Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@04:19:18 GMT

اصلاح نرخ‌های کارمزد خدمات صندوق ضمانت صادرات

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۰۷۷

اصلاح نرخ‌های کارمزد خدمات صندوق ضمانت صادرات

هیئت وزیران با اصلاح نرخ‌های کارمزد (حق بیمه) خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۸ مرداد ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسته نرخ‌های کارمزد (حق بیمه) خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران را اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ضمانت­نامه ­های مورد نیاز صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به صورت‌های زیر صادر می‌گردد:

۱- ضمانت­نامه شرکت در مناقصه با تایید صلاحیت سازمان برنامه و بودجه کشور یا حسب مورد کارگروه موضوع ماده (۱۹) آئین‌نامه اجرایی حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی،

۲- ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات، پیش­پرداخت، استرداد کسور وجه‌الضمان و همچنین گواهی سقف ضمانت­نامه­ای و اعتباری مورد نیاز برای صادرکنندگان پس از تایید کارگروه موضوع ماده (۱۹) آئین‌نامه اجرایی حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی.

برای صدور ضمانت نامه­‌های (شرکت در مناقصه، پیش­پرداخت، حسن انجام کار، کسور وجه الضمان)، در مقابل حداکثر دو درصد وجه نقد یا سایر وثایق مورد قبول صندوق و ۹۸ درصد سفته نسبت به ارزش ضمانت نامه و نرخ کارمزد صدور ضمانت نامه به میزان نیم درصد ارزش ضمانت نامه‌های مورد نیاز می‌باشد.

در مورد خسارت و تأمین ذخایر فنی که درآمد‌های صندوق کفاف پرداخت آن‌ها را ندهد، مطابق قانون چگونگی اداره صندوق ضمانت صادرات ایران اقدام خواهد شد.

نرخ کارمزد برای سایر پیمانکاران نیازمند به اخذ انواع ضمانت نامه‌های شرکت در مناقصه، حسن انجام تعهدات، پیش­‌پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان، و گمرکی که مشمول بند‌های فوق نمی‌گردند، در پروژه‌های برون مرزی و پروژه‌های صادرات محور داخل کشور (و مبنا قراردادن گروه ریسک ۲ برای ایران) تعیین می‌گردد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه هیات دولت هیات دولت دولت صندوق ضمانت صادرات ضمانت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم

داوود منظور اظهار داشت: از ظرفیت درآمد‌های نفت و گاز برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده می‌کنیم و نه برای پرداخت حقوق و دستمزد این در حالی است که دشمن بسیار تلاش کرد که بازار نفت را برای ایران تنگ کند البته که زحمت خود را زیاد کردند و دیدیم که تحریم صادرات نفت کم اثر شد و امروز نفت روی کشتی و آب نداریم و خریدار آن مشخص است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در عین حال که سهم نفت در بودجه را کاهش دادیم، دولت تلاش کرد که ظرفیت‌های تولید نفت را افزایش دهد به ٣.۵ میلیون بشکه در روز رسیدیم در حالی که این عدد در سال ١۴٠٠ حدود ٢ میلیون بشکه بود، اما در این دولت ظرفیت تولید نفت را به قبل از تحریم رساندیم.

منظور ادامه داد: از ظرفیت درآمد‌های نفت و گاز برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده می‌کنیم و نه برای پرداخت حقوق و دستمزد این در حالی است که دشمن بسیار تلاش کرد که بازار نفت را برای ایران تنگ کند البته که زحمت خود را زیاد کردند و دیدیم که تحریم صادرات نفت کم اثر شد و امروز نفت روی کشتی و آب نداریم و خریدار آن مشخص است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از درآمد نفت به عنوان یکی از روش‌های تامین پول پر قدرت استفاده می‌کنیم، گفت: جهش قابل توجهی در صادرات نفت و گاز داریم و خوشبختانه امروز قیمت نفت در بازار جهانی به بالای ٩٠ دلار رسیده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری