Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرفداری جدا از رسانه ورزشی و طرفداری تی وی، یک شبکه اجتماعی با حضور کاربران بی نظیر دارد. کاربرانی که اغلب شان بدون تعارف خوره فوتبال و شیفته فوتبال هستند، کاربرانی که هر کارگاهی را به یک تجربه لذتبخش تبدیل می کنند. بی صبرانه منتظریم محدودیت های کرونایی تمام شود و در یک کارگاه واقعی در خدمت این دوستان باشیم و همه با هم فوتبال ببینیم و بحث کنیم و لذت ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه مجازی طرفداری شب داغی را پشت سر گذاشت چرا که این بار تحلیل ها و نقد و نظرها دو ساعت قبل از آغاز بازی شروع شد. 

به گزارش طرفداری، کارگاه مجازی بازی های لیگ قهرمانان که به تحلیل دو بازی بایرن مونیخ - چلسی و بارسلونا - ناپولی اختصاص داشت، با جذابیت بالایی برگزار شد. جای تمام فوتبالدوستان در این کارگاه خالی بود. نقد و تحلیل های منتخب کاربرهای علاقه مند و فوتبال فهم حاضر در این کارگاه را حتما بخوانید...

برای کارگاه های بعدی منتظر شما دوستان عزیز هم هستیم. قبل از خواندن خروجی کارگاه دیشب، این توضیح ضروری است که مطالب منتخب کارگاه ویژه بازی های لیگ برتر ایران هم فردا منتشر خواهد شد. دوستانی که در آن کارگاه شرکت کرده بودند، فردا منتظر انتشار مطلب باشند.

این شما و این دیدگاه های کاربران فوتبال بین طرفداری...

 

امید گواردیولام... اولین کامنت را قبل از آغاز بازی گذاشت و به نوعی پیش بینی کرد؛

در بازی بارسلونا با ناپولی بی شک با نبوغ مسی گره های کور بازی باز میشه و لیونل مسی با پاس گل و گلی که به ثمر میرسونه راحت تیم ناپولی رو شکست میده اما خب تیم گتوزو تا اخرین لحظه تلاش میکنند هرچند تاثیری در جبران نتیجه نخواهد داشت.

Manchester MNU هم پیش بینی کرد:

بارسلونا مثل همیشه به مسی وابسته است و میتونه این بازی بسیار تعیین کننده باشه ولی گتوزو تیمش رو بسته برای رفتن به مرحله بعد!

KING OF HEARTS ولی معتقد بود بارسلونا شانس کمتری برای صعود دارد:

امشب دوگانگی جالبی برای هواداران بارسا ایجاد شده، بودن یا نبودن کیکه ستین و من شانس صعود بارسلونا رو نسبت به ناپولی 40 به 60 می دونم

????Sina Madridi ???? هم نکته های پیش از بازی را برای ما نوشت و دقت کنید که نتیجه بازی بارسلونا را کاملا درست حدس زد:

چلسی در بازی امشب تهاجمی خواهد بود و بایرن هم بیشتر به دنبال بازی مالکانه خواهد بود و در ضد حملات به نبوغ گنبری و تمام کنندگی لواندفسکی تکیه خواهد کرد؛ برد بایرن در این بازی محتمل تر هست
در بازی بارسا و ناپولی
دوتیم در دقایق ابتدایی محتاطانه بازی خواهندکرد و در ادامه ناپولی بازی رو به جلو و هجومی رو در دستور کار خودش قرار میده، شوت های دقیق اینسینیه و ضعف دفاع بارسا میتونه نتیجه رو مشخص کنه، از طرفی بارسا بازی مالکانه و سرعتی با وینگرهاش رو در پیش میگیره، دفاع ناپولی باید حواسش به نبوغ مسی و جوانان بارسا فاتی و سمدو باشه، نتیجه 1_3 در 90 دقیقه حدس منه

 

مقام شیرر اما اعتقاد به پیروزی ناپولی داشت:

به نظر من همه چیز توی بازی بارسا و ناپولی به موفقیت خط هافبک بارسا بستگی داره. باید دید خط هافبک سرخی روبرتو دی یونگ و راکیتیچ میتونه وظایفشون رو به خوبی انجام بدن البته نبود بوسکتس و ویدال کار رو برای بارسا سخت میکنه و در نهایت ناپولی برنده مسابقه است.

KING RAGNAR هم قبل از شروع بازی اعتقاد داشت:

احتمالا شاهد این باشیم که ناپولی با گگن پرس و دفاع بالا بازی رو شروع کنه به سبک رم و لیورپول.دفاع های کناری بارسا بسته میشن با پرس شدید و دفاع بارسا هم توی انتقال توپ به خط هافبک به مشکل میخوره که به تبع اون مهاجمای بارسا هم خنثی میشن.ولی این احتمال هم هست که ستین با آگاهی به این موضوع با سیستم سه پنج دو بازی کنه مشابه کاری که بارسا جلوی پاریس کرد و دو هافبک که به دفاع و حمله اضافه میشدن عملا پرس رو از بین برد و توی ضد حملات زهر خوش رو به لیورپول ریخت.

 

 

Khal Drogo هم یک کامنت طنازانه و خلاقانه گذاشته بود که ارزش خواندن دارد؛

اول یه پیش زمینه از بازی بارسا و ناپل بگم،الان ستین داره تو رختکن به بازیکنا میگه انقدر به هم دیگه پاس بدید شاید فرجی شد،راکیتیچ و پیکه لایک نشون میدن اما گریزمن و سمدو پوکر فیس میشن،مسی همونجور که بند استوکاشو میبنده تو نگاهش یه این چی داره میگه برا خودش هست،سارابیا اینو میفهمه و بهش میگه هی لئو تو نظرت چیه،مسی میگه من کار خودمو میکنم،سوارز تو نگاهش یه ای جان چقدر تک به تک خراب کنمی نمایان میشه در همین  لحظه ستین میگه که راه نجات مسیه.

 

کاتالان اف سی هم با یک نظریه جالب وارد بحث شد: 

واقعیت اینه که ناپولی تو خط حمله تنوع تاکتیک نداره و اکثرا چشم به ضد حملات دارن ولی به شدت خوب ضد حمله می زنن چیزی که پاشنه آشیل بارسا هم هست مخصوصا از سمت آلبا که تو این چند سال اخیر وقتی می ره جلو برنمی گرده در کل اگر بارسا به دنبال از بالا پرس کردن و حمله های همه جانبه باشه متاسفانه باید بگم حذف می شه چون ناپولی گل بزنه گل زدن دیگه خیلی برای بارسلونا سخت می شه مثل بازی اینتر ناپولی تو جام حذفی که اینتر هر چی زد به در بسته خورد دفاع مستحکمی دارن بهترین استراژی برای بازی امشب حفظ بازی تو میانه میدانه و یا حمله های منطقی و کم تعداد پلن اول تیم باید استفاده از سوارز تو نوک و مسی یه خط عقب تر باشه و اگر گل اول رو بارسا بخوره باید از سوارز و گریزمان تو خط حمله و مسی یه خط عقب تر استفاده کرد.

hamid _leodi هم که طرفدار بارسلوناست نوشت:

باید مثل بازی من سیتی که دیشب بازی کرد بازی کنیم منطقی و به دور از هیجان و سراسرحمله چون با این دفاعی که داریم اگه جا بمونیم خطری میشه تیمی که گل میخواد ناپولی هست باید از جلو پرس کنیم میتونیم ازاشتباهات بازیکنان ناپولی استفاده کنیم مثل کاری که دیشب سیتی انجام داد و با پرس دوندگی زیاد تو یک سوم دفاعی رئال تونست نهایت استفاده رو از اشتباهات خط دفاعی رئال ببره و هم تونست با پرس خط هافبک رئال رو از کار بندازه

حاج چنگیز انقلابی هم یک پیش بینی صد در صد درست ارائه کرد:

 امشب بارسا با کمبود بازیکن مواجهه و این میتونه به نفع ناپولی باشه امشب ناپولی چشم به راه ضد حملاته که بتونه به بارسا ضربه بزنه.ولی فکر نکنم بارسا زیاد هجومی بازی کنه.ناپولی امشب کار سختی در پیش رو داره چون اگه صفر صفر بشه حذفه.بعدشم تو نیوکمپ بارسا حدود هفت ساله تو سی ال نباخته.به نظر من بارسا۳-۱میبره.

 

ARTESH SORKH Armani اما تحلیلی ارائه داده که توصیه می کنم حتما بخوانید:

واقعا حیف شد که رئال بزرگ حذف شد. واقعا لیگ قهرمانان بدون رئال اعتبار همیشگی رو نداره، امیدوارم حداقل در بازی های آینده فوتبال زیبا برنده باشه، با بودن یوونتوس باید منتظر بازی های کسل کننده این تیم باشیم، اصولا فوتبال ایتالیا هیچ وقت زیبا نیست هنوز تو این فوتبال رگه های از کادوچینو دیده میشه، اما درست برعکس فوتبال باشگاهی و ملی انگلیسی قرار داره که شما سرعت و تاکتیک و تکنیک رو هم زمان میبینید. یا توپ روی دروازه رقیب هست یا دروازه تیم شما، به قول معروف شاهد یک بازی بسکت هستین، فوتبال باشگاه های اسپانیا هم آمیخته ای از تاکتیک و تکنیک های فردی هستش فوتبالی که بواسطه حضور بازیکنان آمریکای جنوبی هیجانات خودش رو داره و همچنین با بودن دو رقیب بزرگ مثل رئال و بارسا شاهد حضور بازیکنان معروف و مشهور در این لیگ هستیم که میشه گفت به راحتی نصف بیشتر ستاره های فوتبال در دنیا در این دو تیم هستند، بوندس لیگا هم با اینکه در این چند سال اخیر سعی کرده کمی منعطف تر باشه اما هنوز فوتبال ماشینی درش جریان داره و باشگاه های آلمانی ناچارا با توسل به حربه تونستن خودشون رو تو سطح اول اروپا نگه دارند چون این لیگ سرمایه زیادی روی خرید بازیکنان صرف نمی کنه بجز بایرن و البته کمی دروتموند، در فرانسه هم به جز پاری سن ژرمن تیم ها به واسطه به کار گیری بازیکنان و استعدادهای آفریقایی و امریکای جنوبی نمیشه گفت که در سطحی هستند که بتوانند ادعا و سبک خاصی رو تبلیغ و نشان بدهند، کنار این لیگ ها بقیه لیگ های اروپایی فاصله زیادی دارند تا بتوانند به عنوان مدعی در این جام ظاهر بشن، مگر جرقه هایی مثل تیم های آژاکس و پورتو .....، در هرصورت امیدوارم فوتبال زیبا همیشه برنده باشه، چون سالی که تیم های تدافعی مثل یونتوس قهرمان لیگ قهرمانان میشند به خاطر این قهرمانی مربیان زیادی تشویق به به کار گیری این تاکتیکهای کسل کننده فوتبال می شوند و روح فوتبال آسیب می بیند.

تقریبا نیم ساعت از بازی ها گذشته که بروس گروبلار کاربری که تحلیل های فنی متفاوتی ارائه می کند، وارد بحث های کارگاه می شود؛

لمپارد به صعود باور نداشت!

ترکیب اولیه دو تیم مبین نکات تامل برانگیزی ست. برخلاف فلیک مربی خوش فکر بایرن که شاید تنها دغدغه اش در برهه کنونی عدم قرار گرفتن بازیکنان در شرایط مسابقه به واسطه فاصله پایان بوندسلیگا تا شروع دوباره چمپیونزلیگ است و با ترکیب تقریبا کامل پای به مسابقه گذاشته است اما لمپارد حذف را با تمام وجود باور دارد! ترکیب ابتدایی چلسی به رغم مصدومیت ها و غایبین گواه این ادعاست که فرانکی از این بازی فقط و فقط به دنبال تکمیل فهرست خروجی و جذب نفرات جدید است.

 

هنوز نیمه اول تمام نشده که Madrid4Ever . می نویسد:

بايرن نابود كرد... بارسام فقط مسی خوب بود تا اينجا... ناپولي اگه يك ذره زهرشو بيشتر كنه ميتونه گل بزنه

 

خشایار ایرانی هم بین دو نیمه وارد بحث می شود:

تقریبا قابل حدس بود که تیم های چلسی و ناپولی شب سختی در انتظارشون باشه.
گل های دقایق ابتدایی تا حدود زیادی روند مسابقه رو مشخص کرد. بایرن نشان داد که از ترکیب نسبتا کاملی استفاده می کنه و دغدغه چندانی برای بازی های بعدی نداره. چلسی به دنبال بازی انتحاری بود که تقریبا با گل زودهنگام بایرن عملا منتفی شد. احتمال یک برد پر گل برای بایرن هست.
بارسلونا، باز هم با ابتکارات مسی تونست به گل برسه. هنوز هم شاهد ضعف در خطوط میانی بارسلونا هستیم جایی که روزی سرامد تیمهای اروپایی بودن. در مجموع ناپولی هم تیمی نبود که خیلی برای بارسا مزاحمت ایجاد کنه. به احتمال زیاد به گل خواهند رسید ولی کامبک نه.

توتال فوتبال با پایان نیمه اول، دو نکته فنی از بازی مونیخ را تشریح کرد:

برای نیمه اول به دو مورد بسنده میکنم به نظرم بدترین و بهترین بازیکن نیمه اول:
بدترین: امرسون پالمیری / فارغ از نفوذ ها و ارسال های ضعیف نقش امرسون رو میشه روی هر دو گل نیمه اول بایرن حس کرد. اشتباه در جاگیری و افساید گیری و پنالتی و گل برای بایرن.
اشتباه در جاگیری وجود فضای خالی بسیار عجیب در نیمه سمت چپ دفاع چلسی پاس لوا به اون منطقه و گل برای بایرن.
بهترین: روبرت لواندوفسکی / برخلاف تصور عامه لوا یک سنتر فوروارد و یا مهاجم ثابت و تمام کننده داخل محوطه نیست و اغلب به کناره ها میره و در دفاع چلسی فضا هایی برای سایر مهاجم ها ایجاد میکنه یا بدون هیچ مشکلی تا نیمه زمین آمده و در بازی سازی تیم نقش ایفا می کند. به امید یک نیمه دوم هیجان انگیز...

Khal Drogo هم در پایان نیمه اول نگاهی به بازی بارسلونا داشت؛

تا پایان نیمه اول اگه خط به خط بریم جلو باید بگم که ترشتگن خطری تهدیدش نکرد، البا خوب بود و چند تا نفوذ قشنگ کرد و چون بیشتر حملات ناپولی از سمت چپ و توسط اینسینیه انجام میشه فشاری رو البا نیست زیاد، لنگلت امشب ستون بوده واقعا و با گل زود هنگامش و سه چهار تا قطع توپ عالی امیدوارمون کرد، پیکه طبق معمول به صورت دیفالت دنبال سوتی دادنه و اوایل بازی یه پاس گل قشنگ داد به مرتنز که شانس آوردیم توپ ننشست رو پاش. سمدو از اون شباس که بازیش گرفته و با مسی هم خوب مچ شده. روبرتو دونده ظاهر شد و بیشتر نقشش کمک به دی یونگه واسه کنترل مرکز زمین و به همین خاطر وقتی فرنکی جلو میره روبرتو پوشش میده پشتشو،دی یونگ هم خوب توپ و میدان رو کنترل کرده و چندتا پاس کلیدی واسه البا و مسی انداخت. راکیتیچ مطابق معمول افتضاح بازی میکنه و یه پنالتی الکی هم داد و چندتا توپ هم لو داد،خلاصه راکیتیچ وصله ناجور بارساست.
توی خط حمله گریزمن انگار عقل رو ازش گرفتن، چند بار گفتم دوباره میگم، گریزمن به مانند مرغیه که با انگشت چندبار زدن تو سرش بعد ولش کردن تو زمین، گیج میزنه و دور خودش میچرخه. سوارز مطابق ۵ سال گذشته داره رو مخ ما هوادارا میره و حرصمون میده، روی گلی که مسی زد و خطای هند تشخیص داد داور، قبلش سوارز یه تقریبا تک به تک رو زد تو دستای اوسپینا.
مسی به نظرم نیاز به تحلیل نداره، فقط بگم که به شدت آماده است و با انگیزه و پرتوان، فقط استرس دارم که کارت نگیره و اون لگد شدید کولیبالی مصدومش نکنه چون به نظرم بدون مسی تیم نره لیسبون سنگین تره. ولی اگه این مسی تو بازی با بایرن باشه به نظرم بایرن باید به شدت بترسه از این مرد ۱۶۸سانتی متری نگارنده تاریخ.

سوت پایان بازی که می خورد، Madrid4Ever . می نویسد:

حالا بعضيا بگيد توپ طلا حق لوا نبود ديگه چيكار بايد كنه اقاي گليش قطعيه و اين بازيم دو گل دو پاس گل! بارسا هم سينيوسي برد ولي بازيش با بايرن جذاب خواهد بود.

خشایار ایرانی هم در جوابش نوشت: 

قبول دارم. واقعا تانک لهستانی حیف شد. بهترین گزینه برای توپ طلا بود.

 

پیرِ پرنیان اندیش که نام کاربری اش هر مخاطب دوستدار ادبیات را یاد استاد هوشنگ ابتهاج می اندازد، در نقد بازی بایرن مونیخ و چلسی با تبریک به طرفداران تیم مونیخی نوشت:

چه تحلیلی میشه کرد؟ تفاوت دو تیم مشخص بود. کیفیت فردی بازیکنای دو تیم اصلاً قابل قیاس نیست. در چنین شرایطی که این‌جور شکاف فاحشی بین کیفیت بازیکن‌های دو تیم وجود داره، اگر لمپارد توی جیب راستش تاکتیک‌های رینوس میشل و در جیب چپش فلسفه والری لوبانوفسکی رو می‌داشت باز هم نمی‌تونست حریف این بایرن قدرتمند و با کیفیت بشه. ولی این نباید باعث بشه که هانسی فلیک رو ستایش نکنیم. گرفتن بالاترین‌ پتانسیل از ستاره‌ها هم خودش یک هنر هست. به عنوان کسی که بیش از ۱۶ ساله طرفدار چلسی هستم، باختن به چنین تیم باکلاسی چندان اذیتم نمیکنه چون سطح تیم رو به مدیران باشگاه یادآوری میکنه. تبریک به طرفداران بایرن.

 

Ali Kh نکته ای را یادآوری می کند که می تواند برای طرفداران بارسلونا در آستانه بازی با بایرن مونیخ خطرناک باشد:

 فقط از لحظه ‌ورود میلیک بازی رو ببینید تا متوجه ضعف های دفاع بارسا بشین. حالا فکر کنید جای میلیک لوا بود

عاشق فوتبال هم وقتی بازی ها تمام شد برای ما نوشت:

چیزی که از نظر من بارسا رو امشب برنده کرد 1 تفاوت و 1 اتفاق بود. بارسا شاید موقعیت خیلی زیادی نداشت اما بازیکنایی داشت که از همون موقعیتا تونستن استفاده کنن.اما با احترام به تمام عزیزان بارسایی از نظر من بارسا به شدت مریضه یعنی روحیه برنده بودن داخل تیم نیست. بارسا خیلی ترسو عمل کرد توی نیمه دوم زیاد قصد حمله نداشت و همونطور که دیدیم نیمه دوم بارسا حمله جدی نکرد. اما دلیل دیگه ای ک باعث باخت ناپولی بود و از نظر من نقطه عطف بازی بود گل بارسا بود. توی 10 دقیقه اول شرایط طوری بود که انگار ناپولی قصد داره میدون داری کنه ولی یک گل روی اشتباه یا خطا (اسمشو هر چی بذاریم) شیرازه ناپولی رو از هم پاشید.

به نظرم این بازی بایران مونیخ و چلسی زیاد به تحلیل خیلی سنگینی نیاز نداره چیزی که واضحه وضعیت افتضاح دفاع چلسی و ثبات فوق العاده بایرنه. یه جورایی نصف اختلاف 2 تیم توی لواندوفسکی خلاصه می شد که این بازی 2 گل و 2 پاس گل داد و الان با 13 تا گل صدر جدول آقای گل هاست. از نظر من بایرن با این ثباتی که در تمام دقایق داره شانس اصلی قهرمانی به حساب میاد(اگه قرار باشه اتفاق عجیبی نیوفته) و خب در مورد چلسی فقط میتونم بگم عملکرد خیلی سینوسی که دارن این اجازه رو بهشون نمیده تا جلوی تیمای قدرتمند درست عمل کنن
 

FC Barca هم با بیان این جمله که بارسا دو تا نیمه متفاوت داشت، نوشت؛ 

نیمه اول خیلی خوب و روان و هماهنگ بودن بازیکنا، پیشرفت سمدو و هماهنگی اش با مسی جالب توجه بود. راکیتیج از سر ناچاری فیکس بود و مقابل بایرن نهایتا باید 20 دقیقه بازی کنه.

گریزمان تو دفاع نقش خوبی داره و باید فیکس باشه. سوارز هم خیلی افت کرده ولی بودنش تو حمله بهتر از نبودنشه و جایگزینی براش نیست مخصوصا باتوجه به هماهنگی اش با مسی.

نیمه دوم هم بارسا سبکش عوض شد و بازی افت کرد. 3 تا دلیل میتونه داشته باشه؛ استراتژی برای حفظ قوا برای بازی با بایرن، خالی کردن بازیکنا به خاطر نبودن بازیکن تعویضی مناسب، ضعف تاکتیکی و افت قوای جسمانی / در هر حال با توجه به مشهود بودن ضعف خط دفاعی جلوی مهاجمای ناپولی مخصوصا اواخر بازی و مقایسشون با لوا نشون میده بارسا کار خیلی سختی داره جلوی بایرن و باید تو فاز هجومی عالی باشه تا جور خط دفاعی رو بکشه. البته اضافه شدن بوسکی و ویدال و شاید دمبوز شاید مرهمی باشه به زخم بارسا!

محمد علی حسن زاده هم برای هر دو بازی تحلیل ارائه کرد:

بارسا-ناپل / ستین خلاف اکثر بازی های انتهایی لالیگا پوچ رو روی نیمکت نشوند تا با جنگندگی راکی و دی یانگ و دوندگی زیاد روبرتو بتونه جلوی خلاقیت هافبک ها و مهاجم های ناپل رو بگیره. در نیمه اول سیستم قالب بارسا 4-3-3 بود که مسی و گریزمان به داخل می زدند. بارسا بعد 10 دقیقه اول بسیار خوب بود. سمدو و لنگله و آلبا روز خوبشون بود. راکی با قطع توپ کایخون در انتهای نیمه اول درخشید ولی بهترین بازیکن بارسا بعد از مسی به نظرم دی یانگ بود. به غیر از جنگندگی زیاد، قدرت حمل توپ و پاسوریش باعث شد تیم نبض بازی رو در اختیار بگیره. پاس گلش به مسی هم بسیار زیبا بود (هرچند پذیرفته نشد) کولیبالی هم نشون داد با این که مدافع بزرگیه ولی در حد امثال راموس و فن دایک نیست. در نیمه دوم مسی زیاد با بازیکنان حریف درگیر نشد. تیم عقب نشست و سیستم تیم به 4-4-2 لوزی تغییر کرد. دیر تعویض کردن ستین در حالی که پوچ و فاتی و آرائوخو رو روی نیمکت داشت نشون داد اصلا مربی درجه یکی نیست. ناپل فشار زیادی در نیمه دوم آورد ولی بی دقتی بازیکنانشون و دفاع خوب بازیکنان به خصوص دی یانگ و لنگله و سمدو باعث گل نخوردن بارسا شد هرچند بعد از ورود میلیک به زمین ناپل موقعیت های بیشتری خلق کرد. حالا باید ببینیم ستین بازی بعد که ویدال و بوسکتس رو در اختیار داره چه بازیکنانی رو در خط هافبک قرار میده. چاکر و تیمvar هم نمره قبولی نگرفتند. گل مسی که به وضوح سالم بود. گل اول بارسا که لنگله کاملا بازیکن ناپل رو هل داد و پنالتی ناپل که بسیار مشکوک بود. در آخر امیدوارم مسی برای بازی با بایرن سر حال باشه. چون با مسی آماده همه چیز ممکنه.

 

بایرن-چلسی: با توجه به مصدومیت پولیسیچ، آزپیلی، ویلیان، جورجینیو و آلونسو که بازیکنان ثابت چلسی بودند دست لمپارد از همیشه برای چیدن ترکیب بسته تر بود. از طرفی فیکس بودن آبراهام جای ژیرو به رغم گلی که زد برام عجیب بود چون ژیرو بعد از سر گیری رقابت ها فرم خیلی خوبی داشت. بایرن هم که کومان رو در اختیار نداشت به پریشیچ آماده این فصل بازی داد. مصدومیت پاوار، کیمیش رو به دفاع راست فرستاد و تیاگو به رغم این که این چند وقت دقایق کمی بازی کرده بود جزو بهترین های بایرن بود. مثلث مولر و لوا و پریشیچ می تونه هر دفاعی رو زجر بده به خصوص خط دفاع ضعیف چلسی رو. کانته بعد از مصدومیت عملکرد نسبتا خوبی داشت ولی از کواچیچ انتظار خیلی بیشتری می رفت. شاید تنها ضعف الان بایرن افت محسوس گنبریه که نه زیاد در جریان بازی مفیده نه آمار پاس گل و گلش این چند وقت چنگی به دل زده.در آخر به نظرم بایرن بالاتر از پاریس و سیتی بیشترین شانس رو برای قهرمانی این فصل داره.

Kabir Ruzbeh(????❤️) هم بازی بارسلونا را برای ما و شما تحلیل کرد:

اوایل بازی ناپولی قصد داشت که مالکیت توپ رو داشته باشه ولی با خوردن یک گل تمرکز این تیم بهم خورد. توی گل دوم بارسا مسی دفاع ناپولی رو از هم پاشید. گل سوم نمیدونم داور چرا اون قدر به ویدیو تو VAR نگاه کرد. معلوم بود پنالتیه و سوارز دروازه رو باز کرد. در نیمه دوم بارسا خیلی جدی حمله نکرد و ناپولی بود که حمله می کرد. ترشتگن تو نیمه دوم واقعا خوب کار کرد و اجازه گلزنی به بازیکنان ناپولی نداد.درسته ناپولی هم فقط ۲،۳ تا موقعیت جدی داشت. جوردی آلبا امروز خوب بازی کرد و نفوذهاش خوب بود. پیکه خوب باری نکرد و توی یک موقیعت توپ رو تقدیم مرتنز کرد ولی بارسا شانس آورد مرتنز نتونست از اون موقعیت استفاده کنه. راکیتیچ طبق معمول بد بازی کرد و یک پنالتی هم داد. چند بار هم توپ رو راحت لو داد. 

 

Salvatore Chelsea هم به خالی بودن دست چلسی اشاره کرد:

بسته بودن دست لمپارد باعث شد که چلسی از بازیکنای جوان و کم تجربه اش استفاده کنه و با توجه به نتیجه بازی رفت تکلیف تیم صعود کننده تقریبا مشخص بود این بازی برای چلسی صرفا یک کسب تجربه برای جوان ها بود اما در مورد بایرن به نظرم نقطه قوت بایرن فلیک، پرسینگ سنگینش هست که در این بازی هم نهایت استفاده رو برای تمرین کردن پرسینگ کردند و با این که نیاز به تلاش زیاد برای صعود نداشتن ولی تا دقایق آخر به پرسینگ شدیدشون از محوطه چلسی ادامه دادن که فلیک با یک تیر دو نشون زد هم بازی برگشت رو مقتدرانه برد هم بعد از مدت طولانی استراحت تیمش، شرایط تمرینی خوبی براشون به وجود آورد.

مقام الرعایا هم برای ما نوشت:

بارسلونا ناپولی / دو نیمه متفاوت از بارسا دیدم؛ یه نیمه خوب بودیم یه نیمه بد. شاید به خاطر اینکه مصدوم نشن شاید به خاطر اینکه نیمکت نداشتیم شایدم به خاطر بازی خوب ناپولی به هر حال بارسا فقط توی نیمه اول بارسای واقعی بود و توی نیمه دوم کاملا یه تیم معمولی بود. توی نیمه اول هم ابتدا ناپولی تلاش میکرد که نبض بازی رو به دست بگیره که اشتباهش همین بود باعث باز شدن دفاع و فرو ریختن دروازه شد. سمدو هم با مسی به هماهنگی خوبی رسیده بودن. نیمه دوم هم تیم به خاطر خستگی عقب کشید هرچند بعضا حمله می کرد ولی کلا تو دفاع بود.
ترشتگن و مسی مثل همیشه عالی و بی نقص بودن، سمدو و البا خوب به حمله اضافه می شدند و برمیگشتن که از این دو بازیکن همین انتظار میره، پیکه و راکیتیچ متوسط رو به پایین که راکیتیچ اجباری باید بازی می کرد و تو بازی با بایرن بوسکتس احتمالا جاش بازی کنه گریزمن بیشتر کار دفاعیش بیشتره تا کار تهاجمیش اینم برمیگرده به جایی که بازی میکنه فرنکی دیانگ و روبرتو هم به نظرم خوب بودن ولی میتونستن از اینم بهتر باشن خصوصا دیانگ و لنگلنت که تو دفاع عملکرد عالی داشت یه جورایی اگه یکی هم مثل اون داشته باشیم تیم توی دفاع زیاد مشکلی نخواهد داشت. میشه به این تیم امیدوار بود.

شیطان سرخ❤ هم نگاهی به هر دو بازی داشت:

خب از بازی بارسلونا ناپولی شروع کنیم جایی که باز هم بارسلونا با درخشش و هنر نمایی مسی در همون دقایق اولیه نیمه اول دو گل به ثمر رسوند تا شاکله ناپولی از هم بپاشه و در نیمه دوم پس از غفلت بازیکنان ناپولی بارسلونا تیر خلاص و حکم صعود رو زد تا ناپولی ادامه بازی رو نا امیدانه ادامه بده و حذفش رو قطعی بدونه بنظرم این بازی محک جدی ای برای ستین و تیمش نبود و محک اصلی رو در مرحله بعد و بازی با بایرن مونیخ تجربه میکنن بایرن مونیخی که توانست با حملاتی برق آسا از ضعف همیشگی تیم لمپارد یعنی مدافعین ناهماهنگش استفاده کنه و چهار گل وارد دروازه کابایرویی بکنه که به کپا ترجیح داده شده بود اگر به گل دوم بایرن که از اشتباه بازیکنان چلسی شروع شد دقت کنید تمام مدافعین چلسی دور تا دور لواندوسکی جمع شده بودند و پرشیچ رو رها کردند تا به سادگی هر چه تمام تر و با فضایی باز و ضربه ای دقیق گل دوم بایرن رو به ثمر برسونه این اشتباهات در گل های بعدی نیز دیده شد مخصوصا گل چهارم بایرن مونیخ جایی که لواندوسکی به سادگی هر چه تمام تر ضربه سر خود را وارد دروازه چلسی کند...از خط دفاعی چلسی که بگذریم به خط حمله ای میتونیم بریم که هیچ اثری از یک خط حمله زهر دار نداره و شاید حالا قابل درک تر باشه که چزا چلسی با وجود خرید زیاش و پولیسیچ و ورنر هنوز به دنبال هاورتزه ...چلسی تقریبا در تمام نقاط خط حمله و دفاع و دروازه دچار کمبود بازیکنه و فقط خط هافبک این تیم تا حدودی خوب کار میکنه و اما بایرن مونیخ فلیک که واژه فوق العاده نیز براش کمه تیمی که کاملا پرستیژ و شخصیت یک تیم قهرمان درونش موج میزند و قطعا در کنار سیتی پاریس سن ژرمن اتلتیکو مادرید و منچستر سیتی از کاندیدای قهرمانی لیگ قهرمانان محسوب می شود و در دور بعدی و بازی با بارسلونا این تیم ستین و مسی خواهد بود که باید از این بایرن مونیخ آماده هراس داشته باشند و قطعا بازی راحتی براشون نخواهد بود از اون طرف هم سیتی و لیون بازی ای که اکثرا لیون رو از پیش باخته میدونن اما بازیکنی مثل دپای که حالا کاپیتان و پخته شده میتونه نتیجه رو تغییر بده در کل باید منتطر بمونیم و از دیدن بازیا لذت ببریم...

 

 

بروس گروبلار که در جریان بازی هم با یک نکته فنی همراهی مان کرده بود، در پایان بازی تحلیل جالبی نوشتت:

سناریو تکراری.تحقیر تاپ سیکس توسط اف سی هالیوود! این قسمت : چلسی!

داستان تکراری چند فصل اخیر بایرن برابر بزرگان جزیره این بار قربانی جدیدی داشت! چلسی همان طور که انتظار میرفت برابر تفکرات مغز متفکر باواریایی بازنده مطلق بود اعتماد مدیران بایرن خیلی زود به بار نشست و تیم آشفته و سردرگم کواچ خیلی زود ساحل آرامش دید. تنوع تاکتیکی در تیم برگ برنده فلیک در تقابل با فرانکی و در ادامه مسیر چمپیونزلیگ خواهد بود.
با آنالیز بازی برگشت نکات برجسته ای به وضوح قابل تمیز بود : 1. بایرن فلیک راه های متعددی برای رسیدن به دروازه حریفان می آزماید استفاده از کانال های کناری و توامان استفاده از عمق در کنار بازی تکضرب و ترکیبی به واسطه حضور نفراتی چون تیاگو ،گنابری،پرسیچ،لواندوفسکی،مولر،... به بهترین نحو قابل اجرا است. / 2. باور حذف در فرانکی به بازیکنان تسری یافته بود. بعد گل دوم بایرن غل و زنجیر از پای بازیکنان چلسی باز شد گل مردود هادسون اودوی باعث ریختن ترس شد و در ادامه گل ابراهام جرات به یاران فرانکی هدیه داد! / 3. گل مردود هادسون و در ادامه گل آبراهام روزهای پایانی نویر را ترسیم کرد. در هر دو صحنه اگر نویر 2012-2018 حضور داشت شاهد نتیجه متفاوتی بودیم. /  4. به جرات می توان تیاگو را مغز متفکر و نظم دهنده تیم فعلی دانست با جدایی آلکانترا مسلما در فصل آینده شاهد افت بایرن خواهیم بود. /  5. از عرش به فرش حکایت این روزهای ستاره سابق لیورپول است در اوایل فصل شاهد اوج گرفتنش بودیم اما در شروع دوباره رقابت ها تنها شاهد حضور سایه ای در زمین هستیم! بازی رفت برابر تاتنهام کجا و نمایش امشب کجا! / 6. پاشنه آشیل چلسی در فصل اخیر خط دفاعی فاجعه این تیم بود زوج زوما - کریستینسن امشب نه در روی زمین نمایش قابل قبولی داشتن و نه در هوا! / 7. درهای خروجی باشگاه در پنجره تابستای مختص یکی دو نفر نخواهد بود مسلما شاهد خانه تکان اساسی لمپارد خواهیم بود. / 8. آلفونس دیویس سریعتر از حد تصور پله ها ترقی پیمود بازی چشم نواز و در کنار بلوغ تاکتیکی نوید حضور روبرتو کارلوس ثانوی این بار نه در مادرید بلکه در بایرن داد! /  9. گنابری بعد طی کردن دوران مصدومیت هنوز به فرم ایده آل سابق برنگشته حضور رقیبانی چون کومان ، سانه و پرسیچ باعث تقویت فاز هجومی در ایام مصدومیت یا افت گنابری خواهد بود. / 10. علی رغم حضور نفراتی چون زوما و کریستینسن. شاهد ضربه خوردن چلسی بر روی سانترها آن هم نه یکبار در طول بازی هستیم.

خشایار ایرانی که پیش از این درباره بارسلونا و ناپولی نوشته بود، درباره بایرن - چلسی هم نوشت:

زود تمام شدن ليگ آلمان باعث شده بازیکن های بایرن نسبت به رقبا از آمادگى کمتری برخوردار باشن. با این شرایط، بازی با چلسی یک توفیق اجباری برای این تیم بود. خط دفاع بایرن همچون چلسی پراشتباه بود و تفاوت دو تیم در موقعیت های از دست رفته توسط مهاجمان چلسی بود. به کارگیری کیمیش در دفاع راست چندان جالب نبود و به نظرم اودریوزولا می توانست انتخاب بهتری باشد و کیمیش به همراه گورتسکا بتونن وسط بازی کنند. آلابا هم ثابت کرد نمی تواند یک دفاع وسط مطمئن باشد. بایرن در بقیه خطوط با ثبات بود و بعد از به بازی آمدن زوله، وضعیت خط دفاعی این تیم بهتر شد. این بازی نشان داد که چرا اولویت لمپارد در بازار نقل انتقالات، تقویت خط حمله تیم بوده است. صحبت از خط دفاعی ناهماهنگ چلسی نیز تکرار مکررات است. در مجموع باید منتظر یک رقابت جذاب از تیم مقتدر هانسی فیلیک باشیم.

mmd rza که پای ثابت کارگاه های مجازی طرفداری است و نگاه فنی جالبی هم به فوتبال دارد، نوشت:

همه چیز همانطور که پیش بینی میکردم به پایان رسید جز آن تک گل چلسی!
چلسی می خواست که حمله کند اما بایرن اجازه‌ی چنین کاری را به آنها نمیداد، چلسی می خواست که مالک میدان باشد اما بایرن مانع می شد. شاید راه حل شکست این بایرن همین باشد! گهگاهی در این بازی شاهد فرصت های مناسبی برای چلسی بودم که توانستند بر روی دروازه مانو نویر خطرساز شوند. شاید راه حل بردن تیم فوق العاده‌ی هانسی فلیک آن باشد که بجای مالکیت بیشتر توپ، توپ را در آن زمانی که صاحب میشویم با سرعت بیشتری به گردش درآوریم. نباید اجازه‌ی بازگشت هافبک های بایرن برای کمک به خط دفاعی را بدهیم باید به سرعت به عمق بزنیم یا با دور زن مدافعین از جناهین و ارسال کات بک خطرآفرین شد. دو موقعیت میسون مونت و ابراهام در نیمه‌ی دوم و تک گل چلسی در نیمه‌ی اول یه همین ترتیب ایجاد شدند. سرعت بیشتر همراه با دقت بیشتر. ۷۸٪ درصد دقت پاس در نیمه‌ی اول برای چلسی کافی نبود. حریفان بایرن باید از معدود موقعیت ها بهترین بهره را ببرند، زیرا در برابر بایرن فرصت های گلزنی زیادی در اختیارتان قرار نمیگیرد.

Mostafâ ‌هم نکته های فنی جالبی از بازی استخراج کرد؛

_ تو نیمه اول، وقتی بارسا تو دفاع بود گریزمان جلوی هافبک‌ها بازی می‌کرد و تا جای ممکن خودش رو به دیگو دمه نزدیک نگه می‌داشت که باعث شد دمه تا حد زیادی از جریان بازی خارج بشه و از اونجایی که پست 6 تو سیستم 3-3-4 اهمیت بالایی داره، این قضیه به ناپولی ضربه زد و وقتی توپ رو در اختیار داشتن نتونستن به اندازه کافی زهردار باشن.
_ ابتدای نیمه دوم لوبوتکا به جای دمه به بازی اومد. گریزمان همون‌جا بود ولی با عقب کشیدن بارسا فضای بیشتری برای لوبوتکا به وجود اومد که البته نتونست تغییر خاصی ایجاد کنه و تعویض بیهوده‌ای از سوی گتوزو بود.
_ بارسا نیمه اول به چیزی که می‌خواست رسید و نیمه دوم مطابق انتظار بیشتر عقب بازی می‌کرد. با این حال ناپولی به اندازه کافی موقعیت خلق نکرد. اما سانترهای خطرناکی به فضای پشت سر پیکه و لنگله ارسال شد که اولی رو لوزانوی کوتاه‌قامت به بیرون زد، دومی گل آفساید میلیک بود و سومی هم لوزانو این بار به تیر زد. مقابل بایرن مونیخ و بازیکن‌هایی مثل کیمیش و لواندوفسکی ممکنه این قضیه برای بارسا مشکل‌ساز بشه.
_ ستین از وقتی که اومد نشون داد که مثل والورده گزینه جانشینش برای بوسکتس، دی‌یونگ نیست. بلکه راکیتیچه. تو این بازی‌ هم انتظار دیگه‌ای نمی‌شد داشت. راکیتیچ یه پنالتی به حریف داد اما با توپ‌گیری‌هاش و پاس گلی که به لنگله داد نمره خوبی از سایت‌ها گرفت. از اون طرف دی‌یونگ که مثل بیشتر بازی‌‌های فصل تو پست سابق اینیستا با شرح وظایفی متفاوت به کار گرفته شد از خوب‌های تیم بود و با خطا گرفتن و دریبل‌هاش تیم رو از فشار خارج می‌کرد. همچنین فابین رویز و پیوتر زیلینسکی با عملکرد خوب اون و روبرتو نتونستن به تیمشون کمکی بکنن. یه پاس گل بیرون پای زیبا هم به مسی داد که مردود اعلام شد.
_ مثل همیشه مسی با گل زیبا و پنالتی‌ای که با زرنگی از کولیبالی گرفت نقش اصلی رو تو صعود بارسا داشت. اما تو بازی با بایرن، قطعا به این راحتی نخواهد بود و فقط مسی برای صعود کافی نیست. باید دید ستین از سوارز افت کرده، گریزمان که تو این بازی بیشتر وظایف تدافعی داشت، و سایر عناصر هجومیش مثل فاتی، ریکی پویگ، ویدال و شاید حتی دمبله چطور استفاده می‌کنه.

عالیجناب گابریل نکته ای نوشت که شاید مشابه اش را در تحلیل کارشناس ها هم نخوانید:

بارسا - ناپولی ؛ آنچه که در زیر پنهان است؛ نقطه عطف بازی دقیقه ۸۲ بودجاییکه حقیقت، بی پرده و تلخ سیلی محکمی بر صورت بارسلونا نواخت. اما تنها ۲ ثانیه طول کشید تا دوباره بارسا به خواب خوشش ادامه دهد؛ گل میلیک که از بخت خوش بارسا آفساید اعلام شد. حتی متعصب ترین بارسایی ها شک دارند که اگر اون گل سالم بود بارسا جان سالم به در میبرد.
همچنان سندرم پذیرش کامبک چه به لحاظ روحی و چه قوای جسمانی به وضوح در تیم دیده میشه و ستین اون منجی موعود نیست.
و اما مشکل ناپولی در بازی دیشب مورد عجیب دست کم گرفتن بارسلونا بود. بازی لیون یووه تاثیر خودش رو گذاشته بود و ناپولی چنان بی خیال و ساده انگارانه با گارد باز مسابقه رو شروع کرد که از شوک ناشی از دریافت گل اول سه گل دیگه (با احتساب گل مردود مسی) تا پایان نیمه اول پذیرفت. پنالتی اینسینیه تیم رو از شوک خارج کرد و ناپولی به روال عادی برگشت.
اما گره تاکتیکی ناپولی در به ثمر نرسیدن حملاتش؛ عدم وجود یک بازیکن پست شماره ۱۰ واقعی بود. کسی که پاسِ کاریِ آخر رو برای مهاجمان صادر کنه. حفره های متعددی عمق دفاع بارسا که از قاب تلویزیون به راحتی دیده میشد به چشم بازیسازان پارتنوپی نمیامد.
نکته آخر؛ بارسا با وجود مسی و سوارز ۳۳ ساله در بازیهایی که نیاز به حفظ نتیجه داره، واقعا و عملا از دقیقه ۷۰ به بعد ۹ نفره میشه و این در مقابل ماشین ویرانگر فلیک یعنی شکست حتمی. کورسوی امید بلوگرانا همان همیشگی است؛ نبوغ لئو مسی و دیگر هیچ!

????Sina Madridi ???? ضد گزارشش را با جمله ای که پایان نوشته عالیجناب گابریل بود، شروع می کند:

بارسلونا_ناپولی؛ نبوغ مسی و دیگر هیچ / بازیکنان بارسا با روحیه ای بالا برای جبران نتایج ضعیف در لالیگا پای به میدان گذاشتن، در دقیقه 2 بازی شوک نخست بازی وارد شد، تیرک ناجی بارسا،
کم کم به خودشون اومدن، سانتر دقیق و ضربه سر لنگلت و گل اول، فشار بارسا نه تنها کاسته نشد بلکه با فولبک های سرعتی بارسا سمدو و آلبا، دفاع شکننده ناپولی سردرگم و مغلوب نبوغ مسی و شوت سرکش مسی شدن... هی کم کم به خودتون بیاید.. هیجان گتوزو و تفکر در آرامش ستین... یه اشتباه از کولیبالی و پنالتی، توپ ربایی خوب مسی نتیجه پرس سنگین بارسا...
رفته رفته هجوم ناپولی بیشتر میشه، پنالتی و گل، یه اشتباه از راکیتیچ کافی بود... بازی مالکانه در دستور کار بارسا قرار گرفته. قوای جسمانی بارسا ضعیف و میل به کامبک زیاد ناپولی... اوه! چند شوت و مهار عالی از صخره آلمانی. رفته رفته ناپولی تحلیل میره و بازی متعادل میشه، ستین نتونسته تغییری در بازی ايجاد کنه، ناپولی رو به سانتر از جناحین میاره و تیر خلاص، گل میلیک بازیکن تعویضی گتوزو؛ آفسایده... حملات بی هدف از ناپولی و پاس کاری بی نقص بارسلونا حسن ختام این بازی بود... آتش بازی بایرن در لندن، هوشیاری بارسلونا / چه نتیجه ای رقم خواهد خورد؟ باید تا جمعه شب منتظر موند...

 

Khal Drogo این بار نکته ای فنی از بازی کلمنت لنگلت می نویسد:

ستون خط دفاعی دیشب بارسلونا،عالیجناب لنگلت! / دیشب از نظر من درخشان ترین شب مدافع فرانسوی بارسلونا از زمان حضورش در این تیم بود. مستحکم و با اعتماد به نفس و با بالاترین حد انگیزه کار می کرد، بازیخوانی درست، قطع توپ های به موقع و حیاتی، رهبری کردن و تشویق به هجوم فولبک ها، پوشش فضای پشت البا در مواقع نفوذ این مدافع کناری و از همه مهمتر به ثمر رسوندن گل اول به زیباترین شکل ممکن. روی صحنه گل باید به هوش کلمنت آفرین گفت، با یه تایمینگ درست مدافعی که مامور مارک کردنش بود رو از صحنه بازی خارج کرد و همون لحظه از جا کنده شد و توپ رو وارد دروازه کرد.
در دقایق پایانی بازی هم زمانی که تیم تحت فشار بود عالی و خونسرد مثل یک ترمیناتور عمل کرد و هر چه توپ رو دروازه ارسال شد را بلاک کرد.

Shayan * اما بازی بایرن مونیخ را برای تحلیل و بررسی انتخاب می کند؛

احساس میکنم بایرن امسال یکم زیادی داره بولد میشه؛ تیم یکدست و خوبیه ولی هنوز خیلی ضعف داره، امسال با دو تا تیم بزرگ بازی کردن که تاتنهام و چلسی بودن، تاتنهام که شرایطش افتضاح بود. قبل بازی با بایرن فکر کنم کلا ۳ یا ۲ تا برد داشتن توی لیگ، تو سی ال هم که بازی اول کامبک خوردن و بازی برده رو مساوی کردن، اتحادیه هم که حذف شدن، مشکلات اریکسن و فرتونگن و رختکن و حواشی هیچ ... با این وجود باز هم نیمه اول درخشان بودن. یک گل زدن ، نویر چند تا سیو خوب داشت، آلابا توپ کین رو از روی خط کشید بیرون، نیمه دوم بایرن بهتر بود نتیجه بازی ۴ - ۲ شد. بعد پوچتینو اشتباه کرد همه هافبکاش رو کشید بیرون و مهاجم فرستاد تو که نتیجه اش رو هم دید.
اما بازی با چلسی: چلسی فصل رو با محرومیت شروع کرد، سیاست قرض دادن بازیکن جوان به تیمای دیگه بالاخره به دردشون خورد، مونت - آبرهام - توموری همه از بازیکنایی بودن که نظرمو به خودشون جلب کردن از چلسی و هر سه قرضی بودن که برگشتن به تیم خودشون. با این مدل بازیکنا شاید بشه تو لیگ با سلام و صلوات سهمیه گرفت ولی تو سی ال پاسخگو نیست. کار چلسی تا همینجا هم ارزشمند بود و باختشون اصلا نباید باعث ناراحتی هواداراشون بشه. اما بایرن؛ خط حمله بایرن فوق العادست ولی تو خط دفاع و هافبکشون به وضوح ضعف دارن. دیشب دیدیم که نویر هم آماده نیست و این موضوع براشون خطرناکه، با احترام نسبت به هواداراشون بایرن اون غولی که تصور می کنید نیست و کارشون جلوی بارسا و مخصوصا سیتی خیلی خیلی سخته ...

 

Mohammad Javad GH هم که یکی از جوانان خوش قلم طرفداری است، نوشت: 

اصلی ترین نکته از لحاظ تاکتیکی توی بازی بارسا ناپولی قمار بزرگ گتوزو بود که به رغم ابزار کاملی که برای دفاع ضد حمله در اختیار داشت ولی تصمیم گرفت بازی مالکانه ارائه بده که حقیقتا تا حدودی موفق هم بود ولی خب مشخصا با ضد حمله میتونستن آزار بیشتری به خط دفاع آشفته بارسا بدن. مرتنز اینسینیه و کایخون 3 بازیکن سرعتی که ب سادگی تو کورس میتونن پیکه رو محو کنن. تعیین کننده بازی کسی نبود جز کیکه ستین. مردی که به رغم تموم شدن مسی و سوارز بعد از دقیقه 70 جرات نکرد تعویضشون کنه. میشد 15 دقیقه پایانی با فاتی و پویگ و گریزمن و 442 لوزی بازی کرد و ضدحمله های درخشان و سرعتی زد ولی خب ستین انقدر بزدلانه عمل کرد که دقایق پایانی عملا داشت با یکی دو یار کمتر بازی میکرد.
داور سوت پنالتی رو که برای ناپولی زد یک لحظه تموم کامبکایی که خوردیم از جلو چشمام گذشتن از یه جایی به بعد هم نمیدونم چرا ولی مطمئن بودم که کامبک میخوریم.
راکیتیچ و سمد هم دیشب به خوبی نشون دادن چقدر به درد نخورن! بهترین اتفاق بازی برای من بازی کردن مونچو بود کسی که بعید میدونم پدر و مادرش بیشتر از من از بازی کردنش لذت برده باشن، حقیقتا نحوه دویدنش رو که میدیدم قند تو دلم اب میشد!
این بارسا توان برد بایرن رو داره ولی نه با این ترکیب ای کاش ستین پشت فاتی و پویگ و ارائوخو قایم شه و با بازی دادن به اینا فشار رو از روی دوش خودش برداره بایرن ناپولی نیست گنبری و لوا و دیویس و... با سرعتشون پیکه رو قورت میدن بهترین کار بازی دادن به ارائوخوییه ک بارها نشون داده چه استعداد تاپیه
امان از بارتومئو ای کاش مربی رو عوض میکرد ای کاش عوضش میکرد و به گارسیا پیمنتا فرصت می داد. این نکته رو هم دلم میخواد ذکر کنم که بارسای نیمه دوم یکی از تهوع اور ترین بارساهایی بود که دیدم؛ تیم شدیدا بی برنامه بود بازیکنا توپ میگرفتن نمیدونستن باید ضد حمله بزنن یا حفظ توپ کنن. برای من بارسا وقتی "تیم" میشه که بازیکنا بدونن وقتی صاحب توپن 9 گزینه دیگه به جز مسی دارن برای پاس!

Amin Italy هم خطاب به محمد جواد نوشت: چون تحلیل جالبی بود دوست داشتم جای نوشتن یه نقد جداگانه، به تحلیل شما جواب بدم. جواب امین را بخوانید؛

درباره ریسک گتوزو دقیقاً چیزی بود که خودم هم بهش فکر کردم و به این تنیجه رسیدم که شاید گتوزو به همون علت که شما استرس کامبک های این فصل رو داشتی سعی کرد تیمش رو با رویکرد مالکانه به زمین بفرسته. شاید فکر میکرد بارسا اگر تحت فشار قرار بگیره دچار استرس بشه و لطمه بخوره. اما تغییر تاکتیک به نظرم دقیقاً باید بعد از خوردن گل اول برای ناپولی اتفاق میفتاد و گتوزو تیم رو به حالت اصلی خودش توی دفاع برمیگردوند و از سرعت مرتنز و کایخون استفاده میکرد، مثل فینال کوپا ایتالیا یا بازی هایی که با اینتر توی کوپا داشت.
با این حال من ستایشش میکنم، چون از معدود مربی های ایتالیایی بود که توی نیوکمپ سعی کرد متفاوت بازی کنه همین جسارت رینو رو به خوبی نشون میده.
نکته ی دیگه عملکرد فابین رویز بود، خیلی وقت میشه که روی نیمکت میشینه و حس میکردم گتوزو میخواد آماده نگهش داره برای بازی با بارسا، توی ایتالیا کمتر بازی میکرد و دیشب هم میشد حدس زد تاکتیک های خاصی براش داره اما از بد ماجرا دو هافبک دیگه ناپولی اصلاً عملکرد خوبی نداشتن و توپ همش به کناره ها میومد.

 

عباس پرواز یکی دیگر از دوستانی که همیشه حضور پر رنگی در کارگاه های طرفداری دارد، نوشت:

بارسا دیشب نیمه دوم دقیقا رنگ و بوی دو سال اخیرو پیدا کرده بود؛ تیمی که حتی ضدحمله هم نمیزد و مسی تا محوطه خودی عقب اومده و سوارز کاملا خاموش! دقیقا جلوی لیور نیمه دوم و جلوی رم تقریبا کل بازی اینطوری بودن اما ناپولی توانایی استفاده از این فرصت رو نداشت. البته ترکیب بد گتوزو و تعویضای بدموقع هم بی تاثیر نبود. ناپولی از نظر مهره توانایی برگشتن رو داشت واقعا.

 

Milad COSTA 21 ❤️❤️ هم آخرین نقد را برای کارگاه نوشت:

بارسا همچنان با ستین بیماره و باید خون جدیدی ب باشگاه تزریق بشه......بارسا از سال 2013 توی نیوکمپ در لیگ قهرمانان متحمل حتی 1باخت هم نشده پس برد برابر ناپل نمیتونه برگ برنده ای برای ستین باشه و با حضور مسی قابل پیش بینی بود....بازیکنا اصلا ازش حساب نمیبرن خصوصا مسی که حرف اول توی رختکن میزنه...
بایرن بی شک مدعی اول سی اله و بازیش با چلسی تمرینی بیش نبود...به نظرم در صورت شکست بارسا جلوی بایرن که احتمالش خیلی زیاده، ستین به سرنوشت ساری دچار میشه..چیزی که حتی خود بازیکنا هم بهش تمایل دارن.

البته دوستان دیگری هم در کارگاه حضور داشتند که به دلیل انتخاب نام های کاربری غیرمتعارف امکان انتشار دیدگاه شان وجود نداشت. منتظر کارگاه بعدی طرفداری باشید.

پی نوشت: انتخاب خوره های فوتبال برای توصیف کاربرهای طرفداری، تعارف یا تعریف اضافه نیست. دوستانی که من در این مدت کوتاه شناخته ام، بیننده عادی و معمولی فوتبال نیستند، آنها با فوتبال می خوابند، با فوتبال بیدار می شوند، با فوتبال زندگی می کنند و با فوتبال نفس می کشند. به زودی برای خوره های فیلم هم در طرفداری برنامه داریم. می خواهیم هفته ای یک بار با هم در یک سینمای مجازی به تماشای یک فیلم سینمایی بنشینیم و به اصطلاح مثل خوره به جان آن فیلم بیافتیم و نقد و بررسی اش کنیم.

همچنین بخوانید:

حذف یووه و رئال در ایران چگونه کالبدشکافی شد؟

کارگاه مجازی طرفداری / لیگ قهرمانان را برای ما تحلیل کنید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازی با بایرن پایان نیمه اول بازی بارسلونا بازی مالکانه لیگ قهرمانان رو در اختیار بایرن مونیخ نیمه دوم دفاع بارسا بازی بایرن بازی بارسا دوم بایرن اما بایرن ناپولی رو برای بازی نظر من خط هافبک نبوغ مسی من بارسا بایرن هم پیش بینی خط دفاعی اما بازی ضد حملات توی نیمه بارسا هم بازی کنه بازی رو بازی ها باعث شد خط حمله برای ما خط دفاع یک بازی دو بازی دی یونگ تو دفاع ضد حمله تیم رو گل دوم ولی تو پاس گل توپ رو تیم ها باز هم دو تیم گل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند

باواریایی‌ها قصد دارند خیال خود را به طور بلند مدت از حفظ پدیده این‌ فصل‌شان، حفظ کنند. 

بایرن مونیخ تمایل دارد تا قرارداد جدیدی با الکساندر پاولوویچ امضا کند. 

طرفداری | به گزارش بیلد، قرارداد فعلی این بازیکن که حدود ۵ ماه قبل امضا شد، تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد ولی تمدید آن، مزایای اقتصادی بیشتری برای این هافبک جوان به همراه خواهد آورد. پاولوویچ که حتی توسط یولیان ناگلزمان به تیم ملی آلمان هم دعوت شده است، پاییز گذشته اولین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد. پاولوویچ ۱۹ ساله که محصول آکادمی بایرن مونیخ است، در فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا در ۱۵ مسابقه به میدان رفته است. او همچنین ۲ بازی در لیگ قهرمانان انجام داده و در مجموع این ۱۷ بازی، ۲ گل زده و ۲ پاس گل هم فرستاده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • رانگنیک: بایرن مونیخ با من تماس گرفته است
  • رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!
  • رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • پلی به گذشته - برتری 4-0 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/23) / فیلم
  • آغاز مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک
  • امیدواری بایرن: ستاره مصدوم بارسا مال ما!
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان با گل زیبای ماریو باسلر (1999/4/22) / فیلم