Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت: در پی بارش های مونسونی فصل تابستان ۳۰ درصد از ظرفیت سازه‌های آبخیزداری شهرستان بستک به ‌میزان ۱۰ میلیون متر مکعب آبگیری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «حامد احمدپور» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح شهرستان بستک بیش از  ۵۰ سازه آبخیزداری اعم از سد سنگی- ملاتی، سد خاکی، سیستم‌های پخش سیلاب، هلالی و سامانه‌های آبگیر اجرا شدا است که ظرفیت استحصال ٣٠ میلیون مترمکعب روان‌آب در سال را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تشریح کرد: این سازه‌های آبخيزداری با اهداف مختلفی نظیر کنترل سیلاب، جمع آوری روان آب‌های سطحى، تقويت سفره‌هاى آب زيرزمينى و توسعه پوشش گیاهی احداث شده‌اند.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان شهرستان بستک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستین پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهر سمنان ضمن بیان اینکه انجام این قبیل پروژه‌ها توانست طی بارندگی‌های اخیر نقش مهم در پیشگیری از وقوع سیل در مناطق پایین دست ایفا کند، ابراز داشت: این سازه‌ها در سراسر استان سمنان اهمیت خود را در بارندگی‌ها نشان داده است.

وی ضمن بیان اینکه سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب مهار سیلاب توسط سازه‌های آبخیز داری در استان سمنان انجام می‌شود، افزود: احداث پروژه‌های آبخوان و آبخیزداری در حفاظت و حراست از مزارع کشاورزی و تأسیسات و ابنیه اثر گذارند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه ارزش ریالی حفاظت آب و خاک حاصل از پروژه‌های آبخیزداری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، ابراز داشت: این هزینه کرد در بارش‌های فروردین ماه باعث کاهش سرعت روان آب و خسارت سیلابی پس از بارش‌های سیلابی در استان سمنان شده است.

راستین ضمن بیان اینکه سالانه ۲.۲ میلیون متر مکعب کنترل فرسایش خاک در استان سمنان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها به منظور کمک به حفظ آب و خاک در اولویت قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون حدود ۲.۳ میلیون متر مکعب انواع پروژه‌های آبخیز داری در استان سمنان به انجام رسیده است، افزود: از مسافران و هموطنان و هم استانی‌های عزیز درخواست داریم از شنا، اطراق یا قرار گرفتن در این بندهای بزرگ خاکی برای پیشگیری از حوادث تلخ به طور جد پرهیز کنند.

کد خبر 6064125

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری، راه‌حل فنی و علمی مبارزه با خشکسالی است
  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • آبگیری ۳۶۰ هزار مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر
  • حال خوب سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر