Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:16:34 GMT

محنت دوچرخه سوارهای قم را پایانی هست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۴۳۲

محنت دوچرخه سوارهای قم را پایانی هست؟

ایسنا/قم با وعده اخیر شهرداری قم یک ماه دیگر گشایش بسیار مناسبی در زمینه راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری در شهر ایجاد می شود.

عباس ذاکریان در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به استقبال شهروندان قم از دوچرخه اظهار داشت: برای اولین بار طرح جامع دوچرخه در سطح شهر توسط شهرداری تهیه شد و مصوبه شورای هماهنگی استان را اخذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حدود ۱۸۰ کیلومتر از خیابان های شهر در طرح جامع مسیر ویژه دوچرخه پیش بینی شده است.

ذاکریان تصریح کرد: تنها مدل حمل و نقلی که در ایام کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برخلاف حمل و نقل عمومی بر آن تاکید شد، استفاده از دوچرخه در سطح شهر است.

وی بیان کرد: با طرح فاصله گذاری اجتماعی عملاً استفاده ازحمل و نقل عمومی از رونق افتاد، اما استقبال شهروندان از دوچرخه افزایش چشمگیری دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دلیل همین استقبال شهروندان به ویژه در ایام کرونایی، فروش ۴ ماهه دوچرخه در قم، معادل یک سال گذشته است.

ذاکریان عنوان کرد: بسیاری از کشورها شاخصه‌های استفاده از دوچرخه در ایام کرونا را در نظر گرفتند و بخشی از مسیرهای خیابان‌ها را به طور موقت به دوچرخه اختصاص دادند.

وی گفت: طرح شهرداری در مورد ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از دوچرخه آماده است و تا ماه آینده راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه به طور موقت و در ادامه برای درازمدت در قم احداث می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید به سمت و سوی استفاده آسان از دوچرخه در سطح شهر حرکت کند تا در جهت حفظ سلامت شهروندان بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم دوچرخه سواری شهرداری قم حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید

به گزارش خبرنگار مهر، اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب شیر به همراه هیئت‌های دوچرخه سواری، کوهنوردی و ورزش‌های همگانی همایش منطقه‌ای گسترده ای را ساعت ۶ صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت به یاد ورزشکار فقید زنده یاد علیرضا خداشناس برگزار می‌کند.

اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب شیر تا فردا چهارشنبه ثبت نام خود از این همایش ورزشی را ادامه خواهد داد. تاکنون استقبال گسترده ای از این همایش شده است که نگاه اهالی ورزش دوچرخه سواری در رشته کوهستان را به خود اختصاص داده است.

زنده یاد علیرضا خداشناس یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران استان آذربایجان شرقی بود که آبان ماه سال گذشته در یک سانحه ورزشی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 6086861

دیگر خبرها

  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی