Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خسرو ساکی گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم که در امتحانات خردادماه حدنصاب قبولی کسب نکرده یا غیبت موجه داشتند، مثل خردادماه با مسئولت معلم و مدیر مدرسه به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد. یعنی معلم و شورای مدرسه و ... می‌توانند تصمیم بگیرند از شیوه‌های مختلف آزمون های آنلاین و کارگروهی و خلاصه‌نویسی، پروژه های فردی و گروهی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به انتخاب خودشان امتحانات برگزار کنند.

ساکی افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم به صورت حضوری است و هر مدرسه سوالات را خود طرح و اجرا و اعلام نتیجه می کند. بازه زمانی برای امتحانات داخلی مشخص شده که هر مدرسه برای امتحان داخلی برنامه خودش را تنظیم کرده و امتحانات را برگزار کند.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم، سوم و پیش‌دانشگاهی هم حضوری و با برنامه‌ای در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در برگزاری تمامی آزمون‌ها رعایت پروتکل ها مد نظر است و شیوه طراحی سوالات مثل امتحانات خردادماه است.

این مسئول در مورد شیوه برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سؤالاتی پاسخ می‌دهند که در دو بخش طراحی ‌شده است؛ بخش اول از ۸۰ درصد تدریس حضوری، ۱۶ نمره سؤال طراحی ‌شده که پاسخگویی به آن‌ها الزامی است و ۲۰ درصد هم مربوط به سوالات بخش حضوری و غیرحضوری است که دانش‌آموزان به دلخواه می‌توانند به آنها پاسخ دهند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات جهش تحصیلی نیز گفت: امتحانات جهش تحصیلی برابر ضوابط برگزار خواهد شد و متقاضیان باید به واحد آموزشی محل تحصیل مراجعه و ثبت‌نام کنند. این آزمون‌ها توسط خود آموزشگاه و حضوری برگزار می‌شوند.

وی درباره برگزاری امتحانات جهش تحصیلی نیز گفت: این امتحانات برای دوره ابتدایی و پایه هفتم تا نهم یعنی دوره متوسط اول امکان‌پذیر است که البته ضوابط و شرایط خاص خود را دارد.

شرایط تغییر رشته

ساکی درباره درخواست دانش‌آموزان برای تغییر رشته نیز توضیح داد: تغییر رشته و شاخه هم باید در همین بازه زمانی انجام شود. متقاضیان باید به محل تحصیل خود مراجعه کنند و شرایط‌شان بررسی می‌شود و در آزمون‌های حضوری آموزشگاه از آنان آزمون گرفته می‌شود.

او درباره شرایط تغییر رشته گفت: شرط، حد نصاب نمره در پایه نهم است اما دانش‌آموز باید در هدایت تحصیلی دوره متوسطه اول آن رشته را آورده باشد. وگرنه کسی که در پایه متوسط اول احراز نکرده، نمی‌تواند در پایه دهم به یازدهم متقاضی تغییر رشته شود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی در حوزه آزمون رعایت شده و تاکید کرده ایم که در محل های برگزاری آزمون حتما باید تهویه مناسب، فاصله حداقل 2متری میان دانش آموزان و الزام به استفاده از  ماسک رعایت شود. مسئولان حوزه ها نیز موظف هستند که از ازدحام در محل ها جلوگیری کرده و نیز محل برگزاری آزمون ضدعفونی شود. ما هم نظارت مستمر خواهیم داشت.

آزمون بزرگسالان و آموزش از راه دور چگونه برگزار می‌شود؟

ساکی در مورد برگزاری آزمون بزرگسالان و آموزش از راه دور هم گفت: این آزمون‌ها به همین شکل و در همین بازه زمانی طبق آیین‌نامه‌ها و ضوابط انجام خواهند شد و متقاضیان پس ازمراجعه به مدرسه و انجام ثبت‌نام، از کل کتاب برایشان سوال طراحی می شود اما با توجه به اینکه آنان در سال‌های پیش، درس‌ها را حضوری سپری کرده اند، دیگر برای این افراد سهمیه ۸۰ درصد و ۲۰ درصدی حضوری و غیرحضوری نیست و تمام سوالات از کتاب طراحی می‌شود.

کد خبر 538770 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آزمون سایر مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آزمون سایر مدرسه و مدارس دانش آموز برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه تغییر رشته آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه اظهار کرد: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل است و البته می‌تواند در آینده یک نسل تأثیرگذار باشد.

وی افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

توان خواستار اجرای مناسب طرح‌های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.

فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه‌های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.

فرماندار سقز بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوطلبان کنکور تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت‌هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه‌ها باید به جد رصد شود.

‌گفتنی است؛ در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش‌های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

کد خبر 6063992

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود