Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: اگر بخواهیم حقوق شهروندی نهادینه شود، باید نگاه به خبرنگاران تغییر کند و آن‌ها را به‌ عنوان یک مچ‌گیر نبینیم.

مسلم ساقی، ۱۹ مرداد ماه، در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر عنوان کرد: خبرنگاران فداکارانه در انعکاس اخبار، به خصوص در مواقع بحرانی، سخت تلاش کرده و جزو اولین نفراتی هستند که برای انعکاس خبر در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اکنون که جامعه بشری درگیر ویروس کرونا شده، قطعا اگر ظرفیت حوزه خبری برای انعکاس اخبار مرتبط با وضعیت موجود و اقداماتی که باید برای پیشگیری صورت گیرد و همچنین تلاش‌های پزشکان و پرستاران نبود، بخشی از اقدامات گفته نمی‌شد و مغفول می‌ماند و اثر بخشی خود را نداشت.

ساقی افزود: با تصمیمات کارشناسی شده‌ای که گرفته شده، ویروس کرونا در کاشمر نسبت به دیگر شهرستان‌ها بهتر مدیریت شد؛ اگرچه در بدترین حالت ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهید مدرس تکمیل نشده ولی برای اولین مرتبه در پیک دوم ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو تکمیل گردید.

وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده اکنون تخت‌های آی‌سی‌یو خالی شده و فقط ۱۴ نفر در بیمارستان شهید مدرس بستری هستند، اظهار کرد: در شهرستان‌های هم‌جوار وضعیت بسیار بدتر است.

فرماندار کاشمر مطرح کرد: خبرنگاران باید وامدار صداقت و امانت باشند. نشریات مکتوب شهرستان کاشمر بعد از مشهد در استان خراسان از نظر نظم در انتشار سرآمد است. اگر بخواهیم دموکراسی پیاده شود، حوزه اطلاع‌رسانی و فعالیت اصحاب رسانه قطعا در این زمینه مساله‌ای تاثیرگذار است. در شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی نیز بیش از هر زمان دیگری نیاز به نشاط، امید و سرزندگی در جامعه دارد. در این میان قطعا رسالت امروز خبرنگاران ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است. هیچ مدیری نباید از نقد خبرنگاران گلایه کند. البته مرز بین نقد و تخریب باریک است؛ شاید برخی مواقع نقدها تلخ باشد اما باید آن را بپذیریم.

ساقی بر برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای روابط عمومی‌های ادارات و مدیران تاکید کرد و گفت: در حوزه آموزش نباید نگاه هزینه‌ای داشته باشیم. راه‌اندازی انجمن صنفی خبرنگاران در شهرستان ضروری است. اگر خبرنگاران می‌خواهند مطالبات صنفی‌شان به نتیجه برسد، باید خودشان برای تاسیس انجمن صنفی و تشکل تلاش کنند.

وی اظهار کرد: اگر تشکیل انجمن صنفی اصحاب رسانه امری دستوری باشد، در ادامه کار، حیات چنین مجموعه‌ای به نتیجه نخواهد رسید. باید خبرنگاران احساس نیاز کنند؛ اگر چنین نیازی وجود داشت، ما هم در مجموعه فرمانداری همکاری لازم را داریم.

ساقی ادامه داد: اگر چه بر اساس آخرین آمار ۲۲۰۰ نفر برای مسکن ملی در شهرستان ثبت نام کرده‌اند اما فقط ۳۶ نفر پرونده‌شان تکمیل شده است. خبرنگاران هم می‌توانند برای این منظور ثبت‌نام کنند و ما نیز شرایط را تسهیل خواهیم کرد.

فرماندار کاشمر همچنین در خصوص وضعیت محور کاشمر به شادمهر گفت: قطعه اول این محور به بهره‌برداری موقت رسیده و کارگاه قطعه دوم نیز فعال‌ شده است. این طرح ۶۶ میلیارد تومان اعتبار دارد. این محور کد اعتباری ملی دارد و پیمان قطعه دوم سه‌ ساله است. برای قطعه سوم که ۲۰ کیلومتر آخر تا شادمهر خواهد بود نیز مناقصه برگزار خواهد شد.

ساقی بیان کرد: اعتبارات امسال شهرستان برای پروژه‌های عمرانی بسیار ناچیز است. با توجه به اینکه بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه استانی و در زمینه توسعه متوازن وجود دارد، به همین جهت سعی شده چنین اعتباراتی به پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا تخصیص پیدا کند تا هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری دارد. سیاست و رویکرد دولت بر این بوده که اگر پروژه‌ای پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد و اگر امکان‌پذیر نبود، به بخش خصوصی واگذار گردد.

فرماندار کاشمر گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فضای شهرستان‌ها فضای کسب‌ و کار شده است. در حال حاضر ۴ معین اقتصادی در شهرستان فعال هستند که بر اساس آخرین ارزیابی وضعیت‌مان از نظر عملکردی سبز است.

وی عنوان کرد: دشت کاشمر همچنان ممنوعه و بحرانی است. در همین خصوص و با توجه به ظرفیت دانشگاهی خوبی که شهرستان دارد، به‌ عنوان اولین شهرستان در استان کارگروه سازگاری با کم‌آبی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

در این جلسه یکی از پیشکسوتان عرصه خبر در کاشمر گفت: اگر چه کرونا موجب شد خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشند اما دقت لازم را در انعکاس درست اخبار ندارند.

لیلا قرایی بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی که به‌ تازگی وارد عرصه خبر شده‌اند ولی با ادبیات این حرفه آشنا نیستند تاکید کرد و افزود: بعضا اخباری که منتشر می‌شود، عناصر و ارزش‌های خبری لازم را ندارد. اگر چه در این سال‌ها بر تعداد فعالان عرصه خبر در شهرستان اضافه شده اما نه سواد رسانه‌ای قابل قبولی داشته‌اند و نه تلاش شده جامعه به سطح مطلوبی از سواد رسانه‌ای برسد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه حب و بغض‌های سیاسی اجازه نداده تاکنون انجمن صنفی خبرنگاران در کاشمر تشکیل شود، مطرح کرد: امیدوارم بستری فراهم شود که شاهد تشکیل این انجمن برای دفاع از حقوق صنفی و مطالبات خبرنگاران شهرستان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاشمر فرماندار کاشمر انجمن صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فعال شدن صنایع راکد در لرستان و رفع مشکلات بیکاری نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان بیان کرد: مسئولیت در نگاه اسلام سختگیرانه است.

وی با اشاره به اینکه فرهاد زیویار انسانی اخلاق‌مدار و نجیب است، افزود: زیویار تمام توان خود را در مأموریتی که داشتند به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهان در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان و نیروهای انسانی متعهد و متخصص به علل داخلی و بیرونی در وضعیت موجود قرار گرفته است و تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای خروج استان از وضعیت موجود گفت و آرزوی موفقیت برای شفقت استاندار جدید لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های لرستان اگر برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد می‌تواند به گونه‌ای عمل کرد که بیکاران استان‌های دیگر هم در این استان مشغول به کار شوند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد وجود دارد و بارها در تریبون نماز جمعه اعلام کردیم و برای فعال کردن آن نیاز به توجه ویژه دارد، همچنین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور باید با تخصیص اعتبار فعال شوند و انتظار می‌رود استاندار جدید با ارتباط وسیع خود با مرکز بتواند در راه رفع این مشکلات اقدام کند و نگاه دولت به استان لرستان عوض شود.

وی با اشاره به اینکه گره‌ها در استان لرستان به دست مرکزنشینان حل می‌شوند، افزود: مردم لرستان، مردمی ولایتمدار و علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند و امیدواریم تدابیری اندیشه شود که عمر خدمتگزاری استانداران ما به معدل خوبی برسد.

کد خبر 747319

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان