Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@22:05:53 GMT

دخالت پامپئو در انتخابات شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۳۹۱

دخالت پامپئو در انتخابات شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ

وزیر خارجه آمریکا با مداخله در امور داخلی چین، خواستار برگزاری هر چه سریعتر انتخابات شورای قانونگذاری در هنگ‌کنگ شد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر بار دیگر به مداخله در امور داخلی چین پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «آمریکا به کشورهای هم فکر خود در ابراز نگرانی درباره قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ و فرسایش حقوق اساسی و آزادی‌ها در هنگ‌کنگ می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید: نامه ۸۰ عضو کنگره آمریکا به «پامپئو» درباره بیروت

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «ما از هنگ‌کنگ می‌خواهیم تا انتخابات شورای قانونگذاری را هرچه سریعتر برگزار کند.»

«کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ اخیرا اعلام کرد که برای حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی مردم این منطقه در برابر خطر ویروس کرونا، انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ یک سال به تعویق می‌افتد.

شورای قانونگذاری (پارلمان محلی) هنگ‌کنگ ۷۰ کرسی دارد و آخرین بار سپتامبر ۲۰۱۶ انتخابات این شورا برگزار شد و قرار است سپتامبر سال ۲۰۲۱ این انتخابات برگزار شود. طبق گزارش‌ها، دولت محلی هنگ‌کنگ روز پنجشنبه هفته گذشته حضور و نامزدی ۱۲ سیاستمدار اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی را ممنوع کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. این در حالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین هنگ کنگ مایک پامپئو آمریکا چین شورای قانونگذاری هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند