Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@19:55:42 GMT

توقف صادرات نفت عربستان به پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۰۵۶

به گزارش اکوفارس به نقل از هندوستان تایمز، پاکستان پس از انقضای قرارداد نفتی با عربستان سعودی، از ماه مه هیچ نفتی از این کشور دریافت نکرده است. طبق این قرارداد که مهلت آن دو ماه پیش تمام شد، پاکستان 3.2 میلیارد دلار سوخت از عربستان خریداری و پول آن را با تأخیر پرداخت می کرد. اسلام آباد هنوز منتظر پاسخ ریاض برای درخواست تمدید این قرارداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این قرارداد 3.2 میلیارد دلاری بخشی از بسته 6.2 میلیارد دلاری عربستان برای کمک به بخش خارجی پاکستان بود که در نوامبر 2018 اعلام شد. پاکستان در تلاش است این قرارداد را تمدید کند. دولت پاکستان امیدوار است حداقل یک میلیارد دلار نفت در سال مالی 21-2020 که از ماه جولای آغاز شده دریافت کند.

 پاکستان قبلاً زودتر از موعد یک میلیارد دلار بدهی خود به عربستان را 4 ماه قبل از سررسید آن پرداخت کرده بود.

 قرارداد با عربستان برای دریافت 3 میلیارد دلار حمایت نقدی و 3.2 میلیارد دلار تسهیلات نفتی در سال، امکان تمدید تا دو سال دیگر را دارد.

 عربستان سعودی مهلت پرداخت وام 3 میلیارد دلاری خود را بین نوامبر 2019 و ژانویه 2020 قرار داده بود. صندوق بین المللی پول زمان بازپرداخت بدهی های پاکستان به عربستان و امارات متحده عربی و چین را تعیین کرده است.

 بازپرداخت 1 میلیارد دلار بدهی پاکستان به عربستان پس از وام گیری از چین و انقضای قرارداد نفتی نشان دهنده چالش های موجود بین این دو کشور اسلامی است.

امارات متحده عربی هم در دسامبر 2018 یک بسته 6.2 میلیارد دلاری برای کمک به پاکستان اعلام کرد که شامل 3.2 میلیارد دلار تسهیلات نفتی می شد. ولی بعد امارات کمک مالی خود را تا 2 میلیارد دلار کاهش داد و طرح اعطای 3.2 میلیارد دلار تسهیلات نفتی را به تعویق انداخت.

پاکستان با شرایط چالش برانگیزی مواجه شده است. برنامه کمک صندوق بین‌المللی پول هم از نظر فنی به تعویق افتاده است. بازگرداندن وام های عربستان و انقضای قرارداد نفتی ذخایر رسمی بانک مرکزی این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد. ذخایر بانک مرکزی پاکستان بر وامگیری استوار است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیارد دلاری میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید ۲۵۰ میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران رقم صادرات محصولات و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را ۱۳ میلیون دلار اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار محصول مکمل و بیش از 2000 فرآورده طب سنتی داریم.

سالانه 250 میلیون عدد از این مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اقدامات سازمان غذا و دارو برای تسهیل صادرات اقلام دارویی گیاهی و میزان صادرات این فرآورده‌ها بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و تسریع و بخشی از فرآیندهای زائد را حذف کرده‌ایم. زمان صدور پروانه تولید این فرآورده‌ها بسیار کاهش پیدا کرده به حدی که در بهار امسال هیچ پروانه‌ای در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و همه مجوزها را به سرعت صادر خواهیم کرد.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

وی ادامه داد: در سال 1402 مجموع صادرات فرآورده های گیاهی و مکمل‌ها 13 میلیون دلار بوده است که انتظار داریم این عدد امسال رشد داشته باشد. کشور ما یکی از زیست‌بوم‌های مهم گیاهان دارویی است و امیدواریم با بازاریابی خوبی که تولیدکنندگان این محصولات انجام می‌دهند امسال جهش خوبی را در صادرات نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند