Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:23:58 GMT

آغاز نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۹۳۸

آغاز نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زنجان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،‌ محمدرضا آبی‌پور امشب در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: مشکلات موجود در عرضه و تقاضا، اعتراض به روند بازار در مجموع ناهماهنگی در وضعیت بازار از دلایل اصلی تشکیل کارگروه تنظیم بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان انجمن‌های صنفی را نماینده هر صنفی دانست و افزود: انجمن‌ها در هر زمانی می‌توانند برای مطرح و یا حل مشکلات صنفی‌شان به بخش‌های دولتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا باید مشکلات اصناف توسط خود آنان احصا شده و راه‌حلی برای آن پیدا و یا پیشنهاد شود، تصریح کرد: پس از آن بخش مدیریتی استان می‌تواند برای حل آن با توجه به نظرات خود اصناف، اقدام کند.

آبی‌پور با بیان اینکه در رابطه با تامین لوازم یدکی خوروهای سبک و سنگین مشکلاتی مطرح ‌شد، ادامه داد: اداره‌کل استاندارد استان بیشتر بر روی لوازم یدکی موجود در فروشگاه‌های عرضه توجه کرده و نظارت‌ها را بیشتر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در رابطه با حوزه حمل و نقل تامین لوازم یدکی اصل، افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی و عدم صدور فاکتور از مرکز به عرضه‌کنندگان لوازم یدکی از جمله مشکلات است، افزود: مشخص نبودن قیمت در بازار از دیگر مشکلات عمده‌ای است که بخش حمل و نقل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آبی‌پور به رویکرد مصرف‌کننده‌گرایی در تدوین قانون حمایت از مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: بازرس نمی‌تواند تک‌تک کالاهایی که در بازار وجود دارد را به لحاظ استاندارد بررسی کند، بلکه این مصرف‌کننده است که باید با طرح شکایت، مشکلات را به اطلاع سازمان‌های نظارتی برسانند و حقوق خود را پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فروشندگان به اندازه تولیدکنندگان توان تشخیص کالای تقلبی را دارند و ارائه کالای تقلبی به مشتری از سوی آنان تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه ‌بر نظارت بر بازار، تکالیف محول‌ شده به دستگاه‌های اجرایی و نحوه اجرای آن رصد می‌شود، تاکید کرد: اگر دستگاهی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، قطعا با این دستگاه‌ها برخورد می‌شود

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه نکردن فاکتور از جمله مواردی است که در سطح کشور، اصناف با عرضه‌کنندگان عمده در پایتخت با آن مواجه هستند، اظهار کرد: این موضوع مشکلات بسیاری را برای اصناف به وجود آورده است.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه متاسفانه در بازار لوازم یدکی به میزان قابل توجهی کالای غیراصل و تقلبی وجود دارد، بیان کرد: این در حالی است که افزایش قیمت زیادی نیز در این محصولات مشاهده می‌شود.

وی‌خاطر نشان کرد: عرضه نکردن لوازم یدکی و لاستیک توسط کارخانه‌های تولیدکننده شیب افزایش قیمت‌ها را تندتر کرده است.

فغفوری با اشاره به اینکه برای کامیون‌های حامل مواد معدنی از معدن انگوران در شهرستان ماهنشان و کامیون‌های حامل سیمان از شرکت سیمان خمسه در شهرستان ایجرود، حمل بار با توجه به قیمت‌ها صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: تعداد بالای دفعات حمل بار این مسئله را تا حدودی برای آنان به صرفه می‌کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان نظارت لوازم یدکی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان خادمیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی بیان داشت: این میزان در سال ۱۴۰۱ ۹۴ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال بوده است.

خادمیان با بیان اینکه در این راستا، رانندگان حامل کالاهای قاچاق دستگیر شده و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: از مهمترین کالاهای کشف شده در این شهرستان، لوازم خانگی، لوازم صوتی، تصویری، لوازم آرایشی، بهداشتی و خوراکی بوده است.

وی افزود: در این راستا ۸۸ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در سال جاری، در این شهرستان توقیف شد.

خادمیان اظهار داشت: همچنین در سال گذشته، ۵۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و در این زمینه ۱۹۹ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گچساران همچنین اظهار داشت: ۱۵۲ دستگاه موتور سیکلت متخلف نیز در سال گذشته در این شهرستان توقیف شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ ۲۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6081165

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • کشف ۴۰ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری در اصفهان
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • کشف ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
  • ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • خرید لوازم یدکی بی ام و