از مطالبات جدی مورخین و فرهیختگان این شهرستان است.

عبدالرحمن برزگر با اشاره به بخش‌های جنبی این همایش افزود: امسال طرحی نو در انداختیم و از هنرمندان خوشنویس، نویسنده و عکاس شهرستان تنگستان با بر پایی غرفه کتابت سروده‌های فردوسی بزرگ، بر پایی نمایشگاه آثار نویسندگان هم استانی و همچنین برگزاری اردو و نمایشگاه عکس بهره بردیم.

برزگر خاطر نشان کرد: خانواده بزرگ زنده یاد غلامعلی خلیلی توانسته‌اند در روستای گاهی از توابع شهرستان تنگستان، طی پانزده سال با برگزاری نشست‌های مختلف ادبی چراغ فروزنده فرهنگ و هنر این مرز و بوم را فروزان‌تر کنند، از این روی جا دارد از آقای خضر خلیلی به نمایندگی خانواده و مردم دوست داشتنی دهستان بوالخیر صمیمانه تشکر کنم.

وی گفت: می‌توانیم مجلس ایرانشهر را در جای جای استانمان برگزار کنیم.

کد خبر 6080200

دیگر خبرها

  • «مجلس ایرانشهر» در تنگستان برگزار می‌شود
  • خطر جدی تحریف عملیات «وعده صادق»
  • خطر تحریف عملیات«وعده صادق» جدی است
  • دستوردادستان شهرستان اسکو به متقاضیان مساکن ملی سهند
  • ادامه کاهش قیمت طلا و سکه
  • جهاد اسلامی: عملیات ایران ستودنی است/ برخی در صدد تحریف حقایق‌ هستند
  • جهاد اسلامی: عملیات ایران ستودنی است/ برخی در صدد تحریف حقایق‌اند
  • حمایت مردم شهرستان های رزن و بهار از اقدام تلافی جویانه ایران
  • ضرورت راه‌اندازی گالری هنرمندان در شهرستان بهار
  • بهار برفی در جاده ترانزیتی درگز خراسان رضوی