Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@09:35:10 GMT

آشنا: مطالب و مطالبات آقای فتاح را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۹۲۰

آفتاب‌‌نیوز :

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏مطالب و مطالبات آقای فتاح را جدی بگیرید.

سخن از فلسفه وجودی، مدیریت کلان و جایگاه بنیادین بنیاد در نظام رفاهی کشور است.

سخن از علت موجبه و علت مبقیه بنیاد است.

سخن از کارکردهای راهبردی بنیاد ‌است نه اقدامات خرد و زودگذر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخن از دغدغه برای پایداری درآمدها و اثربخشی هزینه‌هاست.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسام اشنا پرویز فتاح بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با زندگی و شخصیت ایلان ماسک از نزدیک آشنا شوید

آفتاب‌‌نیوز :

ایام تعطیلات نوروزی در کنار برنامه‌های ویژه این ایام که بیشتر در دید و بازدید و مسافرت می‌گذرد، اوقات فراغتی را هم برای بسیاری فراهم می‌کند که یکی از گزینه‌های مناسب برای پر کردن بهینه این وقت‌های آزاد در تعطیلات نوروزی، مطالعه است. یکی از کتاب پیشنهادی برای معالعه در این ایام، کتاب «ایلان ماسک» نوشته والتر ایزاکسون با ترجمه حانیه بیات است که به زندگی پرفراز و نشیب و متفاوت یکی از ابرکارآفرینان جهان می‌پردازد. کتاب ایلان ماسک داستان زندگی مردی مهارناپذیر را به تصویر می‌کشد که ترکیبی است از نبوغ، آینده‌نگری، خطرپذیری، جنون، خلق‌وخو‌های شیطانی، بلندپروازی و خیلی چیز‌های دیگر. نویسنده در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و برنده جایزه کتاب سال زندگی این نابغه سرکش را از کودکی تا زمان پرتاب دوم استارشیپ روایت می‌کند.

در سال ۲،۰۲۱ ایلان ماسک به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد و مجله تایم او را شخصیت سال اعلام کرد: «او مردی است که آرزو دارد سیاره ما را نجات دهد و سیاره‌ی جدیدی را برای نسل جدید بشر بسازد. دلقک، نابغه، رؤیاپرداز، صنعتگر، شیاد، ترکیبی از توماس ادیسون، پی. تی. بارنوم، اندرو کارنگی، دکتر منهتن از سریال «نگهبانان» و... که ماشین‌های الکتریکی اختراع می‌کند و به مریخ می‌رود.» ایلان ماسک در حال حاضر در رأس شش شرکت بزرگ قرار دارد: تسلا، اسپیس‌ایکس، نورالینک، بورینگ، ایکس (توئیتر سابق) و اپن‌اِی‌آی. با همه این‌ها، مردم سؤالات زیادی درباره‌ی او دارند. یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها این است: آیا او شیاد است یا نابغه؟ والتر ایزاکسون در کتاب ایلان ماسک، سفری به درون زندگی یکی از مشهورترین افراد حال حاضر جهان می‌کند تا به پاسخ این سؤال برسد.

والتر ایزاکسون، نویسنده کتاب ایلان ماسک

والتر ایزاکسون زندگی‌نامه‌نویس باتجربه‌ای است که زندگی‌نامه‌های انیشتین، بنجامین فرانکلین، لئوناردو داوینچی، جنیفر داودنا و استیو جابز در کارنامه او درخشان‌تر از دیگر آثارش هستند. او در کتاب ایلان ماسک همان روش نگارش زندگی‌نامه استیو جابز را دنبال می‌کند؛ اما جابز مانند ماسک از آن غول‌های توئیتر نبود که دم به دقیقه پست بگذارد و به رسانه‌های اجتماعی اعتیاد داشته باشد. تصورات عموم مردم از ایلان ماسک، از طریق همین شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده و شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از دستاورد‌های چشمگیر او در سال‌های اخیر، نادیده گرفته شده‌اند. ایزاکسون در این کتاب می‌خواهد چنین تصوراتی را سبک‌سنگین کند.

در بخشی از کتاب ایلان ماسک می‌خوانیم: «هنگامی که پیتر رایو، پسرخاله‌ی ماسک، در اوایل سال ۱۹۹۹ به ملاقاتش رفت، متوجه شد که ماسک سخت مشغول مطالعه‌ی کتاب‌های نظام بانکی است. او توضیح داد: «دارم به قدم بعدی‌م فکر می‌کنم.» در مدتی که در اسکوشیابانک کار می‌کرد، به او ثابت شده بود که این صنعت آماده‌ی زیرورُوشدن است؛ بنابراین در مارچ ۱۹۹۹، X.com را با هریس فریکر، یکی از دوستانش از بانک، تأسیس کرد. ماسک دیگر می‌توانست کاری را بکند که به سی‌ان‌ان گفته بود: یا مثل مولتی‌میلیونر‌ها زندگی کند یا همه‌ی دارایی‌اش را برای تأسیس شرکت جدید دیگری خرج کند. او در تقسیم‌بندی دارایی‌اش، ۱۲میلیون دلار را در X.com سرمایه‌گذاری کرد و پس‌از کسر مالیات، حدود ۴میلیون دلار برای خود گذاشت. برنامه‌ی بزرگی برای X.com داشت. فروشگاهی چندمنظوره می‌شد که تمام نیاز‌های مالی را برآورده می‌کرد: امور بانکی، خرید‌های دیجیتالی، حساب جاری، کارت اعتباری، سرمایه‌گذاری و وام. تراکنش‌ها بدون معطلی فوراً انجام می‌شد. دیدگاه او این بود که پول صرفاً داده‌ای در پایگاه داده است و می‌خواست راهی ابداع کند که همه‌ی تراکنش‌ها با امنیت و هم‌زمان با تراکنش ثبت شوند. ایلان می‌گوید: «اگه دلیلی برای مصرف‌کننده باقی نذاری که از سیستم پول برداشت کنه، همه‌ی پول‌ها در اون سیستم قرار می‌گیرن و ارزش شرکت، مولتی‌تریلیون دلاری می‌شه.»

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حسام الدین آشنا خطاب به زاکانی: مسجد ساختن یا مسجدی ساختن؛ کدام سخت تر است؟
  • «خواجوی کرمانی» در شیراز؛ آشنا و غریب
  • تصاویر تماشایی از مکان‌های سحرانگیز ایران برای تعطیلات نوروز + فیلم
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفق‌تر است/ سلاح رسانه‌ای شعری ما ایرانی‌ها قدرتمند و اثرگذار است/ جلوی هجوم زبانهای بیگانه به زبان فارسی را بگیرید
  • با عوارض کمبود ویتامین B ۱ آشنا شوید
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید
  • با زندگی و شخصیت ایلان ماسک از نزدیک آشنا شوید