Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز در حاشیه طبخ غذای گرم برای نیازمندان، گفت: بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم از سوی قرارگاه تبلیغی عمار به‌مناسبت دهه امامت وولایت طبخ و میان نیازمندان مناطق محروم اطراف شیراز توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، از برگزاری مراسم جشن در روستا‌های اطراف شیراز با فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: مبلغان قرارگاه عمار در مناطقی که مشغول فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم جشن عید غدیر ویژه کودکان را برگزار کردند که در پایان این مراسم هدایایی به کودکان و نوجوانان از سوی مبلغین این قرارگاه اهدا شد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز همچنین از طبخ یک‌هزار و ۵۰۰ دست غذای گرم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق خبر داد و گفت: سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدا توسط مبلغان قرارگاه عمار، اهدای هدایای فرهنگی از قبیل کیف، کتابچه و مقنعه از دیگر فعالیت‌های مبلغان شب عید غدیر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسؤل حوزه علمیه منصوریه شیراز نیز در حاشیه این مراسم گفت: یکی از کار‌های خیر و کمک‌های مؤمنانه‌ای که در ایام دهه ولایت در حوزه علمیه به‌همت خیرین صورت گرفت طبخ و توزیع یک هزار و ۵۰۰ دست غذای گرم از سوی قرارگاه تبلیغی عمار است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه اطعام طعام در اسلام موضوعیت دارد، پیامبر (ص) در ماه رمضان از خداوند تقاضا می‌کند که توفیق اطعام طعام را به ما عنایت بفرمایید. امام صادق (ع) نیز فرمودند، حضرت ابراهیم (ع) را خداوند به مقام خلیل الرحمانی نرساند مگر به دلیل دو ویژگی ارزشمند که حضرت داشتند نخست اینکه اطعام طعام می‌کرد و دوم اینکه حضرت تکبر نداشتند.

حدائق اظهار کرد: امروز در فضای یکی از مدارس علمیه کهن استان فارس (حوزه منصوریه) در شب عید و روز عید غدیر ۲ هزار و ۵۰۰ دست غذای گرم را آماده شد تا در اختیار نیازمندان قرار دهند.

او در پایان ضمن قدرانی، از تمام خیرین و نیک اندیشان که در تهیه این کار مؤمنانه همراهی کردند، گفت: اگرچه کرونا یک‌سری آثار منفی داشت از جهتی دیگر توفیقاتی ظهور و بروز پیدا کرد، متدین و مؤمنین به‌خوبی خود را نشان دادند و دعوت مقام معظم رهبری را لبیک گفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق محروم شیراز توزیع غذا قرارگاه عمار غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه می‌شود، از کامل‌ترین نان‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، گفت: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

او با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان‌های کامل تهیه کنند.

اطلاعات و آدرس نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/۱۱۸/Nutrition/public%۲۰education/۳۴.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا