Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس دادگستری شهرستان میبد گفت: در راستای برخورد با پدیده زمین خواری از ۳۷ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد. تاریخ انتشار: 02:00 - 20 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۱۵۵

علیرضا حسین بیگی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عزم دستگاه قضا در مقابله با پدیده شوم زمین خواری در دوران تحول گفت: در همین راستا با همکاری اداره مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف ۳۷ هزار مربع از اراضی دولتی در اطراف روستا‌های واقع در حریم شهر میبد اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده حدود ۳ میلیارد و هفتصد میلیون ریال است که به بیت المال بازگشت داده شد.

حسین بیگی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به پدیده زمین خواری به شدت اقدام شده است افزود: تاکنون بیش از ۸۱ هزار و ۱۴۰ متر مربع از ارضای ملی رفع تصرف شده است.

رییس دادگستری شهرستان میبد اضافه کرد: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۳میلیارد بوده است.

بیشتر بخوانید: رفع تصرف بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی در جزیره هرمز با اقدام دستگاه قضایی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی زمین خواری مربع از اراضی متر مربع رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر رودخانه های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم و بستر رودخانه های استان در سال گذشته رفع تصرف شد.

 برات امیری در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: حفظ حریم قانونی رودخانه ها و مسیل های استان به منظور حفظ مسیر جریان رواناب و سیلاب و پیشگیری از خسارت به اموال عمومی ضرورت دارد و قبل از هر گونه ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها و مسیلهای استان باید مجوز لازم از شرکت آب منطقه ای دریافت و استعلام حدود حریم و بستر آنها انجام شود.

وی گفت: زمین های تصرف شده غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه های استان توسط گروه های گشت و نظارت زیر پوشش این شرکت شناسایی و با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی، رفع تصرف شده است.

امیری تصریح کرد: مطالعه و تعیین حدود حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های استان در زمره کارهای جاری این شرکت است و از زمان تشکیل این شرکت در سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود حریم و بستر حدود یکهزار و ۴۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان به صورت سرتاسری مطالعه و شناسایی شده و حدود ۵۸۰ کیلومتر آن علامت گذاری شده است.

وی توضیح داد: خراسان شمالی شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن را رودخانه ها و مسیل های مهم تشکیل می دهند که در سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم استان لایروبی و بازگشایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • ظروف سفالی سوغات مسافران نوروزی در سفر به میبد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود