Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: گندم، جو، سیب زمینی وگلرنگ عمده محصولات کشت پاییزه سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

او  با بیان اینکه برداشت محصولات پاییزی با توجه به شرایط آب و هوایی از اسفند در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود گفت: ۱۷۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تامین ۵۰ هزار تن انواع کود پتاسه، فسفاته و ازته و سه هزار تن انواع بذر اصلاح شده، پایه مادری و پرورشی را از مهمترین اقدامات در استان برای حمایت از کشاورزان عنوان کرد.

او  بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی از برنامه‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی است و امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی را به ۶هزار هکتار ارتقا خواهیم داد.

طوقی افزود: گستردگی و تنوع اقلیمی، امکان کشت خارج فصل گیاهان دارویی در هوای آزاد، نیروی کار فراوان و ارزان، فراهم بودن زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک، سهولت مبادلات تجاری و صادرات محصول، برخورداری از پیشینه کهن و پویا در طب سنتی از جمله مزیت‌های نسبی این استان در زمینه گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

او بیان کرد: همچنین خصوصیاتی همچون توقع پایین، سازگاری با انواع تنش‌ها و شرایط سخت محیطی حاکم بر اقلیم استان، ارزش قابل توجه اقتصادی و نیز قابلیت اشتغالزایی در زیربخش‌های مختلف تولید، بسته بندی، بازاررسانی و صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی را به گزینه‌ای مطلوب برای گنجاندن در الگوی کشت مناطق مختلف استان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت محصولات پاییزه کشاورزان سیستانی تولیدات کشاورزی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان

محمدی گفت :این مدرسه در زمین۳هزار مترمربعی با زیر بنای۵۳۴در شش کلاس درس برای استفاده ۵۰۰دانش آموز در دوشفت ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته شهرستان دشتیاری یکی از کانون‌های مورد توجه در مدرسه سازی بوده گفت:سرانه فضای آموزشی در این منطقه به۴/۴دهم رسیده که ازمیانگین استانی فراتر رفته که این نگاه باعث رشد آموزش وتحصیل دراین منطقه شده است.

رییس سازمان نوسازی توسعه وتجهیز مدارس در پایان گفت:در سال۱۴۰۲در شهرستان دشتیاری ۱۴۰کلاس درس ساخته وتجهیز وتحویل آموزش وپرورش شده وهمچنین در حال حاضر بیش از۴۰کلاس درس در این منطقه در حال ساخت داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • پای کار بودن دستگاه‌های خدمات رسان سیستان وبلوچستان تا پایان نوروز
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد