Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

یک رسانه مستقر در انگلیس نوشته سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان در روز پنجشنبه و اقدامات او در آن کشور با انتقاد کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

اخبار بین الملل- پایگاه «میدل‌ایست‌مانیتور» نوشته با آنکه برخی از کاربران فضای مجازی سفر ماکرون را نشانه حمایت فرانسه از لبنان تلقی کرده‌اند بسیاری از کاربران نوشته‌اند که این سفر فاقد انگیزه‌های «معصومانه» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماکرون روز پنجشنبه از لبنان بازدید کرد و با مقام‌های سیاسی این کشور دیدار کرد. او از مناطقی از بیروت که در اثر انفجار مهیب سه‌شنبه دچار آسیب شده بود هم دیدن و با برخی از شهروندان لبنانی گفت‌وگو کرد. 

کاربران فضای مجازی نوشت‌اند که ماکرون بحران‌های داخلی و شکست‌های بین‌المللی خودش را به فراموشی سپرده و در لبنان به گونه‌ای رفتار کرد که گویی این کشور مستعمره فرانسه است.

«بشیر نافیه»، تاریخدان فلسطینی مستقر در انگلیس در توئیتر نوشت: «فرانسه مدت‌هااست رئیس‌جمهوری که مثل امانوئل ماکرون نتواند جلوی جاه‌طلبی‌های امپریالیستی خودش را بگیرد نداشته است.»

وی در پیام دیگری نوشته است: «این مرد بی‌شرمانه اعلام می‌کند در حال تعیین قراردادی جدید برای حیات سیاسی لبنان است و در خلال سفر کوتاهش به بیروت مصیبت‌زده طوری رفتار می‌کند گویی لبنان هنوز مستعمره فرانسه است.»

«یمانی بن اسلام السلامی»، فعال یمنی هم در پیامی در توئیتر نوشته است: «در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم و دنیا به دهکده تبدیل شده است. عصر استعمار مدت‌ها است به پایان رسیده، مگر در ذهن رئیس‌جمهور فرانسه ماکرون.»

السلامی هم همانند پیام‌هایی که در بالا اشاره شد نوشت: «ماکرون طوری از تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در لبنان سخن گفت گویی لبنان مستعمره فرانسه است و یا ملکی است که به او تعلق دارد.»

 برخی از کاربران توئیتر هم از اینکه ماکرون بدون حفظ فاصله لازم در خیابا‌ن‌های بیروت با شهروندان گفت‌وکو کرد اما از دست دادن با « میشل عون »، رئیس‌جمهور لبنان امتناع کرد انتقاد کردند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لبنان ماکرون میشل عون فرانسه لبنان ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد

منابع مطلع از پیشنهاد کشورهای عربی به جنبش حماس، با هدف خلع سلاح آن در مقابل دریافت امتیازهای سیاسی پرده برداشتند. این پیشنهادات اما با مخالفت قاطع مقاومت روبرو شده است.

به گزارش مشرق، منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهادهای زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشورهای عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشورهای عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهادها را قاطعانه رد کرده و آنها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهادها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در شبکه سه