Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود کاهش قیمت شماری از خودروها، نرخ برخی دیگر از خودرو‌ها رشد ۵۰۰ هزار تومانی تا هشت میلیون تومانی را تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا؛ در گروه صنعتی ایران‌خودرو، سه خودرو کاهش قیمت را تجربه کردند، به طوری که قیمت سمند ال. ایکس در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته با یک میلیون تومان افت مواجه شد و از ۱۴۵ میلیون به ۱۴۴ میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین هایما اس۷ مونتاژی ایران خودرو با افت سه میلیون تومانی در ۵۵۷ میلیون تومان تثبیت شد و قیمت هر دستگاه رانا با کاهش دو میلیون تومانی به ۱۶۲ میلیون تومان رسید.

برپایه این گزارش، امروز هر دستگاه سمند سورن بدون تغییر قیمت نسبت به چهارشنبه گذشته به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۴۳ میلیون تومان، پژو پارس با موتور TU۵ بدون تغییر به ۲۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بدون تغییر به ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با رشد چهار میلیون تومانی به ۲۰۴ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ وی هشت با رشد یک میلیون تومانی به ۱۹۵ میلیون تومان رسید.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۷ دستی بدون تغییر قیمت به ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با رشد هشت میلیون تومانی به ۳۱۸ میلیون تومان، دنا معمولی با افزایش ۶ میلیون تومانی به ۲۱۸ میلیون تومان و هر دستگاه دنا پلاس بدون تغییر قیمت به ۲۶۲ میلیون تومان رسید.

امروز و در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۱۱ در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به ۹۳.۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ بدون تغییر به ۸۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۱.۵ میلیون تومان، تیبا صندوق دار بدون تغییر به ۹۶ میلیون تومان، تیبا ۲ با رشد ۱.۵ میلیون تومانی ۱۰۹ میلیون تومان و ساینا بدون تغییر ۱۰۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

این در حالی است که بازار خودرو در رکود کامل به سر برده و در عمل خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

پیش از این، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: با اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته بخصوص منطقی سازی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها و افزایش عرضه و کنترل نرخ ارز، بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود.

"حسین مدرس خیابانی" با بیان اینکه قیمت خودرو‌های داخلی نیز متاثر از نرخ ارز شده است، تاکید کرد: اگر با تلاش‌های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای متعادل کردن بازار، عرضه خودرو را افزایش داده ایم، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد تحویل خودرو به مشتریان افزایش یافته، همچنین تعداد خودرو‌های ناقص خودروسازان ۷۱ درصد کاهش یافته و میزان تعهدات معوق در اکثر خودرو‌ها صفر شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالا‌ها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت خودرو میلیون تومان رسید میلیون تومانی ۵ میلیون تومان بدون تغییر خودرو ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو

نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روز‌ها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودرو‌ها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودرو‌ها را کشیدند.

به گزارش خبر آنلاین، برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت: «کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین، اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودرو‌ها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت: «این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود، اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی