Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت "لایحه در خصوص اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزت ریلی ایران(متران)" موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست بیست و نهمین جلسه شورا، بررسی یک فوریت لایحه در خصوص اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت تشکیل شرکت مهندسی تأمین تجهیزت ریلی ایران (متران) در دستور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین جلسه، علی امام، مدیر عامل شرکت متروی تهران در خصوص تشریح یک فوریت این لایحه، گفت: پیرو ماده ۵۴ قانون برنامه ۵ ساله ششم، دولت موظف است با حمایت از داخلی سازی صنعت ریلی در بخش مترو، تا پایان برنامه ۵ ساله میزان داخلی سازی را به ۸۵ درصد برساند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در سال گذشته قراردادی فی مابین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران منعقد شد که شرکت مترو به نمایندگی از شهرداری تهران و به عنوان مجموعه‌ای که بیشترین نیاز را چه در حال و چه در آینده در کشور از نظر قطار مترویی دارد، این بحث را متکفل شود، تا از همه ظرفیت‌های داخلی برای بومی سازی رام قطار مترو استفاده شود.

امام خاطر نشان ساخت: در این راستا کارگروهی تشکیل شد که متعاقب آن در یک سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورد. با استفاده از ظرفیت‌های مهندسی داخل کشور، شرکت‌های واگن ساز، دانش بنیان و جهاد دانشگاهی این بحث را پیش ببرند.

امام تاکید کرد: البته در حال حاضر این قرارداد تنها برای ساخت یک رام قطار مترو (قطار و واگن‌های متعلقه آن) منعقد شده. ولی باید این امر استمرار داشته باشد، تا بتوانیم نیازهای کلان شهرها به قطارهای مترو را با استفاده از ظرفیت داخلی برآورده سازیم.

مدیر عامل شرکت مترو تهران در ادامه افزود: بر اساس پیشنهاد اداره کل مجامع شهرداری تهران، برای تشکیل این شرکت (مهندسی تأمین تجهیزات ریلی ایران) بهتر است از شرکت‌هایی که فعال نیستند، استفاده شود و لذا برای این منظور شرکت "پارک آبی آزادگان" که مدت‌ها می‌شود فعالیتی ندارد، در نظر گرفته شده است. لذا در اینجا بحث تشکیل مطرح است، نه تأسیس.

وی ادامه داد: بعد از طی مراحل قانونی این شرکت غیر فعال، به این شرکت تغییر ماهیت پیدا خواهد کرد. و امیدواریم محوری باشد برای داخلی سازی واگن با سطح ۸۵ درصد.

امام افزود: در حال حاضر در شرکت‌های واگن سازی و مترو سطح بومی سازی قطار مترویی ۳۰ تا ۳۵ درصد است. ما امیدواریم این حرکت، یک حرکت مبتنی بر حمایت از صنایع داخلی باشد، تا تلاشی به عمل آید برای استفاده از همه ظرفیت‌های مهندسی، در حمایت از صنعت داخلی مترویی و نیز ورود شرکت‌های بزرگ قطعه سازی.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد یک رام قطار از خارج وارد می‌شود. اگر می‌خواهیم قیمت ساخت قطار مترو در داخل معقول باشد، مستلزم این است که در آینده نزدیک قرارداد انبوه سازی با این شرکت (مهندسی تأمین تجهیزات ریلی ایران (متران)) بسته شود، و شرکت‌هایی که در تولید یک رام قطار ملی مشارکت دارند، وقتی مطمئن شوند قرارداد انبوه سازی دارند، به این امر به عنوان یک عامل اثر گذار در کاهش قیمت نهایی نگاه می‌کنند، و این امر در کاهش قیمت اثر گذار خواهد بود.

کد خبر 437992

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مترو تجهیزات مترو شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری تهران ریلی ایران قطار مترو رام قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب‌های قدر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، رضا محمد نژاد روز چهارشنبه اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت ۲ بامداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین‌ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه مترو تهران در دیگر شب‌های قدر نیز گفت: در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان (یکشنبه ۱۲ و سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳) هم سرویس‌دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب‌های قدر در خط پنج تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات‌رسانی شبانه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • خدمات ویژه مترو در شب‌های قدر | مترو تا ۲ بامداد فعالیت می‌کند
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر
  • تغییر در ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است