Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس بنیاد مستضعفین شب گذشته در گفت و گویی تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد موضوعاتی را در باره املاک این بنیاد مطرح کرد که در این بین نام تعدادی از شخصیت های سیاسی نام آشنا مانند غلامعلی حدادعادل، احمدی نژاد، علیرضا زاکانی، معصومه ابتکار و شهین‌دخت مولاوردی به میان آمد.

صادق زیباکلام در این باره گفت: «انتخابات آینده، جولانگاه اصولگرایان است از همین الان باید آن‌ها را پیروز انتخابات دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان دچار ریزش شده و در این انتخابات مانند انتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد؛ بنابراین همه رقابت از آن اصولگرایان است.»

او افزود: «نکته دوم در این وضعیت رقابت بین طیف‌های اصولگراست. سوال مهم این است که چهار جریان اصلی یعنی معتدل، میانه‌رو، تحول خواه، جبهه‌پایداری و حامیان احمدی‌نژاد می‌توانند با یکدیگر بر سر یک نفر ائتلاف کنند و او را به عنوان نامزد اصلی و برای گرم کردن بازار انتخابات چند فرد دیگر هم معرفی نمایند؟ به نظر من چنین چیزی شدنی نیست و این چهار جریان نمی‌توانند روی یک فرد ائتلاف کنند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: "جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد، ممکن است ائتلاف کنند. نامزد اصلی آن‌ها هم آقای احمدی‌نژاد خواهد بود؛ که هر دو گروه او را قبول دارند و همچنین نفوذ خوبی هم در بدنه اصولگرایان و تحول‌خواهان دارد. اما احتمالا احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود. اگر نتوانند صلاحیت احمدی‌نژاد را تائید کنند قطعا فردی را انتخاب می‌کنند که مورد توافق اکثریت جبهه‌پایداری و احمدی‌نژادی‌ها باشد. پرویز فتاح از جمله شخصیت‌هایی است که این دو گروه می‌توانند روی او به توافق برسند، البته افراد دیگری همچون مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی هم می‌توانند رقیب فتاح شوند."

زیباکلام در تحلیل سخنان فتاح گفت: «شاید اظهارات شب گذشته او در تلویزیون درست باشد، اما بیشتر خوراک تبلیغاتی است. آقای فتاح شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس خود را در دست گرفته و انتقاد از چهره‌های سیاسی و نهادها را می‌توان آغاز ثبت‌نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانست. با این حال او نامزد اول تندروها نیست و نامزد اول همچنان محمود احمدی‌نژاد است، اگر نتوانند او را وارد انتخابات کنند، فتاح گزینه بعدی است.»

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا فتاح اینچنین بی‌محابا از حدادعادل به عنوان چهره کلیدی اصولگرایان انتقاد کرد، گفت: «فتاح می‌داند هر چقدر درباره حداد عادل بد حرف بزند از منظر انتخاباتی اتفاقا خوب است. چرا که ممکن است برخی سران اصولگرا رنجیده شوند، اما آرای پوپولیستی مورد نیاز را به دست می‌آورد. در حال حاضر هدف نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات سران اصولگرا نیستند، بلکه کسب محبوبیت در میان مردم است، که با اینگونه حرف‌ها زمینه آن فراهم می‌شود.»

منبع: فرارو

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زیبا کلام پرویز فتاح رییس جمهور ایران احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت

فاکس نیوز نوشت جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی، اولین آمریکایی یهودی تبار بود که برای یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد معاون اول رییس جمهوری شد.

خانواده لیبرمن در بیانیه‌ای علت مرگ این سناتور سابق ایالت کنکتیکت در عصر چهارشنبه را عوارض ناشی از زمین خوردگی اعلام کردند.

وی ابتدا از سوی حزب دموکرات به مجلس سنا راه یافت و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان یک نامزد مستقل کرسی مجلس سنا را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان اولین سیاستمدار یهودی، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری برای «ال گور» و حزب دموکرات شد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۴ برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد، اما پس از یک نمایش ضعیف در انتخابات مقدماتی اولیه، از نامزدی انصراف داد.

لیبرمن به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن و از ضدایرانی‌ترین سناتور‌های آمریکایی شناخته می‌شود.

وی همچنین در زمره مقام‌های آمریکایی بوده که خواستار فشار و تحریم بیشتر ایران بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اینکه لیبرمن دموکرات بود، اما در چند موضوع مهم از جمله جنگ در عراق بر خلاف این حزب رای داد و در سال ۲۰۰۶ نیز هنگامی که قصد داشت برای آخرین بار نامزد سناتوری در کنگره شود، به طور مستقل و بدون وابستگی حزبی در رقابت‌ها شرکت کرد و پیروز شد.

لیبرمن در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز برخلاف موضع حزب دموکرات، به جای باراک اوباما از جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

منبع :ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سکوتِ خبرساز احمدی نژاد؛ او منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • سکوتِ خبرساز محمود احمدی نژاد /او منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • سکوتِ خبرساز محمود احمدی نژاد /معجزه هزاره سوم منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • پشت‌پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • افشاگری داور مسابقه از پیشنهاد رشوه
  • پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی