Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان به فرماندار مرکز این استان مأموریت داد: برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی، باید نماینده ثابت از سوی فرمانداری بندرعباس در مبادی ورودی و خروجی و حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی استان استقرار یابد تا در این خصوص کنترل جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در ستاد ملی کرونا اظهار کرد: برای تداوم روند کاهش ابتلا به کرونا در هرمزگان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری و عدم برگزاری تجمعات با جدیت از سوی مردم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم که این امر نتیجه رعایت مناسب توصیه ها و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، عدم برگزاری تجمعات و مراسمات عروسی و ختم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اینکه روند نزولی و کاهش ابتلا به کرونا در هرمزگان ادامه پیدا کند، باید همچنان مردم با جدیت تمامی توصیه ها و اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، در خانه ماندن و عدم حضور در مکان های عمومی را رعایت کنند.

همتی ادامه داد: در تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله ادارات، سازمان ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، کارگاه ها، پاساژها، بازارها و اصناف مختلف باید همچنان با دقت و جدیت تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد.* 

وی عنوان داشت: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مجازات هایی برای متخلفان پروتکل های بهداشتی در حال تدوین است تا این مجازات ها موجب ضمانت اجرایی رعایت این دستورالعمل ها باشد و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.* 

نماینده عالی دولت در هرمزگان اضافه کرد: تمامی مدیران و مسئولان وظیفه دارند بر محیط کار حوزه خود نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت عملکرد ضعیف مدیران ضمن تذکر جدی به آنان، برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت.* 

همتی بیان داشت: بازرسی ها و نظارت ها باید همچنان به صورت گسترده، منظم و مستمر تداوم داشته باشد و برگزاری هرگونه تجمع، از جمله مراسم های عروسی، ختم و دورهمی ها همچنان در سراسر هرمزگان ممنوع است.* 

وی گفت: برای اینکه ابتلا به بیماری کرونا همچنان کاهش یابد، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مورد تأکید است و مردم باید به دقت این موارد را رعایت کرده و نیز از تجمعات جلوگیری کنند و سفرهای غیرضروری نداشته باشند و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.* 

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی، باید نماینده ثابت از سوی فرمانداری بندرعباس در مبادی ورودی و خروجی و حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی استان استقرار یابد تا در این خصوص کنترل جدی صورت گیرد.* 

همتی تصریح کرد: از اهالی رسانه در استان هرمزگان به جهت اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب در مقابله با کرونا، تشکر و قدردانی می نمایم و شورای اطلاع رسانی استان، شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان، صداوسیما و سایر رسانه‌ها، روند آگاهی بخش و آموزش مردم در راستای رعایت توصیه ها را همچنان ادامه دهند و برنامه های نوین به مناسبت ماه های محرم و صفر نیز ارائه و تدوین شود.*

انتهای پیام/ 88055 

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان بیماری مدیریت دکتر همتی استاندار هرمزگان باید همچنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون به بیش از ۲ هزار و ۳۳۶ نفر از گروه های هدف مراجعه کننده به آزمایشگاه‌ها و مراکز فعال تحت پوشش این معاونت خدمات آزمایشگاهی ارائه شد.

عبدالجبار ذاکری اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون به بیش  از ۲ هزار و ۳۳۶ نفر از گروه های هدف مراجعه کننده به آزمایشگاهها و مراکز فعال تحت پوشش این معاونت خدمات آزمایشگاهی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماریها در نظام مراقبت های بهداشتی،در مراکز تحت پوشش این معاونت بصورت مستمر خدمات پاراکلینیکی به کلیه گروه های سنی ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: از جمله این خدمات آزمایشات غربالگری پیش از ازدواج، آزمایشات غربالگری سلامت نوزادان ،تشخیص موارد مشکوک به مالاریا، آزمایشات دوره ای زنان باردار، موارد تشخیصی بیماریهای تنفسی، موارد شناسایی و تشخیص بیماری‌های منتقله از آب و غذا و ... که از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶دهزار و ۷۵۴ آزمایش در آزمایشگاه های بهداشتی تحت پوشش این معاونت انجام شده است.

از ۲ هزار و ۳۳۶ مورد مراجعه به مراکز تحت پوشش این معاونت، تعداد ۴۹۲ مورد مربوط به مراجعات غربالگری سلامت نوزادن، ۴۱۰ مورد مربوط به موارد مشکوک به مالاریا، ۳۲ مورد مربوط به موارد مشکوک به سل و ۴۱ مورد مربوط به موارد مشکوک به بیماریهای تنفسی ( کووید ،آنفلوآنرا و... ) می‌باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پخش زنده مراسم نخستین شب قدر در هرمزگان
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در هرمزگان
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس اعلام شد
  • مجازات «تابوت» در انتظار عاملان حمله تروریستی مسکو
  • اجرای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد ماموریت فوریت های پزشکی در کردستان
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند