Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی علیزاده ستاره پیشین استقلال گفت: اگر قرار است فرهاد مجیدی را نگه دارند باید مشاوری قوی مثل مرحوم پورحیدری در کنار او باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم فوتبال مس رفسنجان دو هفته مانده به پایان مسابقات لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرد و از این پس برای قهرمانی تلاش می‌کند. هفته‌‌ها صدرنشینی این ذهنیت را برای همه فوتبال‎دوستان به‎وجود آورده بود که این تیم لیگ برتری می‌شود ولی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات لیگ ابهاماتی را به‎وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی تصور می‌کردند شروع مجدد مسابقات لیگ آزادگان شاید به ضرر این تیم که ماه‌‌ها صدرنشین بود، تمام شود. این نگرانی برای رفسنجانی‌‌ها وجود داشت که وقفه به‎وجودآمده معادلات را بر هم بزند و این تیم از شرایط ایده‎آل فاصله بگیرد ولی آنها که از ابتدای فصل خیز بلندی برای قهرمانی برداشته بودند تسلیم نشدند و کرونا هم نتوانست مانع صعودشان به لیگ برتر شود. این درحالی است که مس کرمان هم شانس خوبی برای صعود به لیگ برتر دارد و اگر گل‏گهر نیز ماندنی شود، فصل بعد شاهد حضور سه تیم کرمانی در لیگ برتر خواهیم بود و از نظر مدیر تیم مس رفسنجان، استان کرمان پتانسیل داشتن سه تیم در لیگ برتر را دارد. مصاحبه علی علیزاده را در ادامه می‌خوانید.

صعود زودهنگامی بود. چطور هفته‌‌ها و ماه‌‌ها صدرنشین بودید؟

این صعود را به همه دوستداران تیم مس رفسنجان تبریک می‌گویم. ۱۳ ماه از فصل جاری گذشت. ماه‌‌های سخت و پرفرازونشیبی بود. خیلی سخت بود بتوانیم تیم را ۲۵ هفته در صدر جدول نگه داریم ولی مربی و مدیران ما این کار را با همت بازیکنان انجام دادند. جا دارد از مربی تیم‎مان به‎خاطر این صعود تشکر کنم.

ربیعی در آخرین روز‌های قبل از شروع مسابقات به شما اضافه شد، آیا موفق شدید خواسته‌هایش را برآورده کنید؟

ما قرار بود با یک مربی خارجی لیگ را شروع کنیم و همه تمرکزمان روی برنامه‌‌ها و بازیکنان موردنظر او بود ولی ۱۲ روز مانده به شروع لیگ، ربیعی به رفسنجان آمد. در این فرصت کوتاه تلاش کردیم بازیکنان موردنظر ربیعی را جذب کنیم. حتی کارت سه تن از بازیکنان‎مان نیم‏ساعت قبل از بازی اول لیگ صادر شد. به هر حال شروع کردیم و شروع خوبی بود. این روند را پله‏پله ادامه دادیم تا به قهرمانی در نیم‏فصل مسابقات ختم شد.

به‏ دلیل صدرنشینی پیاپی صعود تیم‎تان قابل پیش‏بینی بود؛ هیجان لازم را داشت؟

برای ما هیجان‌انگیز بود. چون در ابتدای فصل با کمک ربیعی برنامه‎ای سه ساله برای صعود به لیگ برتر تنظیم کردیم. قرار نبود تیم‎مان در اولین سال این برنامه صعود کند. ولی کادری قوی بالای سر این برنامه بود وخیلی زود موفق شدیم شرایط صعود را فراهم کنیم. ازاین‎رو در یک سال اول برنامه‎ای برای صعود نداشتیم و وقتی این اتفاق افتاد خیلی خوشحال شدیم.

برنامه‌تان برای لیگ برتر چیست؟

با مدیرعامل صنایع مس ایران صحبت کردم. او به ما اطمینان داد این تیم را در لیگ برتر حمایت می‌کند. ازاین‏رو در تدارک تامین زیرساخت‌‌های لازم ازجمله ورزشگاه محل برگزاری بازی‌‌ها برای حضور در لیگ برتر هستیم. همه‎چیز آماده است تا در مهرماه میزبان خوبی برای رقبای لیگ برتری باشیم.

مگر صنایع مس دولتی نیست؟ چطور می‌خواهید از کمک دولت در لیگ برتر استفاده کنید؟

نمی‎دانم در تیم‌‌های لیگ برتری چه خبر است ولی صنایع مس ایران را با جا‌های دیگر مقایسه نکنید. من کاری به باشگاه‌‌های دیگر ندارم. ولی درمورد باشگاه خودمان می‌توانم با اطمینان بگویم که صنایع مس هر بودجه‏ای که خواستیم را در اختیارمان قرار داد. حتی گاهی بودجه بیشتری به ما دادند و هرگز چیزی کم نبوده است. اگر قرار بود موانعی برای کمک به باشگاه ما وجود داشته باشد قول نمی‌دادند. حتی بودجه‌بندی مخارج سال آینده تیم ما انجام شده است. روی این قول‌‌ها حساب کردیم و با توجه به قول‌‌هایی که دادند به‎محض اینکه دو بازی باقی‏مانده تمام شود برای جذب بازیکنان موردنظر سرمربی تیم‎مان اقدام می‌کنیم.

با بازیکن خاصی مذاکره کرده‎اید؟

کادرفنی و کادر مدیریت خوبی در باشگاه ما مشغول فعالیت هستند. در همه زمینه‌‌ها مشاوران خوبی وجود دارند. ربیعی برنامه خوبی به ما ارائه داده است. در این برنامه لیستی از بازیکنان لیگ یک و لیگ برتر هم وجود دارد ولی اخلاقی نیست در شرایط فعلی که هنوز دو هفته به پایان لیگ آزادگان باقی است با بازیکنان دیگر تیم‌‌ها صحبت کنیم. ازاین‎رو منتظر سوت پایان لیگ دسته اول هستیم، به‎محض اینکه مسابقات تمام شود با آنها مذاکره می‌کنیم و نفرات مجرب و قابل‏قبولی را به این تیم می‌آوریم. حتی اگر ربیعی بخواهد با همین نفرات وارد لیگ برتر شود خواسته او را برآورده کرده و با همه بازیکنان تمدید خواهیم کرد. با این‏حال معتقدم اسکلت اصلی تیم باید حفظ شود و لازم است چند مهره تاثیرگذار و لیگ برتری به ما اضافه شوند.

با وجود صعود به لیگ برتر انگیز‌ه‌ای برای قهرمانی در لیگ آزادگان دارید؟

هدف اصلی ما صعود به لیگ برتر بود و در مرحله دوم به دنبال قهرمانی هستیم. شک نکنید دو بازی بعدی را با تمام قوا به میدان می‌رویم تا جام قهرمانی را با افتخار بالای سر ببریم.

درصورت صعود مس کرمان فکر می‌کنید استان کرمان ظرفیت حضور سه تیم در لیگ برتر را دارد؟

بله، استان ما این ظرفیت را دارد که بخواهد سه تیم لیگ برتری داشته باشد. شک نکنید اگر مس کرمان هم در کنار تیم ما و تیم گل‏گهر به لیگ برتر بیاید، استان ما این پتانسیل را دارد تا هر سه تیم را ساپورت کند. شاید برخی اختلاف‌‌ها دلیل غیبت تیم‌‌هایی مثل ما یا تیم‌‌های کرمانی در لیگ برتر طی سال‌‌های قبل بود. بااین‏حال مدیریت قوی شکل گرفته و امیدوارم سال آینده نمایندگان خوبی برای استان‎مان باشیم.

ربیعی در کادرفنی می‌ماند؟

قراردادمان را در اسفندماه سال قبل با محمد ربیعی تمدید کردیم و می‌خواهیم او بماند. قطعا سعی می‌کنیم او را حفظ کنیم. چون صعود به لیگ برتر خیلی سخت است ولی بقا در این لیگ سخت‌تر است. ازاین‎رو ما سعی می‌کنیم استخوان‌بندی تیم را حفظ کنیم. البته با توجه به احوالات لیگ برتر تیم مس رفسنجان را تقویت خواهیم کرد. از طرفی اصرار داریم سرمربی تیم‎مان بماند، اسم‌‌هایی که برای سرمربیگری مطرح می‌شود برای تیم‌‌های دیگر است و ربطی به باشگاه ما ندارد. ما دوست داریم با ربیعی ادامه دهیم مگر اینکه خودش نخواهد.

دلال‌‌ها بیشتر اطراف تیم‌‌هایی که لیگ برتری می‌شوند، هستند و ممکن است حامیان دیروز به مخالفان امروز تبدیل شوند؟

اگر مثلث مدیریت، کادرفنی و منابع انسانی در تیم ما حفظ شود، می‌توانیم در لیگ برتر هم موفق شویم. ما با حفظ همین مثلث به لیگ برتر صعود کردیم. اگر باز هم روی این مثلث حساب کنیم می‌توانیم در لیگ برتر موفق باشیم. منظور من از مدیریت علاوه‏بر مدیران باشگاه، مسئولان شهری و سیاسی و دولتی هستند. خداراشکر در فصل جاری همدلی در تیم و کل شهر وجود داشت. شک نکنید در لیگ برتر نیز همین اتفاق رخ می‌دهد. استاندار، فرماندار، امام‏جمعه و همه مسئولان بزرگ و کوچک استان کمک کردند تیم به لیگ برتر صعود کرد. شک نکنید در لیگ برتر هم این همدلی وجود خواهد داشت چون ما امتحان پس دادیم و اگر از این جمع کسی پایش را عقب بکشد یک جای کار لنگ می‌زند و اتحادمان به خطر می‌افتد.

از مس فاصله بگیریم. به‎عنوان بازیکن سابق استقلال اوضاع این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من استراماچونی تیم را خودش بست، باید او را حفظ می‌کردند. یکی از دلایلی که فرهاد مجیدی نتیجه نمی‌گیرد، همین است. او تیم را خودش نبست و شناخت آنچنانی نسبت به همه بازیکنان نداشت. من فکر می‌کنم استقلال ثبات مدیریت نداشت و به همین دلیل نتوانست استراماچونی را حفظ کند. اگر این مربی می‌ماند شک نکنید استقلال شانس اصلی قهرمانی بود. فصل جاری برای استقلال از دست رفت، از این پس باید برای فصل آینده برنامه‏ریزی کنند. مدیریت قوی لازم است تا استقلال را در جایگاه اصلی خودش بنشاند؛ چراکه جایگاه فعلی برای استقلال زشت است.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی باید بماند؟

اگر قرار است فرهاد مجیدی را نگه دارند باید مشاوری قوی مثل مرحوم پورحیدری در کنار او باشد. مجیدی تجربه لازم را ندارد. از طرفی باید به این مربی زمان دهند. اگر می‌خواهند مربیان جوان ایده‌‌های نو را مطرح کنند باید به آنها زمان دهند. مجیدی از خانواده استقلال است و باید زمان دهند تا موفق شود. ایراد اصلی تیم استقلال بی‌ثباتی باشگاه استقلال است.

به نظر شما هم وزارت ورزش با حمایت‌هایش از باشگاه پرسپولیس باعث تضعیف تیم استقلال شد؟

قبول ندارم، ما باید واقعیت را بپذیریم . حدود چهار سال است بازیکنان تیم پرسپولیس در کنار هم بازی می‌کنند. از زمانی که برانکو به این تیم آمد آنها هر سال قوی‎تر و باثبات‌تر شدند. اسکلت این تیم حفظ شد و ۸۰ درصد از بازیکنان مدت‌‌هاست در کنار هم هستند. در تیم استقلال این‏طور نیست. استقلالی‌‌ها نه اسکلت تیم‌شان را حفظ کردند و نه بازیکن باتجربه‎ای مثل جلال حسینی دارند و نه مرد مقتدر و قلدری مثل کریم باقری روی نیمکت این تیم نشسته است. با همه احترامی که برای دوستانم در تیم استقلال قائل هستم ولی باید پذیرفت کادرفنی نیاز به افراد قوی دارد و باید تقویت شود. بار فنی این تیم قوی نیست و نیاز به تجربه دارد. حتی بازیکنان باتجربه نیاز دارد. استقلال کوچک نیست و خیلی هم بزرگ است. به نظر من باید واقع‎گرا باشیم و قهرمانی را به باشگاه پرسپولیس تبریک بگوییم. این حرف‌‌ها هم که وزیر دخیل بوده، درست نیست. آیا باشگاه استقلال به لحاظ مالی مشکل داشته است؟ من این حرف‌‌ها را نمی‌پذیرم و معتقدم تیم‌‌ها باید در زمین قدرت خود را نشان دهند.

فرهیختگان

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر علی علیزاده استراماچونی فرهاد مجیدی استقلال استراماچونی استقلال علی علیزاده فرهاد مجیدی لیگ برتر صعود به لیگ برتر لیگ آزادگان تیم استقلال فرهاد مجیدی لیگ برتر مس رفسنجان لیگ برتری شک نکنید ازاین رو صنایع مس تیم مان تیم ما سه تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه سنگین استون‌ویلا به شانس قهرمانی آرسنال

توپچی‌های لندن با قبول شکست خانگی برابر تیم چهارم جدول، شانس خود برای کسب نخستین قهرمانی‌شان در لیگ برتر انگلیس از سال ۲۰۰۳ را کاهش دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌‌های هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر انگلیس، امشب

(یکشنبه) از ساعت 19 به وقت تهران آرسنال در خانه خود به مصاف استون‌ویلا رفت و این بازی را برخلاف انتظار با نتیجه 2 بر صفر باخت.

آرسنال تا اواخر بازی هر چه زد به در بسته خورد و در نهایت این استون‌ویلا بود که در عرض سه دقیقه دو بار به گل رسید و توپچی‌ها را غافلگیر کرد. گل نخست این تیم در دقیقه 84 توسط لئون بیلی و دومین گل در دقیقه 87 به وسیله اوله واتکینز رقم خورد.

با توجه به باخت خانگی لیورپول مقابل کریستال پالاس که ساعاتی قبل از این بازی برگزار شد، آرسنالی‌ها با همان 71 امتیازی که از قبل داشتند به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به قرمزپوشان مرسی‌ساید در رده دوم جدول باقی ماندند و در این میان همه چیز به سود منچسترسیتی تمام شد که به لطف پیروزی روز گذشته‌اش 73 امتیازی و صدرنشین شده بود.  در همین حال استون‌ویلا به لطف پیروزی‌اش در ورزشگاه امارات، 63 امتیازی شد و با افزایش فاصله‌اش با تاتنهام رده پنجمی به 3 امتیاز، شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده افزایش داد.

شوک بزرگ؛ لیورپول باخت و از منچسترسیتی جا ماند

این اتفاقات در حالی رخ داد که تنها 5 هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده است و البته هر سه مدعی قهرمانی 32 بازی انجام داده‌اند.

در تنها بازی باقیمانده از هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر انگلیس، فردا شب از ساعت 22:30 چلسی میزبان اورتون خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • صعود علیزاده و میرزازاده به فینال قهرمانی آسیا/ شانس ۳ طلا و ۲ برنز ایران در ۵ وزن نخست
  • شانس قهرمانی سیتی ۷۰ درصد شد
  • شانس استقلال بیشتر از پرسپولیس است |‌ پیشنهاد داشتم و قطعا به این مهم فکر می‌کنم!
  • شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است
  • 66 عددی که قهرمانی را از لیورپول گرفت!
  • پیش‌بینی اوپتا؛ منچسترسیتی تاریخ‌سازی می‌کند
  • ضربه سنگین استون‌ویلا به شانس قهرمانی آرسنال
  • روشن:  شک نکنید استقلال می‌تواند به قهرمانی برسد
  • مهم‌ترین تفاوت پرسپولیس و استقلال در رقابت قهرمانی
  • مهمترین تفاوت پرسپولیس و استقلال در رقابت قهرمانی