Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «فرمان‌های اجرایی» دونالد ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا را خلاف قانون اساسی عنوان و از آن انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «فرمان‌های اجرایی» دونالد ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا را خلاف قانون اساسی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در حال حاضر باید نیازهای مردم آمریکا برآورده شود، چون اقدامات رئیس جمهور آمریکا کاملاً خلاف قانون اساسی است.

با به نتیجه نرسیدن نمایندگان کنگره برای تصویب بسته حمایتی جدید، ترامپ شنبه شب با امضای یک سری فرمان اجرایی کمک‌های اقتصادی دولت برای آمریکایی‌هایی که از بحران کرونا آسیب دیده‌اند را تمدید کرد.

ترامپ طی این ۴ فرمان اجرایی پرداخت مزایا و حقوق‌های بیکاری، معافیت مالیات بر درآمد، عدم بازپرداخت وام‌های دانشجویی در ۲۰۲۰ و منع اخراج مستأجران را تمدید کرد.

فرامین اجرایی ترامپ فوراً با چالش‌های قانونی روبرو شده‌اند چرا که ادامه دادن برنامه کمک مالی نیازمند تأمین بودجه فدرال است که کنگره کنترل آن را در اختیار دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خلاف قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این اقدام بحث برانگیز قانون‌گذاران آمریکایی با چالش‌های قانونی روبرو شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص ممنوع کردن این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو که مالک آن در چین مستقر است، می‌گوید: «سال‌ها به پکن اجازه دادیم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند. این کار به طرز خطرناکی کوته‌بینانه بود. اکنون قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد. این اقدام خوبی برای آمریکا است». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) این لایحه را امضا کند.

تیک‌تاک یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا است که به خصوص میان جوانان و نوجوانان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برنامه که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است تا به حال با ادعاهای متعددی در خصوص امنیت داده‌ها از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است. مقامات این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارند.

در حال حاضر، بایت دنس اظهار نظر رسمی نکرده، اما به کارمندان تیک تاک اعلام کرده که شکایتی تنظیم می‌کند و قصد دارد این قانون را مسدود کند. 

نبرد ۴ ساله بر سر برنامه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، فقط یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته نیز شرکت اپل اعلام کرد به درخواست دولت چین، برنامه‌های «واتس اپ» و «تردز» را که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» هستند، از فروشگاه اپل در چین حذف کرده است. این اقدام سبب ممانعت از نصب جدید پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی تردز در چین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است